انتقاد محمد اصفهانی از ابی و تمجیدش از شادمهر عقیلی

انتقاد محمد اصفهانی از ابی و تمجیدش از شادمهر عقیلی

محمد اصفهانی، خواننده ی مشهور پاپ در کنسرت جدید خود به انتقاد از ابراهیم حامدی، معروف به ابی پرداخت و از شادمهر عقیلی تمجید کرد.

اصفهانی پس از سال ها دوری از صحنه، شنبه شب در کنسرتی رایگان در پارک آب و آتش تهران به روی صحنه رفت.

اصفهانی در بخشی از این کنسرت با اشاره به اینکه دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس است، گفت: «می‌ خواهم به عنوان آخرین قطعه، به مناسبت روز ملی خلیج فارس، قطعه “ای ایران، ای مرز پر گوهر” را با افتخار اجرا کنم. با آن هنرمندان ایرانی که سال‌ هاست در خارج از این مرز و بوم زندگی می‌ کنند و برای ایرانی بودن خود ارزشی قایٔل نیستند و آواز ایران و خلیج فارس را فریاد نمی‌ زنند، کاری ندارم، اما یکی از آن خواننده‌ هایی که به دلایلی مجبور شد از ایران برود رفیق و دوست عزیز من است که بارها و بارها حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس ایرانی بودن خود را فریاد زد.»

وی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان خارج از کشور هر کدام شان می‌ توانند برای ایران افتخار آفرین باشند و امیدوار است به کشور خود بازگردند، توضیح داد: «امیدوار هستم که شادمهر عقیلی، از جمله هنرمندانی که سال‌ ها برای موسیقی ایران و مردم ایران زحمت کشید و بارها برای ایران و ایران خواند، روزی به کشورمان بازگردد و برای مردم ایران در این خاک بخواند.»

شادمهر عقیلی، خواننده ی ایرانی ساکن خارج از کشور، در اوایل اردیبهشت ماه کنسرتی که در هامبورگ ِ آلمان داشت که در بخشی از آن گفت هر چه دور از ایران باشد باز هم ریشه ی او به ایران برمی‌ گردد. او همچنین گفت: «امشب درخواست کرده‌ اند آهنگ “ای ایران” را بزنیم و من هم گفتم این آهنگ را فقط در دبی می‌زنم!» او سپس قطعه «ای ایران» را با ویولن نواخت.

صحبت های عقیلی اشاره ای به ماجرای اجرای آهنگ «ای ایران» در کنسرت چند سال قبل او در دبی بود. این خواننده در سال ۹۷ کنسرتی در دبی داشت که در آن علیرغم مخالفت مقامات کشور امارات، به اجرای آهنگ «ای ایران» پرداخت. او پس از اجرای این آهنگ، در همان کنسرت اعلام کرد دیگر به کشور امارات نخواهد رفت.

ابراهیم حامدی، خواننده ی لس آنجلسی، که آهنگی به نام «خلیج فارس» دارد، فروردین ماه امسال در مصاحبه ای با ایندیپندنت فارسی درباره ی علت خودداری اش از اجرای این آهنگ در کنسرت های خود در کشورهای عربی گفت خلیج فارس مسأله ای سیاسی است اما او خواننده ی سیاسی ای نیست و برای آنکه بتواند در کشورهای همسایه ایران اجرا داشته باشد تا هوادارانش بتوانند به کنسرت های او بروند، قطعه «خلیج فارس» را در کشورهای عربی اجرا نمی کند.

این اظهارات ابراهیم حامدی جنجال برانگیز شد و واکنش های فراوانی را به دنبال داشت. بسیاری از کاربران شبکه‌ های اجتماعی به انتقاد از این خواننده پرداختند و او را به پول پرستی و وطن فروشی متهم کردند.

ابراهیم حامدی یک ماه پس از این اتفاق، با انتشار ویدئویی به انتقادات علیه او به خاطر صحبت های جنجالی اش واکنش نشان داد. او گفت اینکه دلیل خودداری اش از اجرای قطعه «خلیج فارس» در کشورهای عربی را سیاسی نبودن خود عنوان کرده بود، اشتباه بوده و از طرفدارانش و مردم ایران به خاطر این اشتباه عذرخواهی کرد. او گفت در انتخاب کلماتش دقت کافی به خرج نداده بود. ابراهیم حامدی آثار سیاسی و اجتماعی خود و همچنین دوری چهل ساله اش از ایران را گواهی بر سیاسی بودن خود عنوان کرد.

او در ادامه درباره ی علت خودداری اش از اجرای قطعه «خلیج فارس» در کشورهای عربی گفت از آنجایی که امکان دیدار با مخاطبانش در ایران را ندارد و مجبور است کنسرت های خود را در کشورهای همسایه ی ایران برگزار کند، سال‌ ها پیش تصمیم گرفت برای آنکه دیدار با مخاطبانش میسر شود، به قوانین این کشورها احترام بگذارد، اما نمی داند این تصمیم درست بوده یا غلط.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • مهدی اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱

    دقت کردین مردم چقد زود فراموش کردن شادمهر سایت شرطبندی زده

  • یه بنده خدا اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱

    تموم شد ؟
    خیلی تاثیرگذار بود …

    • حمید اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱

      این حکومت کاری کرده که دیگه هیچ حسی به این کشور نداریم . این کشور فقط برای دزدان و اختلاس گران
      و جیره خواران حکومت خوبه

      • عدد اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۱

        یکی پولدار میشناسم خیلی عوضی هستش، به پول هم حس نداشته باش پس

  • سیاوش اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱

    مشکلات مملکت عزیزمون دیگه حل شد . خدارو شکر