بازیگرانی که بخاطر بازی درخشان شان در تنها چند سکانس از یک فیلم اسکار گرفتند

بازیگرانی که بخاطر بازی درخشان شان در تنها چند سکانس از یک فیلم اسکار گرفتند

مهم نیست یک بازیگر چند دقیقه بازی در یک فیلم داشته باشد؛ او در عرض تنها ۵ دقیقه هم می تواند توانایی بازیگری اش را اثبات و جایزه اسکار را نصیب خود کند.

در روند داستان یک فیلم لحظات و شخصیت هایی کلیدی وجود دارد و بازیگرها با سنگ تمام گذاشتن برای نقش خود می توانند صحنه های مسحورکننده ای رقم بزنند که تحسین همگان را برانگیزد.

در ادامه از بازیگرانی خواهیم گفت که بازی درخشان شان در تنها چند سکانس جایزه اسکار را نصیب شان کرد.

آن هاتاوی – بینوایان (Les Misérables)

یکی از بازیگران زنی که ثابت کرده می تواند در عرض مدت کوتاهی تماشاگر را مجذوب خود سازد، آن هاتاوی است. او در فیلم موزیکال «بینوایان» ۱۵ دقیقه حضور داشت. او در این فیلم سکانسی دارد که تنها ۳ و نیم دقیقه به طول می انجامد اما گفته می شود بازی هاتاوی در همین سکانس بود که به او کمک کرد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود سازد. البته این اسکار راحت به دست نیامد؛ هاتاوی مجبور شد برای بازی در این فیلم وزن کم کند و به خاطر این نقش درگیر اضطراب شده بود.

آنتونی هاپکینز – سکوت بره ها (The Silence of the Lambs)

آنتونی هاپکینز با بازی اش در نقش مجرم خطرناکی به نام هانیبال لکتر در فیلم «سکوت بره ها» موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و این نقش سبب پیشرفت او در کار بازیگری اش شد. هاپکینز در مجموع ۱۷ دقیقه در این فیلم حضور داشت.

نیکول کیدمن – ساعت ها (The Hours)

نیکول کیدمن در فیلم «ساعت ها» نقش ویرجینیا ولف، نویسنده ی شهیر را بازی کرد، فیلمی که کیدمن در آن با مریل استریپ و جولیان مور همبازی بود. نقشی که کیدمن برعهده داشت، زنی با مشکلات روانی بود و گرچه نقش آفرینی کوتاهی داشت اما توانست اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای آن دریافت کند.

جرد لتو – باشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club)

جرد لتو کمتر از یک چهارم زمان فیلم «باشگاه خریداران دالاس» در آن حضور داشت. او در این فیلم نقش زن ترنسی به نام ریون را برعهده داشت. لتو علاوه بر ایجاد تغییرات فیزیکی، تحقیقات زیادی انجام داد تا به او در جان بخشیدن به این نقش کمک کند. او در مدت ساخت فیلم سعی می کرد خارج از زمان فیلمبرداری هم از نقش خود بیرون نرود. بازی او در این فیلم اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نصیبش کرد.

ماهرشالا علی – مهتاب (Moonlight)

فیلم «مهتاب» داستان زندگی یک پسر بی پدر آفریقایی – آمریکایی را در سه مقطع زندگی اش، کودکی، نوجوانی و بزرگسالی روایت می کند. ماهرشالا علی در این فیلم نقش جوآن را بازی می کند، مردی که نسبتی پدرگونه با نقش اصلی فیلم پیدا می کند. بازی ماهرشالا علی در این فیلم، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد.

جودی دنچ – شکسپیر عاشق (Shakespeare in Love)

یکی دیگر از بازیگران زنی که برای دریافت جایزه اسکار به مدت زمان زیادی نیاز نداشت، جودی دنچ با نقشش در فیلم «شکسپیر عاشق» بود. تنها ۸ دقیقه برای دنچ زمان برد تا با بازی اش در نقش ملکه الیزابت اول، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کند.

هث لجر – بتمن: شوالیه تاریکی (Batman: The Dark Knight)

هث لجر برای بازی اش در نقش جوکر در فیلم «بتمن: شوالیه تاریکی» اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. اما عجل مهلتش نداد و چون دیگر در قید حیات نبود، خانواده اش جایزه ی او را دریافت کردند. او در این فیلم در مجموع ۳۳ دقیقه حضور داشت.

منبع: brightside
یک نظر

ورود