تعطیلی امروز تهران برای چیست؟

تعطیلی امروز تهران برای چیست؟

چرا امروز تعطیل است؟ چر امروز تهران تعطیل شد؟ این ها سوالاتی است که بسیاری از مردم تهران با بیدار شدن از خواب از خود پرسیدند زیرا تعطیلی امروز به طور شبانه اعلام شد. امروز سه شنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه تمامی ادارات، دانشگاه ها و مدارس استان تهران به دلیل آلودگی شدید هوا تعطیل شده است. بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص آلودگی هوای تهران در حال حاضر بر روی عدد ۴۴۱ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت قرمز یعنی خطرناک قرار دارد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کیفیت هوای تهران در شرایط بسیار ناسالم برای تمام افراد جامعه قرار دارد و این سازمان توصیه کرده است که همه افراد از فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

چرا امروز در تهران تعطیل است؟

در صورتی که عدد شاخص کیفیت هوا بالاتر از ۳۰۰ باشد شرایط به نحوی است که تمام افراد جامعه می‌بایست از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری کنند. امروز تهران آلوده ترین کلان شهر جهان بوده و با فاصله ای معنادار بالاتر از سانتیاگو (شیلی) و کویت در صدر فهرست آلوده ترین کلان شهرهای جهان قرار گرفته است. اعلام شبانه و دیرهنگام تعطیلی تهران، در حالی رخ داد که این تصمیم با اعتراض شهروندان به ویژه در شبکه‌های مجازی مواجه شد.

چرا امروز در تهران تعطیل است؟

گرد و خاک و آلودگی هوا از شروع سال ۱۴۰۱ در تهران و دیگر استان های کشور بسیار شایع و آزار دهنده شده است. از دو روز پیش بسیاری از استان های غربی مانند کردستان، ایلام و کرمانشاه در کنار خوزستان با موج شدیدی از گرد و خاک مواجه شده اند. شدت گرد و خاک در این استان ها به حدی بوده که فعالیت های فرودگاه هایی این استان ها را برای ساعاتی مختل کرده و برخی از مدارس نیز تعطیل شده اند. در پی ورود گرد و غبار به برخی استان‌های کشور و تداوم آلودگی هوا، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان‌های تهران، همدان، لرستان، ایلام، البرز، کرمانشاه، مرکزی، خوزستان، بوشهر و کردستان امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ را به تعطیلی کشاند. این گرد و خاک در روزهای قبل تر نیز بخش های زیادی از کشور عراق را در بر گرفته و باعث شده بود آسمان بغداد به رنگ نارنجی دربیاید.

چرا امروز در تهران تعطیل است؟

خشکسالی های بی سابقه، کاهش بارش ها و سدسازی های گسترده ترکیه از عوامل گرد و خاک و تشدید آن در سال های اخیر عنوان می شود. گرد و خاک در ماه های اخیر به مناطق مرکزی و حتی پایتخت کشور نیز رسیده است و به نظر می رسد این شرایط رفته رفته به شرایطی عادی و معمولی تبدیل خواهد شد. تعطیلی امروز تهران با توجه به هزینه های بالایی که به دولت تحمیل می کند با انتقادهای زیادی همراه بوده است. مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده است که امروز به دلیل آلودگی هوا جلسات خود را تعطیل خواهد کرد. سازمان هواشناسی اعلام کرده است که امیدوار است از امروز بعدازظهر با وزش باد کمی از آلودگی هوا کاسته شده و بدین ترتیب نمی توان انتظار داشت که فردا چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه نیز تعطیل شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • ارژنگ اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱

    بعد از انتخابات ریاست جمهوری که وضعیت کرونا قرمز شد ، دولت هفتاد درصد کارمندان ادارات دولتی تهران رو فرستاد خانه هاشون و آب از آب تکان نخورد. نتیجه میگیریم که هفتاد درصد کارمندان ادارات دولتی اضافه اند و بود و نبودشان فرقی نمی‌کنه. حالا یک روز هم روش . تازه فایده اش اینه که بنزین هدر نمیره.