باریک ترین آسمانخراش جهان آماده سکونت شد؛ برج مدادی با پنت هاوس ۶۶ میلیون دلاری

باریک ترین آسمانخراش جهان آماده سکونت شد؛ برج مدادی با پنت هاوس ۶۶ میلیون دلاری

باریک ترین آسمانخراش جهان تکمیل شد و نقطه عطفی جدیدی به افق معروف منهتن اضافه کرد.

برج Steinway یا خیابان ۵۷ غربی ۱۱۱ دارای نسبت ارتفاع به عرض ۲۴:۱ است. به گفته سازندگان این نسبت ارتفاع آن را به «باریک ترین آسمان خراش جهان» تبدیل می کند.

این ساختمان با ۴۲۵ متر ارتفاع، یکی از بلندترین ساختمان‌ها در نیمکره غربی است که کوتاه تر از دو ساختمان دیگر در شهر نیویورک است: یک مرکز تجارت جهانی با ارتفاع ۵۴۱ متر و برج سنترال پارک با ارتفاع ۴۷۲.۵ متر.

توسعه مرکز شهر منهتن شامل ۶۰ آپارتمان ۸۴ طبقه و ساختمان مجاور Steinway Hall است.

این برج شرکت معماری SHoP Architects نیویورک طراحی و توسط JDS Development، Property Markets Group و Spruce Capital Partners  شد و کلنگ ساخت آن در سال ۲۰۱۳ به زمین خورد. گرگ پاسکوارلی، مدیر SHoP Architects، ” در ایمیلی به CNN این ساختمان را «پروژه ای با نسبت های خارق العاده و عظمت حماسی» نامید.

باریک ترین آسمان خراش جهان

برج مدادی استین‌وی ؛ یک نمونه عالی از معماری مدرن

آسمان خراش های فوق باریک که به عنوان برج های مدادی نیز شناخته می شوند، در دهه ۱۹۷۰ به ویژگی برجسته خط افق هنگ کنگ تبدیل شدند. از آن زمان، شهرهای بزرگی مانند نیویورک از این روند پیروی کردند.

آسمان‌خراش برج استین‌وی نمونه قدرتمند است که از نوک به‌طرز زیبا اما به‌طور چشمگیری باریک می شود. یک پنت‌هاوس تریپلکس (اصطلاحا سوبله) مشرف به پارک مرکزی در بالای آن قرار دارد.

به گفته معماران، هدف اصلی آنها در ساخت این برج ایجاد تفسیری جدید و جسورانه از خط افق نیویورک و در عین حال تجلیل از ریشه های تاریخی این مکان است.

پاسکوآرلی گفت: «هر پیش‌اندیشه‌ای که تیم ما درباره آسمان‌خراش‌های شهر نیویورک داشت، با فرصتی برای انجام کاری جایگزین شد که قبلاً هرگز انجام نشده بود»

این برج فوق‌العاده، الحاقیه‌ای به سالن استین‌وی، ساختمانی تاریخی در سال ۱۹۲۵ است که به عنوان خانه سابق سازنده پیانو، Steinway and Sons و یک سالن کنسرت شناخته می‌شود. این مرکز فرهنگی قدیمی به خانه های لوکس تبدیل شده است.

این شرکت معماری گفت که طراحی برج را از «عصر طلایی آسمان‌خراش منهتن» و تاریخ هنر دکو نیویورک الهام گرفته است.

نمای برج شامل بلوک‌های سفالی است، ماده‌ای که وقتی در نورهای مختلف و از زوایای مختلف دیده می‌شود رنگ و بافت آن تغییر می‌کند.

برج Steinway اکنون درهای خود را به روی ساکنان جدید باز می کند. اما با این که نمای ساختمان باریک و لاغر است، قیمت ها مطمئناً این طور نیستند! قیمت یک واحد آپارتمان از این برج از ۷.۷۵ میلیون دلار برای یک آپارتمان استودیویی شروع می شود و تا ۶۶ میلیون دلار برای پنت هاوس متغیر است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

گشتی در خانه های قفسی هنگ کنگ ، آسمان خراش هایی با زندان های مسکونی

نگاهی به بلندترین و شگفت انگیزترین آسمان خراش های دنیا؛ از عربستان تا امریکا

ساخت آسمان خراشی استثنایی و بی نظیر به شکل نعل اسب در شهر نیویورک آمریکا

آسمان خراشی برای یک نفر؛ نگاهی به درون ساختمان ۲۷ طبقه و لوکسی که تنها یک خانواده در آن زندگی می کند

نخستین آسمان خراش چرخشی دنیا تا سال ۲۰۲۰ در دُبی ساخته می شود

منبع: cnn
بدون نظر

ورود