زنان هالیوودی که علاوه بر زیبایی چهره، از هوش بسیار بالایی هم برخوردارند

زنان هالیوودی که علاوه بر زیبایی چهره، از هوش بسیار بالایی هم برخوردارند

برخی از مشهورترین و زیباترین زنان هالیوود نه تنها با زیرکی و استعداد خود همه را مبهوت می سازند، بلکه بسیار باهوش هم هستند. آن ها به چندین زبان مختلف صحبت می کنند و از بهترین دانشگاه های دنیا با نمرات عالی فارغ التحصیل شده اند. به علاوه، بعضی هایشان خیّر هم هستند.

در ادامه از زنان زیبای هالیوود خواهیم گفت که از هوش زیادی برخوردارند.

مریل استریپ

هیچ نقشی نبوده که مریل  استریپ بازی درخشانی در آن نداشته باشد. او اگر می خواست می توانست بتمن هم باشد. استریپ که بسیاری از منتقدان او را یکی از بهترین بازیگران زن تاریخ می دانند، از هوش بالایی هم برخوردار است.

ضریب هوشی او ۱۴۳ است که این هوش بالای او را نشان می دهد. در حقیقت، او بسیار باهوش است.

ریچل وایس

زیبایی و استعداد ریچل وایس کاملاً مشهود است و همینطور هوش او. این بازیگر فارغ التحصیل رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه کمبریج است. او در سال های دانشجویی خود به همراه دوستانش یک گروه تئاتر دانشجویی به نام «زبان های ناطق کمبریج» تأسیس کرد.

او علاوه بر فعالیت حرفه ای چشمگیرش و جوایز گلدن گلوب و اسکاری که دریافت کرده، جز زبان مادری اش یعنی انگلیسی، به ۳ زبان دیگر هم صحبت می کند.

آلیشا کیز

آلیشا کیز یکی از محبوب ترین خوانندگان و ترانه نویسان سبک R&B است. ضریب هوشی او ۱۵۴ است. به علاوه، او در سن ۱۶ سالگی با بهترین نمرات از یک مدرسه هنرهای نمایشی حرفه ای فارغ التحصیل و به دانشگه کلمبیا دعوت شد. با این حال، تصمیم گرفت راه موسیقی را در پیش گیرد.

به علاوه، در سال های اخیر از تجارت مرسوم نمایش فاصله گرفته است. او با سازمان های خیریه همکاری می کند و همواره سعی بر انتقال انرژی مثبت به پیرامون خود دارد. لازم به گفتن نیست که او آرایش کردن را کنار گذاشته و تصاویر خود را بدون ویرایش منتشر می کند.

جنیفر کانلی

جنیفر کانلی بااستعداد هم در دانشگاه ییل درس خوانده و هم در دانشگاه استنفورد. او علاوه بر جوایز بفتا، گلدن گلوب و اسکاری که به خاطر نقش آفرینی های خود دریافت کرده، سفیر سازمان عفو بین الملل در زمینه ی آموزش حقوق بشر هم هست.

سیگورنی ویور

سیگورنی ویور سوپر استار ژانر علمی تخیلی است. او نه تنها در مجموعه فیلم «بیگانه» (Alien) در نقش الن ریپلی با تهدید موجودی بیگانه رو به رو شد و در فیلم «ماجراجویی کهکشانی» (Galaxy Quest) در یک نبرد شرکت کرد، بلکه در فیلم «شکارچیان روح» (Ghostbusters) بر تسخیر ارواح فائق آمد و در فیلم «آواتار» (Avatar) هم در یک جسم آبی رنگ غول آسا فرورفت. اما در پشت این کارنامه ی جسورانه، ویور رشته ی هنرهای زیبا را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ییل گذراند.

شکیرا

این خواننده ی کلمبیایی، که به رقص های تحسین برانگیزش بر روی صحنه، همه فن حریفی و پویایی میان فرهنگی اش مشهور است، از ضریب هوشی بسیار بالای ۱۴۰ برخوردار است. حالا می دانیم که به همین خاطر است که او هم توانایی ساخت آهنگ هایی عالی را دارد و هم با تسلط بر ۶ زبان، از حساسیت لازم برای توجه به مخاطب بین المللی برخوردار است.

سلما هایک

این بازیگر و تهیه کننده ی مکزیکی با وجود ابتلا به اختلال خوانش پریشی (اختلال در روان‌خوانی یا درک مطلب) از ضریب هوشی ۱۴۴ برخوردار است. هایک به لطف توانایی های تجاری اش، به یکی از ثروتمندترین زنان دنیا بدل شده است. علاوه بر این، به ۵ زبان زنده دنیا صحبت می کند. زیبایی، استعداد و هوش او غیر قابل انکار است و در زمینه ی مشکلات اجتماعی و اقتصادی زنان هم فعالیت دارد.

ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن کار بازیگری را از سن بسیار کم آغاز کرد اما هم والدین و هم خودش به اهمیت درس و تحصیل برای او واقف بودند. در حقیقت، او در مراسم افتتاحیه ی اکران فیلم «جنگ ستارگان: قسمت اول – تهدید شبح» (Star Wars Episode I: The Phantom Menace) حضور نیافت چون مشغول درس خواندن بود و خود را برای امتحانات نهایی دبیرستان آماده می کرد. او مدرک کارشناسی روانشناسی از دانشگاه هاروارد دارد و در دانشگاه عبری ِ اورشلیم هم تحصیل کرده است.

او دو مقاله در نشریات علمی منتشر کرده و در دانشگاه هاروارد دستیار تحقیق بود. پورتمن به ۵ زبان زنده دنیا تسلط دارد و ضریب هوشی او ۱۴۰ است.

کیت بکینسیل

این بازیگر باهوش و زیبای انگلیسی فارغ التحصیل رشته ادبیات از دانشگاه آکسفورد است. ضریب هوشی او ۱۵۲ است. این در حالی است که ضریب هوشی یک فرد عادی بین ۸۵ تا ۱۱۵ است اما ضریب هوشی بکینسیل جزء آن یک درصد برتر قرار می گیرد که این به معنای هوش بسیار بالای او است. او علاوه بر زبان مادری اش، به چندین زبان دیگر از جمله فرانسوی و آلمانی هم صحبت می کند.

اما واتسون

ضریب هوشی این بازیگر انگلیسی ۱۳۸ است. او گرچه دوران کودکی و نوجوانی خود را سر صحنه ی فیلمبرداری فیلم های «هری پاتر» (Harry Potter) سپری کرد، اما به همراه هم‌بازی هایش ۵ ساعت در روز با معلم های خصوصی درس می خواند. او از دبیرستان فارغ التحصیل شد و پس از یک فاصله ی یک ساله، تحصیلات خود را در رشته ادبیات انگلیسی در دانشگاه براون آغاز کرد.

منبع: brightside
دیجیاتو
۴ نظر

ورود