اگر دیگر موهای زائد بدن مان را نزنیم چه اتفاقی رخ می دهد؟

اگر دیگر موهای زائد بدن مان را نزنیم چه اتفاقی رخ می دهد؟

وقتی سلبریتی هایی همچون مایلی سایرس، بلا تورن یا اشلی گراهام مراسم های رسمی با موی بدن آشکار بر روی فرش قرمز ظاهر می شوند، مردم معمولاً واکنش های مختلفی به این موضوع دارند. گرچه برخی آن را کار ناپسندی می دانند، اما برخی هم معتقدند وقت کنار گذاشتن استانداردهای قدیمی زیبایی فرا رسیده است. اینکه با موی بدن مان چه کنیم، مسأله ای شخصی است که تنها به انتخاب خودمان بستگی دارد، اما خودداری از زدن موهای زائد بدن فوایدی هم دارد که علم آن ها را اثبات کرده است.

در ادامه می خواهیم ببینیم اگر دیگر موهای زائد بدن مان را نزنیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

۱- آسیب پذیری کمتری در برابر عفونت های پوستی پیدا می کنیم

حتی اگر همیشه و هر روز هم موهای زائد بدن تان را بزنید، تقریباً غیرممکن است که بتوانید جلوی خراش ها و بریدگی های کوچکی را بگیرید که هنگام انجام این کار به وجود می آیند و می توانند اذیت کننده باشند. عدم رسیدگی مناسب به این جراحت ها می تواند منجر به انواع عفونت های پوستی شود. التهاب پوستی بعد از اصلاح موهای زائد ممکن است نشانه ی یک مشکل پوستی رایج به نام فولیکولیت (Folliculitis) باشد. وقتی فولیکول های مو آسیب می بینند، نفوذ به پوست و ایجاد عفونت برای باکتری ها ساده تر می شود.

۲- ممکن است جلوی برخی عفونت های پوستی را بگیرد

اگر تصمیم بگیرید که دیگر موهای زائد بدن تان را نزنید، از ریسک سوزش بعد از تیغ زدن و موهای زیرپوستی که رایج ترین و ناخوشایندترین عواقب اصلاح موهای زائد هستند، خلاصی می یابید. پارگی های جزئی ای که پس از اصلاح موها در پوست رخ می دهند ممکن است باعث مشکلات دیگری هم شوند، مانند اذیت شدن پوست، جوش زیر بغل و خال های گوشتی.

۳- می تواند به التیام سریع تر پوست کمک کند

اگر کبودی یا زخمی روی بدن خود دارید، بهتر است مدتی از تیغ استفاده نکنید چون موهای بدن می توانند سرعت التیام را بالا ببرند. فولیکول های مو حاوی سلول های بنیادی ای هستند که به بهبودی سریع تر زخم ها و بریدگی های پوست کمک می کنند.

۴- ممکن است کمتر عرق سوز شوید

اگر تحرک بدنی تان زیاد است، احتمالاً با تجربه ی ناخوشایند عرق سوز شدن و ضایعات پوستی ناخواسته در قسمت زیربغل آشنا هستید. این اتفاق به دلیل ترکیب رطوبت ناشی از عرق با سایش پوست با یک پارچه ی زمخت رخ می دهد که به سوزش پوست منجر می شود. اگر موهای زیربغل خود را نزنید، احتمال بروز این مشکل هم کمتر می شود.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • کمیل فروردین ۱۹, ۱۴۰۱

    چرت محض

  • هارون مهر ۲۴, ۱۴۰۱

    دقیقا درسته من ۲ ماه موهای زاعد نزدم همینجوری اومدم دیدم درسته نمیدونم پوستم سفید تر شده هم به این ربت داره یا چیز دیگست