ممنوع شدن پخت بربری و سنگک در آذربایجان غربی در ماه رمضان!

ممنوع شدن پخت بربری و سنگک در آذربایجان غربی در ماه رمضان!

همزمان با آغاز ماه رمضان و ممنوعیت روزه خواری در ملأعام در کشور، اخبار عجیبی مبنی بر صادر شدن دستور تعطیلی شیفت صبح نانوایی های بربری و سنگک در شهرهای آذربایجان غربی منتشر شده است. گفته می شود علت این تصمیم آن بوده که نان بربری و سنگک را نماد صبحانه می دانند!

طی روزهای گذشته دادستان کل کشور اعلام کرد با روزه خواری در ملأعام برخورد خواهد شد و این موضوع طی نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی نیز ابلاغ شد.

با این حال، از قرار معلوم برخی مسئولین پا را فراتر گذاشته اند، به طوری که از ماکو و دیگر شهرهای آذربایجان غربی خبر رسیده با ابلاغ ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، نانوایی هایی این شهر در ماه رمضان در شیفت صبح تعطیل شده اند چرا که در شهرهای آذری نان بربری و سنگک نماد صبحانه است!

این خبر به تأیید الله وردی حسن زاده، رئیس اتحادیه ی نانوایان ارومیه هم رسیده است. او در اینباره گفته: «در ماه رمضان پخت نان لواش طبق روال قبلی از ساعت ۶ صبح تا اتمام سهمیه ادامه خواهد داشت و واحد‌های نانوایی بربری، نان روغنی و سنگک هم موظف هستند از ساعت ۱۵ بعد از ظهر تا نیم ساعت قبل از افطار اقدام به پخت نان کنند.»

این بدان معنی است که پخت نان لواش بلامانع است اما نان بربری، روغنی و سنگک ایراد دارد!

الله‌ وردی حسن زاده همچنین مدعی شد: «موضوع ممنوعیت پخت نان بربری و سنگگ به عنوان نان صبحانه از زمان پیروزی انقلاب و حتی قبل از آن همواره در استان آذربایجان‌ غربی اعمال شده است و این امر مبحث تازه ای نیست.»

حجت پام، عضو شورای شهر ماکو هم این خبر را تأیید کرده است. او در اینباره گفته: «از روز گذشته نانوایی‌ های بربری در صبح تعطیل شدند و شنیده شده چون نان بربری به نوعی نماد صبحانه است، در ماه رمضان در شیفت صبح باید تعطیل باشند. اعلام شده این ابلاغیه از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوده است.»

وی ادامه داد: «من پرس و جو کردم و متوجه شدم مثل اینکه چند سال است که این مصوبه ابلاغ شده است اما در اجرای آن تعلل می‌ شده. اما امسال دیگر مصوبه را اجرایی کرده‌ اند اما واقعاً نمی‌ دانم هدف شان از این کار چیست. ولی اعتراض‌ ها خیلی زیاد شده است و گفته‌ اند شاید فردا نانوایی‌ های بربری را باز کنیم.»

وی با بیان اینکه ممکن است این اتفاق سلیقه‌ ای بوده باشد، گفت: «حتی اگر سلیقه‌ ای هم بوده، ولی این اتفاق اجرایی شده و هیچ نانوایی بربری از صبح باز نیست و از سوی اصناف به آن‌ ها گفته‌ اند به هیچ عنوان نمی‌ توانید در شیفت صبح کار کنید و آن‌ ها را به جریمه سنگین و پلمپ کردن نانوایی تهدید کرده‌ اند.»

عضو شورای شهر ماکو ادامه داد: «مردم آنقدر به من زنگ و پیامک می‌ زنند و واقعاً نمی‌ دانم باید چه جوابی به آن ها بدهم! خیلی از مردم از ارومیه و خوی هم پیام می‌ دهند و می‌ گویند در آنجا هم همین وضعیت در حال اجرا است و واقعاً وضعیت عجیبی است.»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • یاس فروردین ۱۶, ۱۴۰۱

    هر دم ازین باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد.
    خب پس فروش پنیر و کره و تخم مرغ و گوجه روهم ممنوع کنید یهو.
    کل شهر از صغیر و کبیر و مریض روزه بگیرن

  • مهدی مشهدی فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    جهل و حماقت حد و مرز ندارد
    آخه آدمهای نادان مگر همه مردم شرایط روزه گرفتن رو دارند کسایی عذر شرعی دارند کسانی مریض هستند نصف جمعیت جامعه به سن تکلیف نرسیدند
    یعنی اونا هم حق صبحانه خوردن ندارند