دعای روز نوزدهم ماه رمضان به همراه ترجمه و شرح دعا

دعای روز نوزدهم ماه رمضان به همراه ترجمه و شرح دعا

دعای روز نوزدهم ماه رمضان، متضمن معارفی همچون بهره‌مندی از خیرات و برکات و حسنات روزهای ماه رمضان است. در ادامه این مطلب روزیاتو، می‌توانید دعای روز نوزدهم ماه  رمضان را به همراه ترجمه فارسی و شرح این دعا بخوانید. امیدواریم که در اولین شب از شب‌های مبارک قدر مفید واقع شود.

دعای روز نوزدهم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الی خَیراتِهِ ولاتَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الی الحَقّ المُبین.

خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش و آسان کن راه مرا به سوی خیرهایش و محروم نکن ما را از پذیرفتن نیکی‌هایش، ای راهنمای به سوی حق آشکار

شرح دعای روز نوزدهم ماه رمضان از آیت الله مجتهدی

«اللّهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ»

 کلمه “وفر” به معنای “زیاد کن” است. شرح این بخش به این صورت است که خداوندا روزی مرا در این ماه بیفزا تا از برکات آن بهره کامل ببرم که منظور از روزی همان قرآن است که در آیه ای آورده شده است: شهر رمضان الذی فیه القرآن: ماه رمضانی که قرآن در آن ماه نازل گردید .

«حظ» در این بخش به معنی بهره می باشد. بهره به دو صورت می تواند بیان شود. بهره حرام همان افرادی که اهل ربا هستند. دیگری بهره معنوی است که ماه رمضان می باشد و این ماه فرصتی برای مومنین و  انجام بهره های معنوی است. از دیگر برکت های ماه رمضان پذیرفته شدن توبه ها می باشد. در آیه ای از قرآن آمده است:ان الله یحب التوابین و یحب المطهرین: خداوند توبه کنندگان و پاکان را دوست می دارد.

دعای روز نوزدهم ماه رمضان

«وسَهّلْ سَبیلی الی خَیراتِهِ»

یعنی خداوندا راه های خیرات را برای ما آسان گردان. منظور از راه های خیرات افطاری دادن است. این کار ثواب بسیار بالایی دارد. عده ای حتی برای خود نان سحری ندارند. انسان ها صرفا با دعا خواندن وارد بهشت نمی شوند باید زیر بال و پر فقراء را گرفت. آن هم نه هر فقیری، بلکه فقیر آبرومند که فقیر است و اظهار فقر نمی کند.

«خَیراتِهِ ولاتَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ»

خداوندا اگر در این شب ها اعمال نیکی انجام می دهم مانند انواع دعا ها و …حسنات آن اعمال را به من برسان و محرومم نکن. یعنی این که ثواب و فضیلت اعمال نیک با اعمالی مانند غیبت یا درووغ از بین نرود. در حدیثی از بزرگان دین آمده است که: اگر کسی غیبت کند عبادات چهل روزه او در نامه کسی که مورد غیبت قرار گرفته است نوشته می شود.

«یا هادیاً الی الحَقّ المُبین»

ای خدایی که همواره راهنمایی می کنی همه مومنین را به سوی حق، چقدر باید از تو شکر گذار باشیم که ما را به دین حق هدایت نموده ای. الی الحق المبین ولایت اهل البیت است که خداوند ما را به آن هدایت کرده است. خداوندا توفیقم را در دست یابی به این اعمال نیک زیاد فرما و این اعمال نیک مرا مورد پذیرش خود قرار ده.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

چگونه در ماه رمضان لاغر شویم؟

با ۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان آشنا شوید

علت سردرد در ماه رمضان چیست و چطور می توان آن را رفع کرد؟

چطور از بوی بد دهان در ماه رمضان خلاص شویم؟

بدون نظر

ورود