چگونه زبان بدن کودک را بخوانیم و بفهمیم چه مشکلی دارد؟ گرسنه است یا بیمار؟

چگونه زبان بدن کودک را بخوانیم و بفهمیم چه مشکلی دارد؟ گرسنه است یا بیمار؟

اگر تازه زایمان کرده باشید و با خواسته و نیازهای اولین کودک خود کلنجار می روید، حتما گاهی اوقات برایتان سخت است که بفهمید کودکتان با زبان بی زبانی چه چیزی از شما می خواهد. در این مطلب روزیاتو، از نشانه های کمتر شناخته شده ای صحبت خواهیم کرد تا بتوانید زبان بدن کودک خود را بخوانید و اگر با آن ها رو به رو شدید، متوجه شوید کودک شما گرسنه شده، استرس دارد یا حالا دیگر سیر است.

مادری که سه فرزند دارد در شبکه اجتماعی تیک تاک چندین “سرنخ” پیدا کرده است که می تواند نشان دهد کودک شما غذا می خواهد، استرس دارد یا دیگر غذا نمی خواهد. او این سرنخ ها را در قالب یک ویدیو در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گفته او در این ویدیوی تیک تاکی، نوزادان معمولاً وقتی گرسنه هستند مشت های خود را به هم گره کرده و وقتی سیر می‌ شوند به آرامی دست‌ هایشان را شل می ‌کنند.

والدین جدید معمولاً نمی توانند حدس بزنند که آیا کودک آنها کم شیر خورده است یا زیاد. بنابراین، این توصیه مفید ممکن است در این مورد به تازه مادرها کمک کند.

زبان بدن کودک

بچه ها با هم فرق دارند

البته این مادر که مگان نام دارد در کامنت های ویدئویی از خود سلب مسئولیت کرد و نوشت: «همه نوزادان متفاوت هستند و ممکن است نشانه های مختلفی را بروز دهند. این همان کاری است که کودک من انجام می دهد! امیدوارم که به شما هم کمک کند!»

در ویدیوی تیک تاک، مگان از دختر دو ماهه خود در حالی که با شیشه شیر می خورد فیلم می گیرد و از حرکات دست او یادداشت برداری می کند.

این ویدیو نشان می دهد قبل از زمان غذا خوردن، دخترش هر دو دست خود را در مشت می فشارد، سپس با نوشیدن شیر بیشتر شروع به شل کردن و باز کردن دستانش می کند.

زبان بدن کودک

به گفته وب سایت Healthline، این رفتار کاملا طبیعی است و می تواند به نشان دادن احساس کودک کمک کند. درک نشانه های کودک باعث می شود که بدانیم به چه چیزی و چه زمانی نیاز دارند.

این ویدئوی کوتاه از آن زمان تاکنون بیش از ۱۳.۱ میلیون بازدید داشته است و والدین را متعجب کرده و آرزو می کنند که ای کاش این نشانه کمتر شناخته شده را قبلا می دانستند.

یکی از مادران نوشت: «چطور من این را الان کشف می کنم که پسرم ۱۵ سال دارد؟»

زبان بدن کودک

یکی دیگر افزود: «پسرم نیز وقتی معده اش گاز داشت، مشت هایش را گره می کرد و انگشتان پایش را حلقه می کرد، دانستن این نشانه ها می تواند کودک را از ساعت ها گریه نجات دهد.»

سومی نوشت: «بهترین توصیه ای که یک پرستار به من داده است این است که وقتی کودکان سیر هستند بازوها شل می شوند و وقتی گرسنه اند سفت هستند.»

به شما پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

۷ ترفند در زبان بدن برای خواندن فکر دیگران

راز زبان بدن؛ این حرکات جذابیت تان را کم می کنند

۱۰ حرکت اشتباه در زبان بدن که دیگران را از شما فراری می دهند

۹ نشانه از زبان بدن که می‌توانید به کمک آنها از وضعیت روحی طرف مقابل آگاه شوید

۸ عادت ساده ای که پیام مهمی در روانشناسی زبان بدن دارند

ترفندهای خلاقانه برای آشتی کودک بد غذا با میوه و سبزیجات

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود