در هر دهه از تاریخ مدرن کدام سلبریتی ها در زمینه مد و فشن جریان ساز و الگو بودند؟

در هر دهه از تاریخ مدرن کدام سلبریتی ها در زمینه مد و فشن جریان ساز و الگو بودند؟

ترندهای دنیای مد شاید پایدار نباشند اما نمی توان تأثیر ماندگار سلبریتی هایی را انکار کرد که در این زمینه جریان ساز و الگو بودند و زیبایی و درک صحیح شان از مد هنوز هم ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

در ادامه می خواهیم ببینیم از دهه ی ۳۰ میلادی تاکنون کدام سلبریتی ها در زمینه ی مد و فشن جریان ساز و الهام بخش بودند.

دهه ۳۰ میلادی

در این دوره بازیگرانی همچون مارلنه دیتریش، جین هارلو و کاترین هپبورن منبع الهام ترندهای دنیای مد بودند.

دهه ۴۰ میلادی

ریتا هیورث، اوا گاردنر و بتی دیویس نه تنها مشهورترین بازیگران هالیوود در این دهه، بلکه در زمینه ی مد و فشن هم از الگوهای بزرگ آن زمان بودند.

دهه ۵۰ میلادی

در این دهه تمرکز بر استایل زنانه و ظریفی بود که توسط چهره هایی همچون الیزابت تیلور، سوفیا لورن و گریس کلی تجسم می یافت.

دهه ۶۰ میلادی

دهه ی ۶۰ میلادی، دهه ی استایل دخترانه و راحت و بی دردسری بود که بازیگران اسطوره ای همچون آدری هپبورن، تیپی هدرن و بریژیت باردو نمادهای آن بودند.

دهه ۷۰ میلادی

زندگی در دهه ی ۷۰ میلادی باید جالب و مفرح بوده باشد، دست کم از جهت مد و فشن. مد در این دوره متنوع بود، از استایل پسرانه گرفته تا استایل بوهمین که توسط ستاره هایی مانند میا فارو، دایانا راس و شِر تصویر می شد.

دهه ۸۰ میلادی

مد دهه ی ۸۰ میلادی، جسورانه و مملوء از رنگ و تضاد بود: از فریبندگی جاودانه ی پرنسس دایانا گرفته تا استایل های خلاقانه ی گریس جونز و نگرش ویژه ی مدونا به مد و فشن.

دهه ۹۰ میلادی

مد دهه ی ۹۰ میلادی اسپورت، مفرح و نامتعارف بود و بعضی چهره های مشهور مانند وینونا رایدر، گوئن استفانی و گوئینت پالترو هم آن را به یادماندنی تر کردند.

دهه ۲۰۰۰ میلادی

یک شیک پوشی راحت و بی دردسر با چاشنی راک اند رول، مد این دهه بود. سارا جسیکا پارکر، مری – کیت و اشلی اولسن و آوریل لوین برخی از سلبریتی هایی هستند که در مد دهه ی ۲۰۰۰ میلادی تأثیرگذار بودند.

دهه ۲۰۱۰ میلادی

از دهه ی ۲۰۱۰ میلادی به این طرف، شاید بازگشت ترندهایی از گذشته و همینطور ظهور ترندهایی کاملاً جدید و منحصر به فرد بوده ایم. برخی از سلبریتی هایی که می توان آن ها را از جهت مد و فشن در این دهه جریان ساز دانست، عبارتند از لیدی گاگا، ریانا و بیلی آیلیش.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود