چطور دل مادر شوهرمان را به دست بیاوریم؟

چطور دل مادر شوهرمان را به دست بیاوریم؟

برای برخورداری از یک رابطه ی گرم و صمیمانه با مادر همسر خود گاهی به مهارت و دقت زیادی نیاز است. کارشناسان می گویند از هر ۴ زوج، ۳ زوج با مادر همسر خود در کشمکش و درگیری هستند، بنابراین کسانی که از رابطه ی خوبی با مادر همسر خود برخوردارند، در اقلیت قرار دارند.

اهمیت داشتن یک رابطه ی خوب با مادر همسر خود بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل ما چند راهکار برایتان داریم که کمک می کنند دل مادر همسرتان را به دست آورید.

۱- از مادر همسرتان راهنمایی بگیرید

گاهی یک راهنمایی گرفتن از مادر همسرتان ممکن است رابطه تان را با او متحول کند. خوب است که به او نشان دهید گاهی به کمک احتیاج دارید. اما این بدان معنی نیست که باید سفره ی دل تان را برایش باز کنید و همه ی امیدها و ترس هایتان را برملا کنید. صرف راهنمایی خواستن از مادر همسرتان می تواند آن رابطه ای که امیدوار به داشتنش هستید را بسازد و در عین حال به او نشان می دهید که به قضاوتش اعتماد دارید و برای آن ارزش و احترام قائل هستید.

۲- مثبت اندیش باشید

به هر چه که باور داشتید احتمالاً همان هم برایتان اتفاق خواهد افتاد. تحقیقات نشان داده شما می توانید به انتظارات و توقعاتی که از رابطه ی خود با خانواده ی همسرتان دارید دست یابید. اگر انتظار دارید که رابطه ی نزدیک و صمیمانه ای با مادر همسرتان داشته باشید، احتمالاً همین اتفاق رخ خواهد داد و ممکن است دست آخر بتوانید رابطه ی خوبی با آن ها داشته باشید. عکس این موضوع هم صدق می کند.

۳- شکل ارتباط تان با او را تغییر دهید

برای داشتن رابطه ای بهتر با مادر همسر خود، باید شکل ارتباط تان را با او تغییر دهید. تحقیقات نشان داده ابراز حمایت اجتماعی ممکن است باعث بهبود رابطه شود، مثلاً جویای حالش باشید و در کارهای خانه کمکش کنید.

این کار نه تنها به بهبود رابطه تان با مادر همسرتان کمک می کند، بلکه فوایدی هم مانند افزایش اعتماد به نفس دارد، به همین دلیل ممکن است مادر همسرتان روی شما حساب کند و به شما اعتماد کند.

۴- سعی کنید او را از جمع های خانوادگی حذف نکنید

مادر همسرتان باید این اختیار را داشته باشد که خودش برای خودش تصمیم بگیرد تا احساس نکند که حذف شده یا مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است. او باید در مورد شرکت در جمع های خانوادگی حق انتخاب داشته باشد و بتواند احساس خود را بیان کند. سعی کنید رابطه ی خود را با او بهبود بخشید تا در جمع های خانوادگی احساس اضافه بودن نکند.

۵- قبول کنید که همه ی کارهای او نمی تواند مطابق میل تان باشد

مادر همسرتان ممکن است به فرزندتان خوراکی ای دهد که شما لزوماً با آن موافق نباشید و این کار او شما را والدی سختگیر جلوه دهد. با این حال، مادر همسرتان جزئی از زندگی شما است و شما نمی توانید تصمیماتش را تغییر دهید. به همین دلیل بهترین کار این است که خود را با چنین موقعیت هایی و تفاوت های دو خانواده وفق دهید.

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برای لوس کردن نوه ها هستند و پدر و مادرها برای ادب کردن بچه ها. پس سعی کنید مادر همسرتان را به خاطر چیزهای کوچکی مانند دادن خوراکی یا خرید زیاد هدیه سرزنش کنید.

۶- اجازه ندهید احساس کند در حقش بی انصافی شده

بر اساس تحقیقات، یک راه عالی برای اینکه دل مادر همسرتان را به دست آورید این است که از او دفاع کنید و کاری کنید که احساس نکند در حقش اجحاف شده است، مثلاً در اختلافاتی که بر سر مسائل خانوادگی یا کارهای خانه پیش می آید. با این کار، او می تواند ببیند که شما پشتش هستید و ممکن است قدردان حمایتی شود که از او کردید.

۷- به تفاوت ها و مرزبندی ها احترام بگذارید

خانواده ی شما و همسرتان ممکن است رسم و رسوم متفاوتی داشته باشند. این تفاوت ها می تواند در برخی موقعیت ها باعث کشمکش شود، مثلاً اینکه مناسبت های خاص را در کنار کدام خانواده سپری کنید.

این تفاوت ها را بپذیرید و در تنظیم برنامه های مدارا داشته باشید. برای این منظور مثلاً می توانید یک مناسبت را با خانواده ی خودتان بگذرانید و مناسبت دیگر را کنار خانواده ی همسرتان سپری کنید. احترام به تفاوت ها و مرزبندی ها نقش مهمی در برخورداری از رابطه ای نزدیک با مادر همسر خود دارد.

۸- مطمئن شوید فرزندان تان به مادربزرگ شان نشان می دهند که عزیز و مورد احترام است

شما باید به فرزندان تان یاد دهید که برای همه ی کارهایی که مادربزرگ شان برای آن ها انجام می دهد ارزش و احترام قائل باشند. کافی است به فرزندان تان بگویید که این امر را در رفتارهای خود نشان دهند. این موضوع ادب آن ها را بهتر نشان می دهد.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود