بیوگرافی سیروس میمنت ؛ از بازیگری تا نامزدی ریاست جمهوری

بیوگرافی سیروس میمنت ؛ از بازیگری تا نامزدی ریاست جمهوری

مسابقه جوکر که پخش آن از سال ۱۴۰۰در شبکه نمایش خانگی آغاز شده، با استقبال مخاطبان مواجه شده است. در این برنامه که ساخته ی احسان علیخانی و سید حامد میرفتاحی است، تعدادی از چهره های مشهور هنری، ورزشی، اجتماعی و … در اتاقی دربسته برای خنداندن یکدیگر تلاش می کنند اما هر کس که بخنند حذف می شود و برنده ی نهایی مسابقه کسی است که تا پایان برنامه نخندد. تاکنون پنج فصل از این برنامه پخش شده است. یکی از شرکت کنندگان فصل پنجم، سیروس میمنت بود که توانست برنده ی این فصل از مسابقه جوکر شود و اجرای او در این برنامه مورد توجه مخاطبان هم قرار گرفت.

با بیوگرافی سیروس میمنت همراه باشید.

بیوگرافی سیروس میمنت

سیروس میمنت متولد سال ۱۳۳۸، بازیگر و فیلمنامه نویس و دارای مدرک دیپلم است.

در محله ای فقیرنشین در کرمانشاه به دنیا آمد. پدرش معلم مکتب خانه و مادرش خانه دار بود. خانواده ی ۱۰ نفره ی آن ها، ۸ فرزند به همراه پدر و مادر در اتاقی کوچک زندگی می کردند. به دلیل ناتوانی پدر، سیروس و برادر بزرگش نان آور خانواده بودند و کارگری می کردند.

دیدن تصادفی یک فیلم سینمایی در کودکی باعث شد تا در کنار کارگری به تماشای فیلم و آرزوی بازیگر شدن فکر کند و این اتفاق مسیر زندگی اش را تغییر داد.

در نوجوانی اولین فیلم کوتاه خود را ساخت. میمنت خود در اینباره گفته: «به قدری فیلم دیده و زیر و بم فیلم ها را بیرون کشیده بودم که بدون گذراندن هیچ کلاس یا دوره آموزشی ای این فیلم را ساختم و در جشنواره منطقه ای کرمانشاه مقام دوم را به دست آوردم.»

در سال ۵۸ زمانی که ۱۹ سال داشت ازدواج کرد که ثمره ی آن ۴ فرزند پسر است. پس از ازدواج، در کنار کار، فیلم می ساخت و در تئاتر هم بازی می کرد.

بیوگرافی سیروس میمنت
سیروس میمنت در کنار پسرش، شاهین میمنت
بیوگرافی سیروس میمنت
سیروس میمنت در کنار نوه اش

با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت. ۸ سال در جبهه های جنگ حضور داشت و در آنجا هر زمان که فرصتی دست می داد برای رزمندگان تئاتر اجرا می کرد.

او بعدها به تهران رفت و نویسندگی را نیز شروع کرد.

میمنت در سال ۷۵ با بازی در فیلم «معجزه خنده» به کارگردانی یدالله صمدی وارد سینما شد.

اولین تجربه بازیگری او در تلویزیون در سال ۷۶ با سریال «همه فرزندان من» ساخته ی محمد دستگردی رقم خورد.

میمنت به بازی در فیلم ها و سریال ها ادامه داد اما شروع شهرت او از سال ۸۳ با بازی در سریال «خانه به دوش» به کارگردانی رضا عطاران بود.

شهرت میمنت در سال ۹۸ با بازی در سریال پربیننده ی «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی به اوج رسید.

بیوگرافی سیروس میمنت
سیروس میمنت در سریال «نون خ»

بیوگرافی سیروس میمنت

از دیگر آثار مشهور سیروس میمنت می توان به سریال های تلویزیونی متهم گریخت، در چشم باد، دلنوازان، چاردیواری، سه دونگ سه دونگ، بیمار استاندارد و بانوی عمارت و فیلم های سینمایی مرد عوضی، جعبه موسیقی و ایران برگر اشاره کرد.

سیروس میمنت تجربه ی فیلمنامه نویسی هم دارد. او طراح فیلمنامه ی سریال «خانه به دوش» و از نویسندگان فیلم سینمایی «فوتبالی ها» (ساخته عباس خواجه وند) و یک برنامه طنز تلویزیونی به نام «کسی خوابه؟» هم بوده است.

او شبکه نمایش خانگی را هم با مسابقه «جوکر» و سریال «راز بقا» به کارگردانی سعید آقاخانی تجربه کرده است.

سیروس میمنت در سال ۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او پس از ثبت نام گفته بود: «باید بگویم بنده مشکل کیفری ندارم و با نان حلال فرزندانم را بزرگ کردم اما با این وجود می دانم تأیید صلاحیت نمی شوم.» او در نهایت از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

بیوگرافی سیروس میمنت

بیوگرافی سیروس میمنت

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود