ثبت نام جاماندگان یارانه آغاز شد + نحوه ثبت نام

ثبت نام جاماندگان یارانه آغاز شد + نحوه ثبت نام

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ ها ثبت‌ نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده را از امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه به‌ صورت الکترونیکی آغاز کرده است. برای ثبت‌ نام نیازی به مراجعه ی حضوری به هیچ سازمانی نیست و کار ثبت نام با شماره گیری یک کد دستوری از طریق تلفن همراه و سپس مراجعه به یک آدرس اینترنتی انجام می شود.

ثبت نام از جاماندگان یارانه سال ها بود که به دولت در قانون بودجه تکلیف می‌ شد ولی به مرحله ی اجرا نرسیده بود. تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ ها را مکلف به ثبت‌ نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده انجام کرده است، امری که پیش‌ تر گفته شده بود در خردادماه صورت خواهد گرفت اما طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها از امروز آغاز شده است.

روش ثبت نام چگونه است؟

برای ثبت نام، سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌ اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، ابتدا برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷*۴ را از طریق خط تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است، شماره گیری کنند و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه ی خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌ نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

زمان ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۱ برای اعداد زوج و همچنین روز های پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای اعداد فرد از طریق این درگاه است.

درصورتی که این متقاضیان به هر دلیلی موفق به انجام ثبت‌ نام در روزهای یادشده نشوند، می‌ توانند در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ و یکشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌ نام خانوار خود اقدام کنند.

باید توجه داشت که ثبت‌ نام پس از این تاریخ متوقف نخواهد شد و تاریخ جدید برای افرادی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌ نام نشوند، متعاقباً اعلام می‌ شود.

برای ثبت‌ نام، در اختیار داشتن شماره همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

بدیهی است پس از ثبت‌ نام کلیه ی اطلاعات سرپرستان جهت تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می گردد که در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه ی معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌ شود.

معترضین به دهک‌ بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۱ کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

همچنین افرادی که در اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۱ بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت یارانه قرار گرفته‌ا ند، نیازی به ثبت‌ نام مجدد یا مراجعه به درگاه های اعلام‌ شده ندارند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • محمد اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱

    اقا من ۲۴ سالمه دانشجو ام مامانم فوت کرده از سال ۹۴ یارانه منو قطع کردن و فقط بابام یارانه میگرفته بابامم بازنشستس هیچ کار دیگه ایم نداره الان با اکانت بابام میرم سامانه حمایت میگه خانوار یکنفره منو حساب نکردن تو این سامانه gov هم میرم زده من دهک دهم یارانه بهم تعلق نمیگیره چطوریه که به بابام تعلق میگیره من دانشجویی که حساب بانکیم بیشتر از سه تومن تو عمرش ندیده دهک دهم یارانه ندارم . یکی بگه من کجا باید پیگیری کنم ??‍♂️.

  • عامر اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱

    افراد مجرد کدام سایت باید ثبت نام کنم برای جدا کردن یارانه از سرپرست