زندگی فقیرترین مردم کره شمالی در پنت‌هاوس‌ برج‌های بلند و آسمان‌خراش‌ها!

زندگی فقیرترین مردم کره شمالی در پنت‌هاوس‌ برج‌های بلند و آسمان‌خراش‌ها!

زندگی در کره شمالی جور دیگری است. حتی محل زندگی فقرا و ثروتمندان مثل چیزی که در هر جای دنیا تصورش را می کنید نیست! مثلا نکته عجیب این است که در کره شمالی، فقرا برج‌نشین و پنت‌هاوس نشین هستند و ثروتمندان ساکن طبقات اول! اما فکر می کنید چرا فقط فقیرترین مردم کره شمالی در پنت هاوس های بلند این کشور زندگی می کنند؟

کره شمالی ساخت یک آسمان خراش مسکونی ۸۰ طبقه با پنت هاوس را در پایتخت پیونگ یانگ به پایان رسانده است، اما گزارش شده است که تنها برخی از کم شانس ترین های این کشور در طبقات بالای آپارتمان های بلند این کشور زندگی می کنند.

به گزارش رویترز، بسیاری از مردم کره شمالی با طبقات بالاتر این آپارتمان ها به دلیل عدم کارکرد آسانسور، مشکلات برقی، حداقل تامین آب و ایمنی و کیفیت نامطلوب این آپارتمان ها مشکل دارند.

 

یونگ سی وو، ۳۱ ساله فراری از کره شمالی، به رویترز گفت:

«در کره شمالی، فقرا به جای ثروتمندان در پنت هاوس ها زندگی می کنند، زیرا آسانسورها اغلب به درستی کار نمی کنند و به دلیل فشار کم نمی توانند آب را پمپاژ کنند.»

یونگ مثالی زد و افزود:

«دوستی که در طبقه ۲۸ یک بلوک ۴۰ طبقه زندگی می کرد، هرگز از آسانسور استفاده نکرده بود زیرا کار نمی کرد. اکثر آسانسورها فقط دو بار در روز کار می کردند، در ساعات اوج رفت و آمد از ساعت ۶ صبح تا ۸ صبح، و در همان زمان در عصر.»

زندگی در کره شمالی

به شهروندان کره شمالی گزینه های زیادی داده نمی شود زیرا مسکن اختصاصی بوده و خرید و فروش خانه غیرقانونی است.

مسکن روز از دسترس مردم عادی

به گفته رسانه های دولتی، توسعه مسکن یک هدف مهم برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است. او قول داده هزاران آپارتمان بسازد. روز چهارشنبه، کشور ساخت و ساز ۱۰۰۰۰ آپارتمان جدید را تکمیل کرد و به زمان و کیفیت تکمیل آنها افتخار کرد.

با این حال، به نظر یونگ، همه این تلاش ها جنبه نمایشی دارند.

«به جای در نظر گرفتن ترجیحات ساکنان، نشان می دهد که مهارت های ساخت و ساز آنها چقدر بهبود یافته است.»

سردبیر روزنامه Daily NK، لی سانگ یونگ، یک وب سایت مستقر در سئول که در مورد کره شمالی گزارش می دهد، ادعاهای یونگ را تأیید می کند و می گوید منابع او گزارش داده اند که «آپارتمان های مردم عادی آماده زندگی در آن نیستند.»

«پنجره ها فقط قاب داشتند و شیرهای آب، با این که نصب شده بودند کار نمی‌کردند. اما خانه‌های لوکسی که اخیراً تکمیل شده با مبلمان و ظروف همراه است.»

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

تصاویر جدید ماهواره‌ای افشا کننده زندگی مجلل رهبر و مقامات ارشد سیاسی کره شمالی

زندگی حیوانی: سرگذشت دردناک جوان اهل کره شمالی پس از بارها ناکامی در فرار از کشور

تصاویر کم نظیر و دلهره آوری که زندگی در مرز چین و کره شمالی را نشان می دهند

مجموعه تصاویر کم نظیری که زندگی ملال آور در کره شمالی را نشان می دهند

گشت و گذار در پیونگ یانگ؛ روایت زندگی مردم کره شمالی از دریچه دوربین

عکس های جدید یک توریست از پایتخت کشور کره شمالی که واقعیت زندگی در این کشور را نشان می دهند

منبع: yahoo
۷ نظر

ورود

  • رحیمی اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱

    این هم از مسکن مهر کره شمالی

  • زمان اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱

    شما هم حداقل از کره شمالی یادبگیرید. خانه بدید حل مشکلاتش با خودمان به همین هم راضی هستیم. نه اینکه مسکن مهر خیلی خوبه؟ نه ظاهر داره نه باطن. آغول و گرون

  • صادق اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱

    ما هم بعد از تحریم نفتو گازمون یواش یواش داریم مثل کره میشیم چون چندساله تمام طرحهای عمران و توسعه کاملا تعطیل شدن و نگرانیمون شده غذا و دارو

  • محمد اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱

    درود برشما، آیاتوان خبررسانی آپارتمان پیش خرید در سالل۸۸، انتخاب واحد درسال۹۷، وسکونت در محیط کارگاهی درسال۹۹، با آلودگیهای زیست محیطی(صوتی+گازی+عدم آرامش+آسایش) در پایتخت،+ دادخواهی از سیشتم قضایی کشور، را دارید؟
    ازسال۵۸تا۶۸ حدود۸سال بامدرک ومستند،برای کشوری جنگیدم که یکسانتیمترش برای من نبود، وبیشتر از نصف سلامتی جسمی+روحیم رادادم، افزون بریکسال است برای حق حیات خدا دادی باقیمانده ام، با شرکت طرف قرارداد(نظامی) در دادسراها رفت وآمد دارم، صاحبان زر، زور، تزویر پا روی گلویم گذاشته اند، به حاج کاظم(آژانس شیشه ای) هم پیام دادم، اگر همراه هستید، منتظرم?✌⚖️?

    • محمد اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱

      خدا ریشه ظلم رو خشک کنه.

  • سید اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱

    همه جای دنیا کشورها به مردمشان احترام می‌گذارند

  • محمد اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱

    درودبرشما، باتشکر از درج متن ارسالیم، لطفن نحوه دراختیار گذاشتن اسناد مدارک، یا اعزام گزارشگرتان جهت تهیه خبر، اعلام بفرمایید، بدلیل رسانه ای کردن مورد ذکرشده، امروز۱۸-اردیبهشت۱۴٠۱ به خبرگزاری میزان هم پیام دادم. منتظر ایمیل تان هستم. ?⚖️✌?