زنان مشهور هالیوود که با تغییر رنگ موهایشان به موفقیت رسیدند

زنان مشهور هالیوود که با تغییر رنگ موهایشان به موفقیت رسیدند

تصور بازیگرانی همچون اِما استون یا ایمی آدامز بدون موهای قرمز کار ساده ای نیست. چرا که موها نقش مهمی در شکل گیری استایل شخصی افراد دارند. و حتی می توانند روی کار و دستاوردهای شغلی آن ها اثر بگذارند.

در ادامه از زنان مشهور هالیوود خواهیم گفت که با تغییر رنگ موهایشان، زندگی شان زیر و رو شد.

اِما استون

اِما استون در واقع بلوند است. او اولین بار زمانی که در فیلم کمدی نوجوانانه ی «خیلی بد» (Superbad) بازی کرد، موهای خود را به رنگ قرمز درآورد. تهیه کننده ی فیلم، جو آپتو اصرار داشت که استون باید موهایش را رنگ کند. تصمیم خوبی بود. پیش از این فیلم، استون بازیگر مشهوری نبود اما رنگ موی جدیدش توجه ها را به او جلب کرد. او با ظاهر جدیدش تبدیل به یک ستاره ی واقعی شد و توانست جایزه اسکار بگیرد.

اولیویا وایلد

اولیویا وایلد خود اذعان داشته که ظاهرش واقعاً در مسیر شغلی اش اثرگذار بوده است. او چند سالی با رنگ موی طبیعی خود بازی می کرد. اما از زمانی که با موهای قهوه ای تیره در تست های بازیگری شرکت کرد، همه چیز تغییر کرد.

او در اینباره گفته: «وقتی موهایم طلایی بود همیشه نقش “یک دختر خیلی زیبا” را به من پیشنهاد می دادند. آن زمان، همه ی پیشنهادهایی که به من می شد برای پایلوت های ضعیف تلویزیونی بود. اینجور نقش هایی را باید بازی می کردم. وقتی موهایم را قهوه ای کردم، پیشنهادها بهتر شدند. مثلاً “یک دختر پیشخدمت با قلبی از طلا و زندگی ای سخت” یا “یک خانم دکتر”. و همیشه از خودم می پرسیدم اگر هنوز بلوند بودم باز هم این نقش ها به من پیشنهاد می شد؟ فکر نمی کنم.»

گوئن استفانی

به گفته ی گوئن استفانی، تصمیم او برای تغییر رنگ موهایش واقعاً بر زندگی اش اثر گذاشت. رنگ طبیعی موهای استفانی طلایی نیست و موهای او در ابتدای فعالیت حرفه‌ای اش به رنگ قهوه ای بود. او در اینباره گفته: «یادم است که با شریک عاطفی ام به هم زده بودم و با خودم گفتم پولش هر چقدر هم که بشود، می روم موهایم را طلایی می کنم. از اینجا بود که واقعاً همه چیز تغییر کرد.»

ایمی آدامز

ایمی آدامز گفته وقتی موهایش را قرمز روشن کرد، شانس بسیار بیشتری برای گرفتن نقش های جدید پیدا کرد. به گفته ی آدامز، وقتی موهایش طلایی بود، به او فقط نقش «دخترهای احمق» پیشنهاد می شد اما وقتی موهایش را به رنگ قرمز درآورد، پیشنهادها به نقش زن های جالب و نامتعارف تبدیل شد. او در اینباره گفته: «واقعاً جالب است که فقط یک عنصر از تو نگاه آدم ها را به تو تغییر می دهد و همین امر به ابزار قدرتمندی برای من حتی در کار بازیگری ام بدل شد.»

سینتیا نیکسون

سینتیا نیکسون که موهای طبیعی او طلایی است، برای بازی در سریال Sex and the City موهای خود را به رنگ قرمز درآورد. تهیه کننده ی سریال از زیاد بودن بازیگران بلوند این کار راضی نبود، به همین دلیل از نیکسون خواستند ظاهرش را تغییر دهد. این بازیگر پذیرفت و توانست وارد این پروژه شود که او را به یک ستاره بدل کرد.

سوفیا ورگارا

سوفیا ورگارا تصمیم گرفت رنگ موهای خود را تغییر دهد تا بتواند فعالیت خود را در بازیگری ادامه دهد. او در اینباره گفته: «رنگ طبیعی موهای من طلایی است. اما وقتی بازیگری را شروع کردم، در تست های بازیگری شرکت می کردم اما آن ها نمی دانستند چه نقشی به من بدهند چون من ظاهری اغواگر داشتم و لهجه داشتم اما بلوند بودم. از بی اطلاعی خودشان بود. آن ها فکر می کردند همه ی لاتین ها شبیه سلما هایک هستند. به محض اینکه موهایم را تیره کردم، تبدیل شدم به “آن دختر لاتین جذاب”.»

ریس ویترسپون

موهای ریس ویترسپون در واقع قهوه ای تیره است. او در فیلم های اولش با رنگ موی طبیعی خود بازی می کرد اما در سال ۱۹۹۴ تصمیم گرفت رنگ موهایش را تغییر دهد که تصمیم درستی بود. ویترسپون وقتی موهایش را طلایی کرد، به شهرت رسید.

ریتا هیورث

ریتا هیورث یکی از مشهور ترین بازیگران زن هالیوود در دهه ۱۹۴۰ میلادی است. اما توانایی های او از همان ابتدا کشف نشد. نقش های اول او چندان قابل توجه نبودند.

هیورث موهای بسیار تیره ای داشت و به او توصیه کردند ظاهرش را تغییر دهد. این تنها راه برای از بین بردن تصویر یک دختر مدیترانه ای مرموز بود که از او شکل گرفته بود. او موهایش را به رنگ قرمز تیره درآورد و خط رویش موهایش را تغییر داد تا پیشانی اش بلندتر به نظر برسد. این تغییرات او را به بازیگر بسیار موفقی بدل کرد.

مریلین مونرو

مریلین مونرو شاید با موهای بلوندش که به امضای او بدل شد، به شهرت رسید اما پیش از آن ظاهر کاملاً متفاوتی داشت. او وقتی در سن ۲۱ سالگی کار مدلینگ را شروع کرد، موهایی فر و قهوه ای رنگ داشت. تصاویر موجود از کودکی او هم مؤید این نکته است که موهای طبیعی او همینگونه بود. برعکس آن تصویر زن اغواگر که بعدها در هالیوود از او شکل گرفت، او در ابتدای فعالیتش تنها یک دختر ساده به نام نورما جین بود. تصمیم مونرو برای طلایی کردن موهای خود، تلاشی بود برای آنکه پیش از شروع فعالیت بازیگری اش، خود را به شخص جدیدی تبدیل سازد.

مونرو می خواست مانند بازیگر مورد علاقه اش، جین هارلو بلوند باشد. رئیس مؤسسه مدلینگی که مونرو با آن همکاری می کرد، اولین کسی بود که او را به این سمت سوق داد. او به مونرو گفت برای اینکه در این صنعت به جایی برسد باید موهایش را طلایی و صاف کند چون صورتش زیادی گرد بود اما با درست کردن موهایش باریک تر می شد.

مونرو هم موهایش را طلایی و صاف کرد و حتی خط رویش موهایش که V شکل بود را تغییر داد. از اینجا بود که مؤسسه مدلینگ مونرو تصاویر او را به چندین نشریه ارسال کرد و در همین حین، توجه میلیاردری به نام هاوارد هیوز به مونرو جلب شد. هیوز مونرو را به تست بازیگری برد و زندگی او برای همیشه زیر و رو شد.

منبع: brightside ، cheatsheet
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • من اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    عجب …

  • Zahra اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    پس مارگو رابی چی

  • شیدا اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱

    بالاخره تیره کنیم یا بلوند؟?

    • سومیتا بهمن ۵, ۱۴۰۱

      فراموش نکن اینجا ایراااانه عزیزم منکه تراشیدمش خودمو بقیه رو خلاص کردم