چند بار در هفته از شامپو استفاده کنیم؟

چند بار در هفته از شامپو استفاده کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از دغدغه‌های همیشگی افرادی که به‌دنبال محافظت از موهای خود هستند مقدار استفاده از شامپو در طول هفته است. امروز قصد داریم به این سوال که اهمیت زیادی دارد پاسخ داده و یک‌بار برای همیشه بحث آنرا ببندیم.

شامپو چیست؟

برای رسیدن به کلید معمای تعداد استفاده از شامپو در طول هفته، درابتدا باید به سوال «شامپو چیست» پاسخ دهیم. شامپو نوعی شوینده است که می توان آن را براساس نیازهای مختلف تغذیه ای مو، غنی کرد. شامپو در ساده ترین شکل خود صرفا خاصیت پاک‌کنندگی مو و پوست سر را دارد اما با اضافه کردن ترکیبات مختلف، مثل انواع ویتامین و روغن‌های گیاهی می‌توان آن را تبدیل به یک محصول تاثیرگذارتر کرد تا مشکلات مربوط به مو، مثل ریزش، شوره، موخوره یا آسیب های ناشی از رنگ و دکلره را کاهش داد. در زیر ما چند نمونه از شامپوهایی که استفاده‌ی زیادی دارند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

آیا باید از شامپو زیاد استفاده کنیم؟

پس از پاسخ به سوال «شامپو چیست» به مهم‌ترین شایعه درمورد مقدار شامپو زدن در طول هفته پاسخ خواهیم داد. متاسفانه بیش‌تر مردم فکر می‌کنند چون شامپو باعث می‌شود از شر کثیفی خلاص شوند، پس باید هرروز شامپو بزنند. حقیقت این است که وقتی هر روز شامپو بزنید، نه تنها موهای خود را تمیز نکرده بلکه به آنها آسیب شدید و گاها جبران‌ناپذیری وارد می‌کنید.

درست است که هنگام استفاده از شامپو، کثیفی مو از بین رفته و این نعمت ارزشمند تمیز می‌شود اما شامپو، سبوم را نیز از بین می‌برد. سبوم ماده‌ای روغنی است که هم روی صورت و هم روی پوست سر وجود داشته و برای سلامت پوست و مو، ماده‌ای ضروری محسوب می‌شود. هنگامی که مقدار زیادی از آن برروی سر وجود داشته باشد و پوست سر احساس خارش یا چرب بودن بکند، شامپو آن مقدار اضافی را از بین می‌برد. توجه داشته باشید وقتی کثیفی برروی سر وجود نداشته و موهای خود را بیش‌ازحد بشویید، سبوم را از بین برده و موهای شما خشک خواهند شد. سپس پوست سر برای جبران مرطوب‌کنندگی، سبوم بیش‌تری تولید کرده و همین اتفاق، چرخه‌ای معیوب ایجاد می‌کند. چنین فرآیندی باعث می‌شود درنهایت موها چرب‌تر شوند.

تعداد استفاده از شامپو در طول هفته

هیچ پاسخ معین و دقیقی برای این سوال وجود ندارد چرا که به معیارهای مختلفی بستگی داشته و فردبه‌فرد متفاوت است. این معیارها به شرح زیر هستند.

  • جنس مو
  • مقدار سبوم پوست

همانطور که مطالعه کردید، به‌خاطر معیارهای بالا این موضوع بین افراد متفاوت است.

تعداد استفاده از شامپو با توجه به مو

وقتی موهای صاف و سالمی دارید، سبوم با سرعت بیش‌تری از پوست به موها منتقل گردیده و ظاهری چرب به آنها می‌بخشد. به‌طور کلی اگر موهای مجعد یا ضخیم دارید،  سبوم کم‌تری به پوست سر شما می‌رسد. اگر موهای نازک دارید بهتر است موهای خود را ۲ الی ۳ دفعه در هفته با شامپو بشویید. اگر موهای شما ضخیم و مجعد هستند، بهتر است موهای خود را فقط ۱ الی ۲ دفعه در طول هفته با شامپو بشویید.

تعداد استفاده از شامپو با توجه به پوست

پوست افراد مختلف، مقادیر متفاوتی از سبوم را تولید کرده و این موضوع بدان معناست که هرکدام از انسان‌ها، دارای مقدار معینی از سبوم هستند. اگر پوست معمولی یا خشک دارید، باید کمتر از دیگران و بین ۱ الی ۲ دفعه در طول هفته موهای خود را بشویید. همچنین اگر پوست چرب دارید، باید بیش‌تر از سایرین پوست خود را شسته و بین ۲ الی ۳ دفعه در هفته به شست‌وشوی موهای خود بپردازید.

می‌توانید با نگاه کردن به پوست صورت، از چرب یا خشک بودن آن آگاه شوید چرا که سبوم در پوست صورت نیز یافت می‌شود.

چه زمانی موها را بشوییم؟

برای پاسخ به این سوال، بهتر است با توجه به مو و پوست خود، هفته را تقسیم کرده و به شست‌وشوی موی خود بپردازید. با نشستن موها، مخمری که به‌طور طبیعی روی پوست سر زندگی می‌کند با رشد بیش‌ازحد مواجه شده و همین موضوع شوره سر را به ارمغان می‌آورد.

چند بار در هفته موهایمان را با شامپو بشوییم؟

همچنین شوره‌ی بیش‌ازحد منجر به ریزش مو می‌شود. این احتمال وجود دارد که حضور بیش‌ازحد روغن برروی پوست سر، هورمون DHT را تحریک کند. این هورمون مسئول ریزش مو در انسان‌ها بوده و با تحریک شدن، ریزش مو با سرعت بیش‌تری صورت می‌گیرد. پس از بررسی این سوال‌ها، قصد داریم به بررسی تخصصی مقدار استفاده از دیگر شامپوهای محبوب برای مو بپردازیم.

مقدار استفاده از شامپو کراتینه

شامپو کراتینه به تغذیه پروتئین مو می‌پردازد. موی تمامی انسان‌ها، فقط مقدار مشخصی از پروتئین را دریافت کرده و پس از دریافت این مقدار مشخص، دیگر کراتین را نپذیرفته و جذب مو نمی‌شود. این اتفاق بدین‌خاطر رخ می‌دهد که قسمت‌های آسیب‌دیده مو دارای بار منفی بوده و قسمت‌های سالم، بار مثبت دارند. کراتین فقط به ناحیه‌هایی با بار منفی چسبیده و هنگامی که موی سالم رشد کند، دیگر بار منفی وجود ندارد. بهتر است طبق روتین هفتگی و مانند سایر شامپوها از شامپوی کراتینه استفاده کرده و پس از تقویت مو، به سراغ شامپوهای عادی بروید. شما عزیزان می‌توانید برای خرید شامپو کراتینه مو به سایت مو‌تن‌رو مراجعه کنید.

مقدار استفاده از شامپو بدون سولفات

استفاده از شامپوهای بدون سولفات، راه خوبی برای کمک به حفظ رطوبت طبیعی مو و افزایش عمر رنگ‌دانه‌های مو است. اگر موهای خشک دارید می‌توانید ۳ الی ۴ دفعه از شامپوهای بدون سولفات در هفته استفاده کنید چرا که این شامپوها برای حفظ رطوبت طراحی شده‌اند. همچنین اگر جنس موهای شما چرب است، می‌توانید ۲ الی ۳ دفعه از این محصولات استفاده کنید. شما عزیزان می‌توانید شامپو سولفات فری را از سایت موتن‌رو خریداری نمایید.

مقدار استفاده از شامپو ضدریزش مو

مقدار استفاده از شامپو ضدریزش مو، هیچ تفاوتی با مقدار استفاده از شامپوی معمولی نداشته و به جنس موی شما یعنی چرب یا خشک بودن آن بستگی دارد. شما عزیزان می‌توانید برای خرید شامپو مو ضد ریزش به سایت موتن‌رو مراجعه کنید.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، مقدار استفاده از شامپو در طول هفته اهمیت زیادی دارد. می‌توانید برای خرید شامپوی مناسب با بهترین قیمت و با تضمین اصالت، به سایت موتن‌رو مراجعه کرده و از مزایای زیاد آن ازجمله مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود