روایاتی از چاق‌ ترین افراد جهان و زندگی‌های غم‌انگیزشان

روایاتی از چاق‌ ترین افراد جهان و زندگی‌های غم‌انگیزشان

در برهه ای از زمان پل میسون ۶۱ ساله رکوردها را شکست و وزنش به ۵۰۸ کیلو رسید. در مستند The World’s Fattest Man: 10 Years On (چاق ترین مرد جهان) که در روز چهارشنبه پخش شد، وی از مشکلاتش در رابطه عاطفی اش تعریف می کند و می گوید که در مدت قرنطینه دست به اوردوز نیز زده است. وی تلاش های بسیاری برای لاغر شدن کرده است، از جمله عمل بایپس برای رسیدن به وزن ۱۲۰ کیلو در سال ۲۰۱۵؛ عملی که پس از آن دومرتبه دچار اضافه وزن شده.

متاسفانه پل در این تراژدی تنها نیست و سنگین ترین افراد جهان دچار تراژدی های دردناکی شده اند. در این مطلب از Sun سرنوشت برخی از این افراد را با هم مرور می کنیم.

مایرا روسالس

بیشترین وزن: ۴۷۰ کیلو

مکان: تگزاس، امریکا

در اوج دوران اضافه وزنش، بدن مایرا یک تخت بسیار بزرگ را پر می کرد و وی قادر به روی پا ایستادن نبود. در سال ۲۰۰۸ او از لحاظ سلامت وضع خوبی نداشت اما به جرم قتل در شرف اعدام هم بود.

او به قتل پسر دو ساله ی خواهرش، جِیمی لی، که الیسئو نام داشت، اعتراف کرده و گفته بود خودش را بر روی او انداخته و وی را له کرده است. بعد از این بود که رسانه ها لقب «قاتل نیم تُنی» را بر روی وی نهادند.

اما پس از کالبدشکافی مشخص شد که بچه چندین بار مورد آزار قرار گرفته بوده. نهایتا مایرا حقیقت را می گوید و خواهرش جیمی لی به جرم آسیب به بچه به ۱۵ سال حبس محکوم می شود. پس از آن مایرا زندگی اش را متحول می کند و پس از چند عمل جراحی وزنش را کاهش می دهد.

ژامبولات خاتوخف

بیشترین وزن: ۱۵۰ کیلو

مکان: نالچیک، روسیه

خاتوخف که ورزش سومو هم انجام می داد، لقب «گلادیاتور» را برای خود دست و پا کرده بود. او در زمان تولد حدود ۳ کیلو وزن داشت اما زمانی که ۱ سالش شد وزنش به حدود ۱۳ کیلو رسیده بود.

در سال ۲۰۰۹ پزشکان به او اخطار دادند که در صورتی که وزنش را کم نکند عمرش کوتاه خواهد بود. متاسفانه پیش بینی آن ها درست بود و جوان ۲۱ ساله به خاطر مشکلات حاد کلیه درگذشت.

کارل تامپسون

بیشترین وزن: ۴۱۳ کیلو

مکان: دوور، انگلیس

عادات بد غذایی کارل در ۴ سالگی شروع شد. از ۱۷ سالگی به بعد به خاطر وزن زیادش دیگر قادر به کار نبود. زمانی که در سال ۲۰۱۲ مادر ۵۴ ساله اش را از دست داد، روند غذا خوردنش از کنترل خارج شد. پس از ۳ سال وزنش دو برابر شد و به ۴۱۳ کیلو رسید. در روزهای اوجش او بیش از ۱۰ هزار کالری در روز مصرف می کرد. زمانی که کارل در سال ۲۰۱۵، در ۳۳ سالگی فوت کرد، بدن او را با یک جرثقیل از اتاقش بیرون آوردند.

بَری آستین

بیشترین وزن: ۴۱۰ کیلوگرم

مکان: بیرمنگام، انگلیس

بری عاشق فوتبال و به مهربانی شهره بود. در بدترین حالت، ۲۹ هزار کالری در روز مصرف می کرد. پس از این که چند بار پزشکان درباره ی کالری دریافتی اش به وی هشدار دادند، میزان کالری دریافتی را به ۱۵۰۰ کالری در روز کاهش داد.

او موفق شد ۱۲۷ کیلو از وزنش کم کند. اما سال قبل، پس از سقوط از ارتفاع، به بیمارستان منتقل شد و در حالی که به خاطر محدودیت های کرونایی، همسرش دِبی نتوانست در کنارش باشد، در ماه ژانویه در سن ۵۲ سالگی پس از حمله قلبی درگذشت.

بیشتر بخوانید:

افزایش وزن دوباره و افسردگی، دستاورد دوران کرونا برای مردی که قبلاً چاق ترین مرد دنیا بود

منبع: The Sun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود