پارک های تهران زنانه و مردانه می‌شوند

پارک های تهران زنانه و مردانه می‌شوند

تفکیک جنسیتی اماکن عمومی سال‌هاست که موضوع صحبت بسیاری از مسئولان کشور است. در همین راستا، محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به برخی اخبار مبنی بر زنانه و مردانه شدن پارک‌های تهران گفته است: «شهرداری تهران قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادر و کودک قرار دهد و به‌نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند. اجرای این طرح به این دلیل است که یک مادر به دور از چشم نامحرم به‌راحتی بتواند با فرزندش بازی کند.»

علت تفکیک جنسیتی پارک های تهران چیست؟

آقامیری دلیل اجرای این طرح را درخواست مردم عنوان کرد و گفت: «دلیل اجرای چنین طرحی، تقاضای زیاد مردم شهر تهران بوده و ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم. در پارک‌ ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست. ما برای امنیت بانوان پارک‌ ها را زنانه و مردانه کردیم.»

طرح تفکیک جنسیتی پارک های تهران اجرایی شد

او اضافه کرد: «مردم اعتراض داشتند که چرا یک پارک امن نداریم؟ مادرانی که کودکانشان را برای بازی به پارک‌ ها می‌بردند نمی‌توانستند از ترس دزدیده شدن فرزندانشان تکان بخورند. احتمال اینکه یک زن بتواند یک کودک را بدزدد بسیار کمتر است. با زنانه – مردانه شدن پارک‌ ها تا حد زیادی امنیت بانوان تامین می‌شود.»

اختصاص ۲۰۰ پارک در تهران به بانوان و کودکان

او گفت بر اساس طرح مورد نظر شهرداری قرار است ۲۰۰ پارک به بانوان و کودکان اختصاص یابد و تا اینجای کار این طرح در بسیاری از پارک‌ها اجرایی شده است. آقامیری عنوان کرد: «بیشتر پارک‌های ما باید خانوادگی شوند زیرا خانه‌ها کوچک و آپارتمانی است و مادران نمی‌توانند با کودکانشان بازی کنند. اما وقتی پارک های مخصوص زنان داشته باشیم، مادران، کودکان و زنان خیلی راحت می‌توانند در این پارک‌ها حضور داشته باشند  و زنان می‌توانند در این پارک ها به‌راحتی ورزش، مطالعه و یا با فرزندانشان تفریح کنند.»

آقامیری عنوان کرد زنان مجرد و بدون همراه کودک نیز می‌توانند از پارک‌های مخصوص بانوان استفاده کنند.

 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۱ نظر

ورود

  • فرمین فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    … احتمال اینکه یک زن بتواند یک کودک را بدزدد بسیار کمتر است.
    چقدر احمقه واقعا. اتفاقا اکثر بچه دزدها زن هستند چون راحت تر می تونند بچه رو فریب بدن و بدون سر و صدا ببرنشون.

    • مهدی فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

      آمریکا تفکیک جنسیتی دانش آموزان مدارس رو ۸۰ سال طول کشید تا به انجام برسونه

  • Mahdi فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    طالبان طالبان،ما داریم میاییم!

    • سهیل فروردین ۲۲, ۱۴۰۱

      از جنبه تفکیک جنسیتی اش هم که واقعا احمقانه و مسخره است بگذریم. بدبختی اینه که اینها پارک جدید برای بانوان که نمیسازند همین چهارتا پارک موجود رو میان دورش دیوار میکشن و آقایون رو راه نمیدن. خیلی سرانه فضای سبز بالاست حالا می خوان دسترسی نصفش رو هم از آقایون بگیرند. دیگه پدر یا پسر خانواده بخواد با بقیه اعضای خانواده اش هم بره پارک محدودیت داره. پارکهای غیر زنونه جای سوزن انداختن نیست دیگه.

  • شایان فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    حکومت یک دست نشد ، حکومت طالبان شد…

  • همشهری فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    الان همه مشکلاحل شده !مونده مشکل پارک ها

  • fereshte فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    اخه این چ چیزیه واقعا مردا و زنای ما دیگه نباید سکوت کنن وگرنه میشیم داعش و طالبان

  • ناشناس فروردین ۲۱, ۱۴۰۱

    فرق میکنه به کی رای بدیم:)

  • m فروردین ۲۲, ۱۴۰۱

    من موافقم وارد هرپارکی میشی جمعیت آقایون خیلی بیشتره وماشالله مشغول چشمچرانی

    • n فروردین ۲۲, ۱۴۰۱

      باشه تو راست میگی. اصلا هروقت میری پارک که از هوای خوبش لذت ببری (و اصلا هدف دیگه ای هم نداری) این مردهای چشم چرون همش مزاحمت میشن. اون بیلبوردهای مگس و شکلات بود. اون رو برای امثال تو ساختن که خیلی احساس شکلات بودن میکنید.

  • مینا فروردین ۲۲, ۱۴۰۱

    بسیار عالی خدا کنه تو شهرستانها هم اجرا بشه