خودکشی پدر چینی به خاطر مجرد بودن پسر جوانش!

خودکشی پدر چینی به خاطر مجرد بودن پسر جوانش!

پدری در چین که دست به خودکشی زده بود، پس از نجات یافتن، گفت از اینکه پسرش در ۲۹ سالگی هنوز مجرد است، احساس سرافکندگی می کند.

بر اساس گزارش رسانه ی چینی کِی نیوز، این پدر ۵۵ ساله که نامش ذکر نشده، در ایستگاه قطار شانگهای یادداشتی به مأمورین راه آهن داده و به آن ها گفته بود اوردوز دارویی کرده است. او سپس در همان نقطه از هوش رفته بود.

پدر چینی در این یادداشت خطاب به پسرش نوشته بود به خاطر اینکه هنوز تشکیل خانواده نداده همیشه احساس سرافکندگی می کرده است.

او نوشته بود: «هم سن و سال های من در روستا همه بچه و نوه دارند. ولی تو ۲۹ سالت شده و هنوز به هیچ جا نرسیده ای.»

گرچه این پدر چینی از اقدام به خودکشی نجات یافت و گفته می شود به بیمارستان منتقل شد، اما این خبر بحث درباره ی فشارها برای ازدواج هر چه زودتر جوانان در چین را در میان کاربران چینی داغ کرده است.

در شبکه اجتماعی ویبو که توییتر چین محسوب می شود، کاربری گفته به عنوان یک پدر حال آن پدر چینی را درک می کند.

او نوشته: «وظیفه ی یک پدر این است که پسر خود را درست بزرگ کند و شرایط آموزش و تحصیل را برایش فراهم کند اما باید ازدواج کردن و سر کار رفتنش را هم ببیند. آن موقع است که مأموریت او تکمیل می شود.»

در چین از جوان ها انتظار می رود تا پیش از ۳۰ سالگی ازدواج کنند و امر غیر رایجی نیست که پدر و مادرها فرزندان خود را به این سمت سوق دهند و حتی برای آن ها قرار آشنایی ترتیب می دهند.

اگر زنی تا ۲۷ سالگی ازدواج نکند، به او شنگ‌نو یا ترشیده می گویند. سال گذشته در تحقیقی نیمی از زنان جوان شهری در چین اعلام کردند قصد ازدواج ندارند.

مردان جوان در چین تحت فشار قرار می گیرند تا هر چه سریع تر ازدواج کنند چون از آن ها انتظار می رود نسل خانواده ی خود را ادامه دهند.

به علاوه در چین ازدواج یک نشانه ی مهم بلوغ اجتماعی و موفقیت شخصی محسوب می شود.

با توجه به قیمت بالای مسکن و انتظاری که از مردان برای متقبل شدن عمده ی هزینه های زندگی وجود دارد، ازدواج یک مرد آمادگی اجتماعی و مالی او را می رساند.

منبع: insider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • آنتی رضا ستوده فروردین ۱۸, ۱۴۰۱

    کار درستو پسره کرد که گول نخورد و یه بدبخت دیگه رو به این دنیا اضافه نکرد.

    • سلام فروردین ۱۸, ۱۴۰۱

      البته توجه داشته باشید حقوق در سویس ۱۲ هزار دلار ماهانه و در چین ۶۰ هزار دلاره

      • امیر فروردین ۱۹, ۱۴۰۱

        نمی دونم این شصت هزار از کجا اومده اما احتمالا منظور چیز دیگه ای بود. حقوق میانگین توی پکن ۲۴ هزار دلار سالیانه بود که فکر کنم بیشترین مقدار باشه توی چین.

  • مهدی فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    طبق این قانون ایرانی ها باید زیاد خودکشی کنن چون خیلی ها سنشون ۳۰ رسیده و نمیتونن هیچ کاری کنن با پول و حقوق کمشون