۷ ویژگی شگفت انگیز بدن مردان که شاید خود نیز از آن‌ها بی‌خبر باشند

۷ ویژگی شگفت انگیز بدن مردان که شاید خود نیز از آن‌ها بی‌خبر باشند

بیشتر تفاوت های جسمی میان زنان و مردان آشکار و بدیهی است و تقریباً همه ی ما از آن ها آگاهیم. مثلاً لازم به گفتن نیست که بدن زنان چربی بیشتری در مقایسه با مردان دارد چون به آن نیاز دارد. اما حقایق کمتر شنیده شده ای هم درباره ی تفاوت های میان بدن زنان و مردان وجود دارد.

در ادامه از ویژگی های حیرت انگیز بدن مردان خواهیم گفت که هر کسی از آن ها باخبر نیست.

۱- بدن مردان هم توانایی تولید شیر دارد

تنها گونه ی حیوانی که جنس نر آن از قدرت تولید خودکار شیر و شیردهی به فرزندان خود برخوردار است، خفاش میوه خوار دایاک است. در گونه ی انسان، ساختار سینه ی مردان دقیقاً مانند زنان بوده و دارای حفره هایی است که سلول های ترشح کننده ی شیر در آن ها قرار دارند. میزان پرولاکتین در بدن یک زن غیر باردار دو برابر مقداری است که در بدن یک مرد وجود دارد چون برای تولید شیر در بدن زنان به این میزان پرولاکتین نیاز است. اما سطح این هورمون می تواند در بدن مردان هم به دلایل مختلفی بالا برود، امری که تولید شیر را برای مردان هم ممکن می سازد.

۲- قلب مردان با زنان متفاوت است

محققان پی برده اند فارغ از اندازه ی کلی بدن مردان، قلب آن ها معمولاً بزرگ تر از زنان است. به علاوه، حفره های قلب مردان هم بزرگ تر است و قلب زنان رگ های باریک تری در مقایسه با مردان دارد. اما تفاوت های میان قلب زنان و مردان تنها از نظر اندازه نیست؛ قلب زنان تندتر از مردان می زند اما قلب مردان خون بیشتری را با سرعتی پایین تر پمپاژ می کند.

به علاوه، قلب مردان واکنش متفاوتی به اضطراب دارد. در موقعیت های اضطراب آور، سرخرگ های قلب مردان منقبض می شود و به همین دلیل فشار خون آن ها بالا می رود. اما در موقعیت مشابه، ضربان قلب زنان بالا می رود و خون بیشتری به بدن آن ها پمپاژ می شود.

۳- مردان دیرتر از زنان پیر می شوند

اگر مسأله ی تغذیه، سبک زندگی و ژنتیک را کنار بگذاریم، دلایل مختلفی برای متفاوت بودن روند پیری در مردان و زنان وجود دارد. مثلاً اینکه بد زنان طی یائسگی و پس از آن تغییرات بزرگی را تجربه می کند. بدن مردان هم تغییرات مشابهی را تجربه می کند اما بسیار تدریجی تر. به علاوه، بدن مردان دستخوش تغییرات بزرگی از جهت میزان هورمون اصلی آن یعنی تستوسترون نمی شود. اما سطح هورمون اصلی بدن زنان یعنی استروژن، بعد از ۵۰ سالگی به شدت افت می کند.

علاوه بر این، به دلیل بالا بودن سطح تستوسترون در بدن مردان، پوست آن ها غالباً ۲۵ درصد ضخیم تر از زنان است. به همین دلیل پوست مردان کلاژن و الاستین بیشتری تولید می کند، ۲ ماده ای که باعث می شوند مردان ظاهری جوان تر و پوست صاف تری داشته باشند.

۴- تعداد فولیکول های ریش مردان می تواند به ۱۵ هزار عدد برسد

در ریش مردان بین ۷ هزار تا ۱۵ هزار فولیکول وجود دارد که امری ژنتیکی است. بعد از تولد هیچ فولیکول جدیدی ساخته نمی شود، یعنی همه ی فولیکول ها در رحم مادر تولید می شوند. به علاوه، موهای صورت مردان از نظر قطر، ۵۰ تا ۶۰ درصد بزرگ تر از موهای پاهای زنان است و به شکل نامنظم تری رشد می کند. به دلیل همین ضخامت زیاد است که به مردان توصیه می شود قبل، حین و بعد از اصلاح موهای صورت، با دقت عمل و از محصولات مناسب استفاده کنند.

۵- استخوان های مردان بسیار قوی تر از زنان است

مردان با ساختار استخوانی بزرگ تر و قوی تری در مقایسه با زنان متولد می شوند و این تفاوت از سنین بسیار پایین هم می تواند مشهود باشد. زنان به دلیل برخورداری از توانایی زایمان ممکن است لگن قوی تری داشته باشند اما در مقایسه با مردان بیشتر مستعد بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان هستند. به علاوه، در مردان، با بالا رفتن سن، سطح تستوسترون هم در بدن آن ها افزایش پیدا می کند، امری که به قدرتمندتر شدن استخوان های آن ها کمک می کند. در زنان اما افزایش سطح استروژن باعث کاهش رشد استخوان های آن ها می شود.

۶- مردان بیشتر از زنان خروپف می کنند

تحقیقات نشان داده از هر ۱۰ مرد، ۴ نفر آن ها خروپف می کنند اما از هر ۱۰ زن، ۳ نفر آن ها این عادت را دارند. برای خروپف دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از آن ها با سبک زندگی و نحوه ی خوابیدن ما مرتبط هستند. با این حال، ساختار گردن و حلق مردان با زنان متفاوت است و همین امر آن ها را بیشتر مستعد خروپف می کند.

به علاوه، آپنه خواب یا اختلال وقفه تنفسی در خواب یکی از عوامل اصلی در رابطه با خروپف است که این مشکل در مردان بیشتر از زنان وجود دارد. البته این بدان معنی نیست که زنان این مشکل را ندارند؛ آن ها صرفاً از بسیاری از آثار بلند مدت آپنه خواب مصون هستند.

۷- پرزهای چشایی مردان به اندازه ی زنان حساس نیست

زنان پرزهای چشایی حساس تری در مقایسه با مردان دارند، چون تعداد سلول های درون پیاز بویایی مغز آن ها ۴۳ درصد بیشتر از مردان است. به علاوه، احتمال کوررنگی هم در مردان بیشتر است، به طوری که از هر ۱۰ مرد، یک نفر آن ها از نوعی کوررنگی رنج می برد.

حتی تحقیق پژوهشگران دانشگاه ییل ِ آمریکا نشان داد ۳۵ درصد زنان سوپر تیستر (Supertaster) هستند، اما این میزان در مردان تنها ۱۵ درصد است. سوپر تیسترها بیشتر از حد معمول پرز چشایی دارند، به همین دلیل از قدرت چشایی قوی تری برخوردارند و مزه ها را به شکل شدیدتری حس می کنند. اما این مسأله تنها به دلیل ژنتیک نیست و به این خاطر هم هست که زنان می توانند زمانی که بخواهند، تمرکز بسیار بهتری بر روی رایحه ها داشته باشند.

منبع: brightside
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • ناشناس اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱

    کاشکی میل جنسی رو هم مقایسه میکردید
    یک جا شنیدم میل جنسی زنا بسیار بیشتره ولی توانایی سرکوب بیشتری دارن

    • اینطور نیست دوست عزیز اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱

      در واقع کاملا وارونش درسته ، حتی در همین سایت هم بارها کما به تفصیل و بی شمار بحث شده دربارش .