۵ نشانه که از ابتلای ولادیمیر پوتین به سرطان تیروئید یا پارکینسون حکایت دارد

۵ نشانه که از ابتلای ولادیمیر پوتین به سرطان تیروئید یا پارکینسون حکایت دارد

نشانه های متعددی هست که می گوید رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین احتمالاً از ابتلا به سرطان تیروئید و بیماری پارکینسون رنج می برد.

کرملین تاکنون توضیحی در رابطه با ادعاهای مطرح شده درباره ی وضعیت سلامتی وی ارائه نکرده است.

ورم چهره و ضعف ظاهری مشهود پوتین طی هفته های اخیر در مقایسه با تصاویر قبلی او، توجه ها را به خود جلب کرده است.

این افت چشمگیر در وضعیت فیزیکی رئیس جمهور روسیه سؤالاتی درباره ی ابتلای پوتین به بیماری ای جدی یا حتی در آن واحد، چندین بیماری مطرح کرده است.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر ارتباط پوتین با یک جراح متخصص در زمینه ی سرطان تیروئید سالمندان منتشر شده است.

سال گذشته ی میلادی نیز یک تحلیلگر سیاسی روس مدعی ابتلای همزمان پوتین به سرطان و پارکینسون شد. منبع دیگری نیز ادعا کرد او به دلیل سرطان معده تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

نظریه ی ابتلای پوتین به بیماری پارکینسون در اواسط ماه مارس قوت گرفت، زمانی که در پشت صحنه ی تظاهرات حامیان حمله ی روسیه به اوکراین که در شهر مسکو برگزار شده بود، پوتین در حالی دیده شد که لنگان لنگان قدم برمی داشت.

افت ظاهری رئیس جمهور روسیه همچنین این سؤال را برای تحلیلگران مطرح ساخته که آیا علت ورم چهره ی او مصرف استروئید، دارویی است که معمولاً در درمان سرطان به کار می رود.

گرچه نظریات زیادی درباره ی ابتلای پوتین به بیماری مطرح شده اما برخی هم معتقدند تصمیمات ظالمانه ی او در رابطه با جنگ اوکراین ممکن است ناشی از بی ثباتی روانی وی باشد.

کارشناسان حوزه ی صدا در یک شرکت ژاپنی به نام «فناوری های سنجش ریسک» (Risk Measurement Technologies) به مقایسه ی صدای پوتین در ماه فوریه، زمانی که دستور حمله ی ارتش روسیه به اوکراین را صادر کرد با صداهای منتشر شده از وی طی هفته های اخیر، همزمان با تداوم حملات نیروهای روسیه به اوکراین پرداخته اند.

در ادامه از نشانه هایی خواهیم گفت که از ابتلای ولادیمیر پوتین به سرطان تیروئید و بیماری پارکینسون حکایت دارند.

بیماری پوتین
الکسی شگلوف، جراح روس (فرد مشخص شده) در میان همراهان پوتین در المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ روسیه

ارتباط پوتین با یک پزشک متخصص سرطان

برخی گزارشات از ارتباط پوتین با یک جراح متخصص در زمینه ی سرطان تیروئید سالمندان حکایت دارد.

یوگنی سلیوانوف، از کارکنان بیمارستان مرکزی مسکو، دست کم ۳۵ بار به اقامتگاه پوتین در شهر سوچی روسیه پرواز داشته است.

رسانه ی روسی Proekt که در روسیه مسدود شده است، اطلاعاتی منتشر کرده که نظریه ی بیمار بودن پوتین را قوت می بخشد.

این رسانه در گزارش خود از ابراز توجه پوتین به مسأله ی سرطان تیروئید در ملأعام گفته است: «در ژوئیه سال ۲۰۲۰ پوتین با رئیس مرکز تحقیقات پزشکی روسیه در حوزه ی اندوکرینولوژی، ایوان ددوف، رئیس دختر بزرگ پوتین، ماریا دیدار کرد. در این دیدار ددوف از میزان بالای شیوع سرطان تیروئید و یک داروی هورمونی جدید برای مقابله با متاستاز این سرطان پس از انجام عمل جراحی گفت. پوتین نیز میزان مؤثر بودن دارو را از ددوف جویا شد.»

نظریه ی پارکینسون و سرطان

نظریات درباره ی بیمار بودن پوتین همگی از پروفسور والری سولوی، تحلیلگر سیاسی روس آغاز شد. او در نوامبر سال ۲۰۲۰ مدعی شد پوتین به سرطان و پارکینسون مبتلا است.

گرچه این نظریه از سوی کرملین رد شد اما پرفسور سولوی گفت پوتین در فوریه ۲۰۲۱ به خاطر بیماری پارکینسون تحت درمان قرار گرفته است.

سولوی که رئیس سابق مؤسسه روابط بین الملل مسکو است، مدعی شد مقامات کرملین ابتلای پوتین به بیماری را تأیید کرده اند.

سولوی همچنین ادعا کرد رئیس جمهور روسیه قصد داشت در اوایل ۲۰۲۲ از سمت خود کناره گیری کند.

یک منبع روسی دیگر نیز مدعی شد پوتین به دلیل ابتلا به سرطان معده تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

پروفسور سولوی در سال ۲۰۲۰ در رابطه با بیماری های پوتین گفته بود: «یکی از آن ها بیماری مغز و اعصاب و دیگری سرطان است.»

لنگیدن پوتین

نظریات درباره ی ابتلای پوتین به بیماری پارکینسون در ماه مارس شدت گرفت، پس از آنکه ویدئویی از او در حال لنگیدن پس از تظاهرات حامیان جنگ در مسکو منتشر شد.

این ویدئو به گمانه زنی ها درباره ی ابتلای پوتین به این بیماری که می تواند بر رفتار او نیز اثر بگذارد، دامن زد.

به گفته ی سر ریچارد دیرلاو، رئیس سابق اِم‌آی‌سیکس در اغلب موارد ارتباطی میان بیماری پارکینسون و عدم خویشتن داری وجود دارد.

همچنین مارکو رابیو، سناتور آمریکایی و عضو کمیته ی اطلاعات سنا به تازگی درباره ی وضعیت سلامتی رئیس جمهور روسیه گفته: «کاش می توانستم چیز بیشتری بگویم اما فعلاً در همین حد می توانم بگویم که برای بسیاری واضح است که پوتین مشکلی دارد. او همیشه بی رحم بوده اما مشکل او حالا چیز دیگری است. به نظر می رسد دچار مشکلات عصبی/فیزیولوژیکی شده باشد.»

نشریه تایمز هم به نقل از تاتیانا استانووایا، از مؤسسه تحلیل سیاسی R.Politik نوشته: «پوتین در دو سال اخیر بسیار گوشه گیر شده است و زمان زیادی را به تنهایی، غرق در ترس ها و افکار خود سپری می کند.»

بیماری پوتین

داروی استروئید

مقایسه ی تصاویر جدید پوتین با تصاویر قبلش اش، چهره ی او را ناخوش و ورم کرده نشان می دهد.

کارشناسان علت احتمالی این مسأله را مصرف داروی استروئید برای درمان یک بیماری می دانند. برخی هم می گویند این داروی قوی به خاطر بروز مشکلی در پشتش برای او تجویز شده است. با این حال، عده ای معتقدند پوتین به دلیل ابتلا به سرطان داروی استروئید مصرف می کند.

نوسانات سریع خلقی و تغییرات شدید رفتاری از عوارض جانبی این دارو هستند. دوز بالای این دارو حتی می تواند باعث گیجی شود یا قدرت شناخت فرد را تحت تأثیر قرار دهد. مصرف استروئید همچنین می توانید باعث شکل گیری افکار عجیب یا هراس انگیز شود.

فیونا هیل، کارشناس ارشد سابق کاخ سفید در امور روسیه گفته: «پوتین چندان خوب به نظر نمی رسد. چهره اش کمی ورم کرده. ما می دانیم که مشکلاتی در پشتش داشته است. حتی اگر چیز بدتری هم نباشد، شاید دوز بالایی از استروئید مصرف می کند یا ممکن است از چیز دیگری باشد.»

تأیید جاسوسان

روز ۱۳ مارس گروهی از جاسوسان دنیا این نظریه را مطرح کردند که ورم صورت پوتین به دلیل مصرف داروی استروئید برای درمان سرطان است.

چهره هایی از استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلیس و آمریکا معتقدند برای حمله ی پوتین به اوکراین یک توضیح فیزیولوژیک وجود دارد و این جنگ را ناشی از بی ثباتی فزاینده ی رفتار او می دانند.

آن ها نظریات مطرح شده درباره ی احتمال ابتلای پوتین به سرطان و اثرگذاری درمان های پزشکی بر روی تعادل ذهنی او را تأیید کرده اند.

همچنین به گفته ی این منابع، علت تصمیم پوتین به فاصله گرفتن از مهمانان خود در دیدارهایش، سرکوب شدن دستگاه ایمنی بدن او بر اثر مصرف این داروها است.

پوتین طی ماه های گذشته از پشت میزی ۴ متری با سران دنیا و حتی مقامات روس دیدار داشته است.

یک منبع اطلاعاتی طی روزهای گذشته به نشریه ی میل گفته: «طی تقریباً پنج سال گذشته تغییر محسوسی در قدرت تصمیم گیری پوتین به وجود آمده. اطرافیان او شاهد تغییری آشکار در مستدل و شفاف بودن گفته های او و نحوه ی درک او از دنیای اطرافش هستند.»

منبع: mirror
بدون نظر

ورود