سیر تا پیاز سریال «پلاک ۱۳»؛ آیا فصل بعدی در راه است؟ + ویدیو

سیر تا پیاز سریال «پلاک ۱۳»؛ آیا فصل بعدی در راه است؟ + ویدیو

سریال ۹۰ قسمتی پلاک ۱۳ به کارگردانی آرش معیریان مدتی است که از شبکه سوم سیما در حال پخش است و تاکنون بیش از نیمی از قسمت‌های آن منتشر شده است. این مجموعه کمدی خانوادگی با بازیگرانی نظیر علی صادقی، شهره سلطانی، اردلان شجاع کاوه و … به روی صحنه نمایش رفته که عموما محبوبیت زیادی در میان مردم دارند.

سریال‌های طنز تلویزیونی از سال‌های دور و زمان پخش آثار کارگردانانی نظیر مهران مدیری، رضا عطاران و مهران غفوریان همواره مورد اقبال عمومی بوده‌اند، به‌طوری که بازپخش‌های چندباره آنها نیز هرگز منجر به کاسته شدن از محبوبیتشان نشد. حالا بعد از مدت‌ها هر شب شاهد پخش مجموعه جدید پلاک ۱۳ هستیم که هر قسمت آن حدودا ۳۰ دقیقه است.

پلاک ۱۳ که به سبک کمدی‌های سیتکام ساخته شده داستانی واحد درباره پنج خانواده را دنبال می‌کند که در عمارتی در تهران زندگی می‌کنند. آرش معیریان، کارگردان این مجموعه پیش از این سریال بیگانه‌ای با من است را کارگردانی کرده؛ مجموعه‌ای درام و خانوادگی که از شبکه دو سیما پخش شد و آخرین حضور هنرمند محبوب، پرویز پورحسینی، در یک اثر تلویزیونی بود. او علاوه بر این کارگردانی مجموعه‌هایی نظیر جلال‌الدین، پیدا و پنهان و سایه روشن و فیلم کما را در کارنامه کاری خود دارد.

این کارگردان ۵۰ ساله معتقد است سریال پلاک ۱۳ علاوه بر دنبال کردن یک خط داستانی  واحد و محتوای قابل دفاعش، در قسمت‌های مختلف از ساب‌ ژانرهای مختلف کمدی بهره گرفته که می‌تواند در جذب مخاطب با هر نوع سلیقه‌ای موفق عمل کند.

عوامل و بازیگران سریال پلاک ۱۳

تهیه‌کننده سریال پلاک ۱۳ سلیم ثنایی است و نویسندگی آن به‌طور مشترک توسط امیر ابیلی، محمدحسن رعیت‌پور، حامد آبکنار و مسعود غزنجایی انجام شده است.

بازیگران سریال پلاک ۱۳ علی صادقی، امیرحسین صدیق، شهره سلطانی، نگار عابدی، اشکان اشتیاق، سامان دارابی، اردلان شجاع کاوه، فرزانه سهیلی، محمود جعفری، حسین رفیعی، مهران ضیغمی و ستاره حسینی هستند.

نظر بازیگران پلاک ۱۳ درباره این مجموعه

مهران ضیغمی بازیگر نقش امیر در سریال پلاک ۱۳ در گفت‌وگویی که پیش‌تر انجام داده بود گفت: «سریال‌های طنز در سال‌های قبل عموما متکی بر شوخی‌ها و تکیه‌کلام‌های خاص بوده‌اند. اما ویژگی پلاک ۱۳ این است که به ازای تک تک شخصیت‌های این سریال می‌توانیم نمود واقعی آنها را در جامعه ببینیم و این کاراکترها هستند که در موقعیت طنز قرار می‌گیرند.» او دیگر ویژگی مهم این مجموعه را جدیت در بحث فرهنگسازی دانست.

فرزانه سهیلی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر از دیگر بازیگران اصلی مجموعه پلاک ۱۳ نیز درباره اشارات این سریال به مسائل اجتماعی گفت: «داستان‌های پلاک ۱۳ کاملا به روز است. نویسندگان این کار درگیر چالش‌ها و اتفاقات روزمره جامعه هستند و نسبت به آنها رویکردهایی دارند که برای مخاطب قابل درک است و با آن همراهی می‌کند. از طرفی داستان در بستر خانواده شکل گرفته که این موضوع نیز مخاطب را به همراهی بیشتر ترغیب می‌کند.»

حسین رفیعی بازیگر قدیمی مجموعه‌های طنز که بعد از مدت‌ها با پلاک ۱۳ به تلویزیون بازگشته معتقد است در این کار تماشاچی با چهره جدیدی از او مواجه می‌شود و از عکس‌العمل‌هایی که در کوچه و خیابان می‌بیند متوجه شده که مردم در مجموع این سریال را پسندیده‌اند.

آیا فصل بعدی پلاک ۱۳ ساخته خواهد شد؟

سلیم ثنایی، تهیه‌کننده سریال پلاک ۱۳ که پیش از این تهیه‌کنندگی برنامه دوربرگردون را نیز برعهده داشته پیش از این در مصاحبه‌ای گفت اگر این سریال بتواند از سوی مردم، مدیران شبکه سه و صداوسیما به سطح رضایت مطلوبی دست پیدا کند قطعا برای ادامه فصول بعدی‌اش تصمیم‌گیری خواهد شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود