پدر مونا حیدری خواستار قصاص برادرزاده اش شد

پدر مونا حیدری خواستار قصاص برادرزاده اش شد

با گذشت بیش از ۲ ماه از قتل مونا حیدری که نام واقعی او غزل حیدرنوا است، پدر وی اعلام کرده خواستار قصاص قاتل دخترش که داماد و برادرزاده ی او نیز هست شده و جزئیات بیشتری از این حادثه ی دلخراش را فاش کرده است.

غزل حیدرنوا که در ابتدا نام او به اشتباه مونا حیدری عنوان شده بود، دختر ۱۷ ساله اهوازی بود که ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ به دست همسرش سجاد که پسرعموی او هم بود سر بریده شد. برادر سجاد نیز در این قتل با وی همدست بود. سجاد پس از این جنایت، سر مقتول را با خوشحالی و افتخار در خیابان های اهواز چرخاند. ویدئوی این حادثه ی هولناک خیلی زود در شبکه های اجتماعی پخش شد و سر و صدای زیادی به پا کرد.

شنیده ها حاکی از آن بود که این قتل با انگیزه های ناموسی رخ داده تا اینکه چند روز پس از حادثه مادر سجاد و پدر غزل از اختلافات میان این زوج پرده برداشتند.

مادر سجاد در این‌باره گفت: «غزل با وجود اینکه یک فرزند داشت حدود ۴ ماه قبل از حادثه، از خانه بیرون رفت و یک هفته بعد فهمیدیم به ترکیه رفته است. او از طریق اینستاگرام با شخصی سوری آشنا شد. این مرد به غزل ابراز علاقه و او را وابسته خودش کرده بود. به محض اینکه غزل به ترکیه رفت، این مرد او را به عقد خود در ‌آورد و زندگی جدیدی را شروع کرد. غزل که همه جوره به این مرد سوری اعتماد کرده بود کم کم شروع به ارسال عکس‌های خود با آن مرد کرد. پسرم هر روز بیشتر از دیروز کنترل خود را از دست می‌داد و نمی‌توانست بر اعصابش مسلط باشد. او در بازار کار می‌کرد و اطرافیان چپ و راست غیرت و مردانگی‌اش را تحریک می‌کردند. در محله و خیابان مستقیم و غیرمستقیم با طعنه، آبروریزی غزل را به رخ ما می‌کشیدند و بابت این مسئله بحث و دعوا کرده بودیم. همسایه‌ها کاملاً از شرایطی که اتفاق افتاده اطلاع داشتند اما به جای دلداری، احساسات پسرم را تحریک می‌کردند تا اینکه شوهرم و پدر غزل به ترکیه رفتند و او را برگرداندند.»

غزل حیدرنوا در کنار همسر و فرزندش
تصویر «عبد جمونگ» مرد سوری که غزل را فریب داد و به ترکیه کشاند
غزل حیدرنوا در کنار عبد جمونگ

حالا پدر غزل، جواد حیدرنوا اعلام کرده خواستار مجازات سجاد است و جزئیات سفر دخترش به ترکیه را بازگو کرده است.

پدر غزل در اینباره گفته: «حدود یک هفته در کمپ‌ها و ادارات مختلف ترکیه دنبال غزل بودیم تا اینکه پلیس مرد سوری را در کمپ مرسین دستگیر کرد و ما توانستیم غزل را پیدا کنیم. دخترم به اشتباه خودش اعتراف کرد و گفت قاچاقچیان انسان او را به ترکیه کشانده‌اند. می‌دانستیم ممکن است سجاد بلایی بر سر غزل بیاورد. به همین دلیل من او را به خانه خودم بردم اما یک روز بعد وقتی از خانه بیرون رفتم پدر سجاد به خانه مان آمد و از غزل خواست تا برای حفظ جانش همراه او به کلانتری بروند اما در میان راه سجاد جلوی ماشین‌شان را گرفت و دخترم را به قتل رساند. با اینکه سجاد برادرزاده‌ام است اما من رضایت نمی‌دهم. از سجاد شکایت کردم و خواسته‌ام قصاص است.»

غزل حیدرنوا در کنار پدرش جواد (سمت راست) و عمویش امین معروف به ابوعطیه (سمت چپ) در ترکیه
غزل حیدرنوا در کنار پدرش جواد

تحقیقات قضایی درباره ی این پرونده جنجالی با صدور کیفرخواست در دادسرا به پایان رسیده است و با ارسال پرونده به دادگاه قرار است به‌ زودی عامل این جنایت هولناک محاکمه شود.

با گذشت بیش از ۲ ماه از وقوع قتل، دادستان اهواز از تکمیل تحقیقات در اینباره و صدور کیفرخواست خبر داده است. صادق جعفری چگنی در اینباره گفت: «به‌دنبال وقوع قتل زن جوان اهوازی و انتشار تصاویری از اقدام قاتل در یکی از خیابان‌های شهر، عاملان این قتل دستگیر شدند.»

او ادامه داد: «با رسیدگی فوق‌العاده توسط بازپرس ویژه قتل مرکز استان، تحقیقات تکمیل و با توجه به شکایت اولیای دم درخصوص متهمان ازحیث جنبه‌ خصوصی و مطالبه قصاص و اقدامات مجرمانه دیگر متهم که باعث اخلال در نظم عمومی و جریحه دار کردن احساسات مردم شده بود، کیفرخواست صادر و برای آن‌ها تقاضای اشد مجازات کرده و پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد.»

 

بیشتر بخوانید:

صحبت های پدر مونا حیدری درباره قتل دخترش و باند خرید و فروش دختران در اهواز

صحبت های مادر قاتل مونا حیدری درباره ماجرای سفر او به ترکیه و فرزند خردسالش

جزییات تازه از قتل فجیع ناموسی در اهواز ؛ مونا حیدری چگونه قربانی قساوت شوهرش شد؟

دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • امیر اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱

    به این مردک بی غیرت بگید اگر زن خودش همچین کاری می‌کرد چکار می‌کرد زن زنامحسنه کرده خودش هم اقرار کرده اونم با چند نفر و شوهرش حق داشته

    • Mr.Saxobeat اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱

      اینی که شما میفرمایید زنای محصنه هست نه محسنه
      اگر بخوایم بنا به شریعت شیعه اقدام کنیم،باید سنگسار میشد نه بنده خدا سرش رو از تنش جدا کنن.در ثانی سنگسار زمانی اجرا میشه که یکی از زوجین در کنار هم باشن اون زن در مسافرت بوده و زوجش در کنارش نبوده.و در اخر امام یا ولی باید تصمیم بگیره.اگر توبه کرده باشه سنگسار نباید بشه.
      من رشتم علوم انسانی نیست شاید یه جاهایی اشتباه گفته باشم ولی چیزی که بنده مطالعه کردم همینی بود که عرض شد خودتونم مطالعه بفرمایید شاید بنده اشتباه میگم.علی ای حال از دید انسانی بخوام بهت بگم این مرد برای چی حکم گردن زدن رو اجرا کرده؟مگه حکم زنای محصنه گردن زدن هست؟شاید توبه کرده بود؟مگه ایشون قاضی بودند؟
      خطا خطاست درسته باید تنبیه میشد ولی نه به این شکل باید قانون تصمیم میگرفت.اخه چجوری دلش اومد بچه خودشو بی مادر کنه؟ متاسفانه حرف مفت مردم میتونه انسان ها رو به جنون بکشه.
      ما مرد ها هم داخلمون خاین به خانوادمون هست،درست نیست برای یه خطا دست به کشتار هم بدون هیچگونه محاکمه ای بزنیم.کسی که دلت باهات نیست خرجش یه امضای طلاقه اگر نمی تونی ببخشیش

      • فاطمه خرداد ۳۰, ۱۴۰۱

        اینهمه مردا میرن ده تا دهتا زن میگرن هیچکس نباید بهشون نگاه چپ بکنه نمیگم کار ابن دختر خانوم درست بوده ولی این اقا حق نداشته همچین کاری بکنه گناه اصلی این اتفاق مال اون افرادیه که سجادوتحریک کردن وبهش زخم زبون میزدن

      • فاطمه خرداد ۳۰, ۱۴۰۱

        عزیزمن طرف وقتی سرزنشو داره توخیابون میچرخونه یعنی همه چی براش تموم شده دیگه هچی براش مهم نیست انقدر غیرتش جریحه دارشده واعصابش خوردشده که این کارو کرده بعد تومیگی چرانزاشته قاضی حکم کنه خخخخخخ

      • حسین تیر ۱, ۱۴۰۱

        دقیقا موافق شوما اما این سجاد حیدری حیوان است طلاق نمی فهمد لعنت بهش باید حرف علی مطهری اجرا بشود در ملا عام کشته شود خوبه پدر غزل بیچاره دختره نگذشته است قاتل باید کشت مرد غریبه دختر ۱۶ ساله را گول زده است عقلش نرسیده بفهم نفهم امیر

  • امیر اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱

    همه میگن طرف گولش زده نمیگن به شوهرش خیانت کرده.نمیگن با اینکه شوهر داشته رفته با مرد غریبه

  • فاطمه خرداد ۳۰, ۱۴۰۱

    اینهمه مردا میرن ده تا دهتا زن میگرن هیچکس نباید بهشون نگاه چپ بکنه نمیگم کار ابن دختر خانوم درست بوده ولی این اقا حق نداشته همچین کاری بکنه گناه اصلی این اتفاق مال اون افرادیه که سجادوتحریک کردن وبهش زخم زبون میزدن