قرعه کشی مسابقات قهرمانی اسنوکر ۲۰۲۲ جهان؛ حسین وفایی با جاد ترامپ روبرو می شود

قرعه کشی مسابقات قهرمانی اسنوکر ۲۰۲۲ جهان؛ حسین وفایی با جاد ترامپ روبرو می شود

در ادامه مسابقات قهرمانی اسنوکر جهان در بریتانیا، رانی اُ سالیوان باید با دیوید گیلبرت مبارزه کند و حسین وفایی ، اسنوکر باز برجسته ایرانی نیز با جاد ترامپ روبرو خواهد شد. سالیوان که نفر اول اسنوکر جهان بوده و می خواهد هفتمین قهرمانی جهان خود را در این مسابقات بدست آورد، در دور اول با گیلبرتی روبرو می شود که قهرمان لیگ قهرمانان را در اختیار داشته و در سال ۲۰۱۹ نیز به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان رسیده است. جاد ترامپ نیز که تنها قهرمانی خود را در سال ۲۰۱۹ در اسنوکر به دست آورده باید با حسین وفایی روبرو شود که اولین تجربه خود در این مسابقات را می گذراند و اولین ایرانی است که در این تورنمنت حضور یافته و با سالیوان درگیری لفظی داشته است.

مسابقه اسنوکر حسین وفایی با جاد ترامپ در قهرمانی اسنوکر جهان

وفایی در انتقاد از سالیوان گفته بود که وی «برای این ورزش خوب نیست» و خواسته بود که این اسنوکر باز ۴۶ ساله از دنیای اسنوکر خداحافظی کند. وفایی از سالیوان به خاطر بی احترامی و دیدگاه های منفی نسبت به اسنوکر و دیگر بازیکنان این رشته انتقاد کرده بود. اسنوکرباز ۲۷ ساله ایرانی، همچنین، سالیوان را به ناتوانی در استفاده از فرصت هایش برای توسعه و تبلیغ این ورزش متهم کرده و گفته است: «تو در موقعیتی بوده ای که بتوانی این ورزش را بزرگ تر کنی، چرا این کار را نکرده ای؟». مارک ویلیامز که سه بار قهرمانی اسنوکر جهان را در کارنامه دارد نیز در مورد انتقادهای وفایی از سالیوان گفته است: «با برخی از نکات صحبت های او موافقم اما برخی از آن ها واقعاً عجیب بودند. اینکه بگویی او باید از این ورزش کناره گیری کند… او ده، بیست سال پیش بازیکن بزرگی بود و هنوز هم بازیکن بزرگی است».

مسابقه اسنوکر حسین وفایی با جاد ترامپ در قهرمانی اسنوکر جهان
جاد ترامپ
مسابقه اسنوکر حسین وفایی با جاد ترامپ در قهرمانی اسنوکر جهان
رانی اُ سالیوان

از آنجایی که سالیوان و وفایی در دو طرف قرعه ها قرار دارند تنها در صورت رسیدن به فینال می توانند مقابل یکدیگر قرار بگیرند، فینالی که روز اول ماه می برگزار خواهد شد. حسین وفایی در دور اول مسابقات قهرمانی اسنوکر جهان توانسته دو حریف خود را شکست دهد و برای اولین بار به جدول نهایی راه یابد که اولین بار است یک اسنوکر باز ایرانی توانسته به چنین جایگاهی برسد. این مسابقات معتبرترین مسابقات اسنوکر جهان بوده و ۳۲ نفر از بهترین اسنوکربازان جهان در آن حضور دارند که اکنون تعداد آن ها به ۲۰ نفر رسیده است. حسین وفایی در حال حاضر رتبه ۱۸ بهترین اسنوکربازان حرفه ای جهان را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

حسین وفایی با شاهکاری دیگر به جدول اصلی اسنوکر قهرمانی جهان راه یافت + ویدیو

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود