۸ باور غلط در مورد روش های مراقبت از پوست که از دانستن آنها متعجب می شوید!

۸ باور غلط در مورد روش های مراقبت از پوست که از دانستن آنها متعجب می شوید!

همه به دنبال پی بردن به راز داشتن پوستی بدون لک هستند که پیر نمی شود. اما اگر به توصیه های اشتباه گوش دهید، در نهایت می توانید زمان و پول خود را از دست داده یا حتی بدتر شدن پوست خود را به جان بخرید. در این مطلب روزیاتو، ۸ “باور غلط” در مورد روش های مراقبت از پوست وجود دارد که باید نادیده بگیرید.

دکتر کیان زو، بنیانگذار و مدیر پزشکی زیبایی شناسی پوست، همیشه از آخرین روندهای مراقبت از پوست آگاه است. این متخصص پوست فاش کرده است که کدام باورهای غلط در مورد مراقبت از پوست با وجود اینکه هیچ حقیقتی در مورد آنها وجود ندارد، مورد توجه قرار گرفته اند.

روش های مراقبت از پوست

باور غلط ۱: اگر لوازم آرایش شما دارای SPF است، نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب ندارید

ممکن است برای خرید کرم پودر خود جذب شده باشید زیرا دارای امتیاز SPF است؛ یعنی ماده ای که از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند.

بسیاری از برندهای زیبایی محصولات ارتقا یافته با SPF را ارائه می دهند، زیرا اثرات محافظتی آن برای ضد پیری مفید است.

اما دکتر کیان گفت: “در حالی که محافظت اضافی در برابر آفتاب در آرایش شما یک امتیاز است، نباید نقطه اصلی دفاع شما در برابر نور خورشید باشد.

روش های مراقبت از پوست

ما هرگز به اندازه کافی برای پوشش SPF در طول روز آرایش نمی کنیم. علاوه بر این، ممکن است آرایش شما از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت نکند. بنابراین، از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید و آن را به طور گسترده در طول روز استفاده کنید.

کارشناسان می گویند حتی در یک روز خاکستری ابری باید از SPF استفاده کنید.

روش های مراقبت از پوست

باور غلط ۲: هر چه بیشتر صورت خود را بشویید، پوست تمیزتر و سالم تری خواهید داشت

به گفته دکتر کیان، شست و شوی زیاد ممکن است بیشتر ضرر داشته باشید تا فایده، زیرا شست‌ و شوی بیش از حد می تواند باعث خشکی و تحریک پوستی شود که در برابر جوش و عفونت آسیب پذیر است. همچنین باعث می شود که غدد چربی در پوست سبوم اضافی تولید کنند.

دکتر کیان گفت: برای اینکه مانع طبیعی پوست آسیبی نبیند و درخشنده باشد، توصیه می کنم صبح و عصر از یک شست و شوی ساده و بدون لایه برداری صورت استفاده کنید.

روش های مراقبت از پوست

باور غلط ۳: دستمال مرطوب صورت می تواند آرایش را پاک کند

این موضوع بحث برانگیز است، اما دکتر کیان مدعی است که هرگز نباید از دستمال مرطوب صورت برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید.

او گفت: «این دستمال‌ها در واقع برای پاک‌سازی پوست شما طراحی نشده‌اند و نباید به‌عنوان روش اصلی پاک کردن آرایش استفاده شوند.

مواد شیمیایی موجود در آنها برای مرطوب نگه داشتن، پوست شما را نیز می پوشاند و به تدریج منافذ شما را مسدود می کند. این دستمال‌ها فقط برای مواقع اضطراری مفید هستند.»

روش های مراقبت از پوست

باور غلط ۴: ویتامین E جای زخم ها را محو می کند

باور عمومی این است که با مالیدن ویتامین E به جای زخم، به مرور زمان محو می‌شود – اما دکتر کیان گفت که “هیچ کاری انجام نمی‌دهد”.

دکتر کیان گفت: «زمان بیشترین کار را برای محو کردن جای زخم ‌ها انجام می‌ دهد، زیرا کرم ‌ها و لوسیون‌ ها با اسید هیالورونیک، رتینول‌ ها و داروی ترتینوئین می ‌توانند به کاهش ظاهر اسکار کمک کنند.

لیزر درمانی و میکرونیدلینگ برای تشویق تولید کلاژن و الاستین می تواند به کاهش اسکار کمک کند.

دکتر کیان گفت: اگر می خواهید کاری برای بهبود جای زخم انجام دهید، این است که از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید خودداری کنید زیرا جای زخم ها با نور خورشید تیره می شوند.»

روش های مراقبت از پوست

باور غلط ۵: شما می توانید منافذ پوست خود را کوچک کنید

دکتر کیان گفت این درست نیست که شما می توانید منافذ پوست خود را کوچکتر کنید – زیرا اندازه منافذ پوست به دلیل ژنتیک، سن و نوع پوست تغییر ناپذیر است.

او گفت: «با افزایش سن، منافذ ما شروع به بزرگ‌تر نشان دادن می‌کنند زیرا پوست ما تولید کلاژن را کند می‌کند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. همین باعث کشیدگی و افتادگی پوست می شود و منافذ ما را بزرگتر نشان می دهد.»

ما دو نوع منفذ داریم، یکی روغن های طبیعی را آزاد می کند و دیگری عرق. گاهی اوقات منافذ آزاد کننده چربی ممکن است بزرگ شده به نظر برسند.

دکتر کیان ادعا کرد، در حالی که کوچک‌تر کردن منافذ ممکن نیست، می‌توانید با استفاده از فیشال‌های ماهانه آنها را کوچک تر نشان دهید.

روش های مراقبت از پوست

باور غلط ۶: محصولات مراقبت از پوست مقرون به صرفه به اندازه محصولات گران قیمت موثر هستند

همانطور که دکتر کیان گفت: «در حالی که ممکن است در ابتدا واضح نباشد، به مرور زمان آشکار می شود، شما هر چقدر پول دهید، همان قدر آش می خورید.»

برخی از مواد بی کیفیت مراقبت از پوست می توانند در درازمدت اثر نامطلوبی بر پوست داشته باشند، به ویژه مواد مصنوعی که در طول زمان سمیت زیادی در پوست ایجاد می کنند.

برای اکثر مردم امکان ندارد که قفسه ای از محصولات مراقبت از پوست لوکس داشته باشند.

دکتر کیان گفت، اما شما به آن نیاز ندارید و افزود: پوست شما برای زنده ماندن تنها به چند محصول با کیفیت نیاز دارد، بنابراین روی یک پاک کننده با کیفیت و ضد آفتاب با طیف وسیع هزینه کنید.

روش های مراقبت از پوست

باور غلط ۷: می توانید از محصولات یکسانی برای مراقبت روزانه و شبانه از پوست خود استفاده کنید

حتما یک دلیلی وجود دارد که روی کرم ها برچسب “روز” و “شب” زده می شود – و شما باید به آن پایبند باشید.

دکتر کیان گفت: «در طول روز پوست شما در حالت «محافظت» است. بنابراین، باید با استفاده از محصولاتی که در برابر رادیکال‌ های آزاد و ضد آفتاب محافظت می‌ کنند به آن کمک کنید. در شب پوست شما دیگر آلودگی ها و نور خورشید را دفع نمی کند، بنابراین ، محصولات شبانه شما باید ترمیم کننده تر باشند.

به عنوان مثال، رتینول فقط باید در شب استفاده شود، زیرا باعث تحریک گردش سلولی می شود.

تنها محصولی که دکتر کیان گفت که می توان هم در روز و هم در شب استفاده کرد، یک پاک کننده ملایم است.

روش های مراقبت از پوست

باور غلط ۸: افرادی که پوست چرب دارند نیازی به مرطوب کردن ندارند

افرادی که پوست چرب دارند ممکن است نگران باشند که اضافه کردن رطوبت بیشتر به صورتشان ایده بدی است.

اما دکتر کیان گفت که در واقع برعکس است – اجتناب از مرطوب‌کننده صورت را چرب‌تر می‌ کند.

او گفت: شما باید حداقل یک بار در روز صورت خود را مرطوب کنید. دلیلش این است که غدد چربی در پوست برای جبران کم ‌آبی بدن بیش از حد فعال می ‌شوند و باعث می‌ شود پوست شما حتی چرب ‌تر شود.

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب‌کننده‌ های سبکی استفاده کنید که کودوژنیک نباشد زیرا کمتر احتمال دارد منافذ را مسدود کنند.

پبشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

روش های پاکسازی پوست در خانه

آیا آنزیم پودرهای لباسشویی موجب حساسیت پوستی می‌شود؟

آشنایی با مراقبت های پوستی در سنین مختلف

با عادت های صبحگاهی مضر برای پوست آشنا شوید

جوانی را به پوست خود هدیه دهید

عادت های اشتباهی که باعث خشک شدن پوست می شود

۶ قانون طلایی برای جلوگیری از پیری پوست خانم ها بعد از ۳۰ سالگی

منبع: thesun
بدون نظر

ورود