سود سهام عدالت کی واریز می شود و مبلغ آن چقدر است؟

سود سهام عدالت کی واریز می شود و مبلغ آن چقدر است؟

سود سهام عدالت کی پرداخت می شود؟

چند روزی است که بحث های زیادی در مورد میزان و تاریخ دقیق پرداخت آن مطرح می شود. حالا محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی گفته که سود سهام عدالت، شنبه ۲۱ اسفند ماه به حساب افراد واریز خواهد شد.

باغستانی تاکید کرد: «هنوز همکاران ما در شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی روی فایل ‌ها و اطلاعات ذی‌نفعان کار می ‌کنند و صبح روز شنبه این اطلاعات برای پرداخت سود به بانک‌ ها ارسال خواهد شد و فرآیند پرداخت، همان روز شنبه از طریق ۲۲ بانک صورت خواهد گرفت.»

سود سهام عدالت

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

باغستانی در این مورد گفت: «هنوز مبلغ، نهایی نشده است و تا انتهای امشب مشخص می‌ شود و وقتی فایل نهایی شد، آن را به بانک‌ ها ارسال می ‌کنیم.»

وی ادامه داد: «همه مبالغ سود را از شرکت‌ های سرمایه ‌پذیر که همکاری کرده ‌اند، وصول کرده ‌ایم و در حال حاضر فرآیند ارزیابی و محاسبات در حال انجام است که اطلاعات از روز شنبه به بانک ‌ها ارسال و سود مردم واریز می ‌شود.»

اما مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره گفته است: «سهامداران هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم که پیش ‌تر اطلاعات خود را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) یا سایت سهام عدالت ثبت کرده بودند، شنبه سود خود را دریافت خواهند کرد… سهامدارانی که از سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی برخوردارند، ۵۷۵ هزار تومان سود دریافت می ‌کنند.»

پیش تر این سود، مبلغی معادل ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان ذکر شده بود. با نگاهی به ارقام اعلامی، می توان یک افزایش دو برابری نسبت به سال ۱۳۹۹ را مشاهده کرد.

سود سهام عدالت

چه شرکت هایی سود عملکرد خود را واریز نکرده اند؟

مدیر عامل شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی در این باره گفت: «از ۳۶ شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت،‌ مجامع ۴ شرکت سود شناسایی نکرده‌اند،‌ ۳ شرکت هم بخشی از سود را به عنوان سهام جایزه و حق تقدم و بخشی را به شکل نقدی پرداخت کرده‌ اند.»

وی همچنین افزود: «دو شرکت مخابرات ایران و سیمان دشتستان هنوز سود عملکرد خود را واریز نکرده ‌اند. بنابر این ۳۲ شرکت بورسی سود خود را به حساب شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی واریز کرده ‌اند که شنبه به حساب ۴۹ میلیون ذی‌نفع سهام عدالت واریز می ‌شود.»

بیشتر بخوانید:

چه کسانی سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنند و برای حل مشکل باید چه کار کرد؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود