اظهارات جنجالی مداح مشهور درباره تعیین مبلغ مداحی + ویدیو

اظهارات جنجالی مداح مشهور درباره تعیین مبلغ مداحی + ویدیو

اظهارات جنجالی مهدی اکبری ، مداح اهل بیت درباره مشخص کردن مبلغ از سوی مداحان واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و در این میان خانه مداحان نیز با صدور بیانیه‌ای از مردم عذرخواهی کرد.

حاج مهدی اکبری در گفت‌وگویی تلویزیونی صحبت‌هایی کرد که به مذاق بسیاری خوش نیامد. او گفت: «تعیین صله روضه کار اشتباهی نیست و برخی دچار «پیرغلامی زودرس» شده‌اند.»

صحبت‌های جنجالی مداح معروف درباره مبلغ روضه

این مداح در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که هر کسی هنری دارد و از جان خود مایه می‌گذارد اما چون هنر روضه‌خوانی به مذهب وصل است و لطف از جانب خدا و اهل بیت محسوب می‌شود، اگر بخواهی درباره پول صحبت کنی می‌گویند روضه‌فروشی می‌کنی. او گفت: «من نمی‌دانم که آیا دعبل اگر خواند و معصوم به او صله داد، معنی‌اش این است که او روضه‌اش را فروخت؟»

در پایان این مطلب می‌توانید ویدیوی صحبت‌های حاج مهدی اکبری را مشاهده کنید.

صحبت‌های جنجالی مداح معروف درباره مبلغ روضه

واکنش خانه مداحان به صحبت‌های مهدی اکبری، مداح اهل بیت

در پی این صحبت‌های جنجالی حاج مهدی اکبری، خانه مداحان نیز بیانیه‌ای صادر کرد و در آن نوشت:

انتشار سخنان یکی از مداحان محترم در روزهای اخیر در پاسخ به پرسشی مبنی بر دریافت صله توسط مداحان محترم با واکنش‌ها و اظهار نظر‌های متفاوتی روبه‌رو بوده است. نظر به اهمیت موضوع و پرسش‌های ایجاد شده در اذهان عمومی ذکر چند نکته لازم به نظر می‌رسد:

۱. شکوه مدح و رثای آل الله در ۱۴ قرن پیشین بر پایه عشق و ارادت به آن ذوات پاک استوار بوده و رونق آن مدیون دل‌های پاک و انفاس قدسی خوبان این درگاه و شمول عنایت اهل بیت بوده است و خادم این آستان شأنی جز خدمت خالصانه و مدح و رثای مجدانه بهترین‌های عالم نداشته است. از این رو نوکری این آستان خود بزرگ‌ترین صله خداوند متعال به مادحان و برترین عطیه آسمانی بوده و هست.

۲.مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) همواره اذعان می‌کرده اند که مرحمت سیدالشهدا (ع) به آنان در امور معنوی همواره بسیار افزون‌تر از هدیه‌های خالصانه مردم عاشق قرآن و عترت بوده است. چه نعمت و رزقی بالاتر از خروشان ساختن عاطفه مردم عترت دوست در مسیر تعالی معنویت و رشد و کمال الهی بندگان خوب خدا؟!

۳. زیست زاهدانه و مناعت طبع صادقانه بزرگان و پیشکسوتان مداحی کشور در طی قرون متمادی خود گواه صادقی بر اصالت نداشتن پول و مادیات در این عرصه است. احوال عارفانه بسیاری از سلف صالح مداح و بی‌اعتنایی آنان به زخارف دنیوی امروزه برکسی پوشیده نیست.

۴. تبار نورانی ستایشگری و اسوه‌هایی چون دعبل و کمیت و سید حِمیَری و زیست صالحانه و حضور آنان در عرصه‌های اجتماعی و انقلابی نشان می‌دهد که آنان شعر و مدح خود را نه برای دریافت صله و تنها بر اساس وظیفه دینی خود عرضه کرده‌اند و صله معنوی و مرحمت دینی اهل بیت (ع) به آنان بسیار افزون‌تر از صله مادی به آنان بوده است. دعای خیر امامان معصوم درباره آنان با هیچ سیم و زری مقایسه پذیر نیست.

۵. اظهار نظرهای شخصی برخی از مداحان هیچ گاه نظر جامعه مداحان محترم نبوده و نیست و اگر خاطری از طرح این مباحث رنجیده گشته، صمیمانه از محضر عموم ملت شریف ایران عذر خواهی می‌کنیم.

۶. برخورد با سخنان مطرح شده نباید به ایجاد شکاف و دوقطبی و تسویه حساب‌های شخصی منجر شود و خدای ناکرده افراد را از مسیر صدق و امنت خارج کند و روح همدلی و نصیحت خیرخواهانه و برادرانه را تضعیف کند.

در پایان فصل الخطاب در شناخت جایگاه مداحان بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در سال‌های متمادی در دیدار مداحان به ویژه بیانات اخیر معظم له در نقش محوری مداحان در جهاد تبیین است و این بیانات می‌بایست سرلوحه همگان قرار گیرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۱ نظر

ورود

  • ارژنگ فروردین ۹, ۱۴۰۱

    مداح های معروف از اداره اوقاف و نهادهای دیگه حقوق کلانی می‌گیرند که پول های مردم در برابرش هیچه . این بنده خدا احتمالاً دستش از اون حقوق ها کوتاهه که این حرف ها رو زده .

    • سلام فروردین ۹, ۱۴۰۱

      البته ادعا غلط زیاده مثلا در انقلاب فرانسه می‌گفتند زندان باسیل زندان افراد فقیر و روشنفکران می‌باشد اما زندان اشراف زاده هاست

    • کوروش رضایی فروردین ۹, ۱۴۰۱

      سلام
      صله گرفتن اشکالی نداره
      اما تعیین مبلغ درست نیست
      گرچه بعضی از مداحان بسیار توانمند
      سله هم نمی گرفتند و الان هم بنده مداحان خوبی
      رو میشناسم که صله نمی گیرند
      اونها بر این عقیده هستند که این طوری خالصانه تر هست
      اما اگر مداحی هم صله بگیره
      نباید بر او ایراد گرفت

  • Mehranamiry فروردین ۹, ۱۴۰۱

    واقعا ما تریبون رو دست کیا سپردیم آخه این مجری چه لباسی پوشیده عوض این دری وریا که بشینید درباره قیمت خودتون بحرفید یه چی بزارید جوونا یاد بگیرن واقعا….

  • رحیم فروردین ۹, ۱۴۰۱

    خانه مداحان در واقع از عیان شدن واقعیتی که همه مردم می دونند برآشفته و طبق معمول بنا رو بر تکذیب و تکرار خزعبلاتی که همه می دونیم حقیقت نداره گذاشته. شما ها اگر به قول خودتون خادم اهل بیت هستید حداقل ریاکاری رو از مجموعه گناهان بزرگتون بذارید کنار شاید واقعا به جایی رسیدید.

  • کوروش رضایی فروردین ۹, ۱۴۰۱

    حاج مهدی اکبری از مداح های خوب هستند
    اینجا هم از مطلبی که گفتند سوء تعبیر شده

  • مرتضی فروردین ۱۰, ۱۴۰۱

    وای وای وای این مهدی اکبریه که داره این حرفارو میزنه ؟؟ چرا مداحها انقدر عوض شدن، من حرفای همین آقا رو براتون تو کانال آپاراتم میزارم ببینید چقدر تناقض داره باهم ،آخ آقا سید کجایی آقاسید جواد کجایی ببینی چه بر سر مداحها اومده ، ای کاش بودی کاش

  • بهزاد فروردین ۱۰, ۱۴۰۱

    پ شور حسینی چی شد؟!

  • جواد فروردین ۱۰, ۱۴۰۱

    حرف حساب گفته.این کجاش بد بود؟؟؟اتفاقا خیلیم خوب گفت

  • امیدوار فروردین ۱۰, ۱۴۰۱

    آقا اینکه بی تربیت هم هست
    حیف وقت و هزینه که حرفای چرت این آقا رو گوش بدیم
    اما خدایی همه مداحها اینجوری نیستن.کاربران قیاس به باطل نکنن

  • امیدوار فروردین ۱۰, ۱۴۰۱

    من اصلا دیدگاه نداشتم روزنامه میگه تکرار
    جل الخالق