گشتی در میان خانه های برد پیت، ستاره موفق و محبوب هالیوود

گشتی در میان خانه های برد پیت، ستاره موفق و محبوب هالیوود

برد پیت، بازیگر موفق و محبوب، در طول سال های فعالیت خود در هالیوود املاک ارزشمند زیادی خریداری کرده است. او در سال ۲۰۰۴ در مصاحبه ای درباره ی علاقه اش به معماری و طراحی داخلی گفته بود معماری را یک اثر هنری عظیم می داند که می توانید درون آن قرار گیرید و معتقد بود معماری روح را تعالی می بخشد و روی طرز فکر تأثیر می گذارد. او در سال ۲۰۱۲ با یک تولید کننده مبلمان لوکس به نام فرانک پولارو برای طراحی یک مجموعه مبلمان به همکاری پرداخت و در سال ۲۰۲۰ راوی مستندی درباره ی معماری به نام فرانک لوید رایت بود. بنابراین عجیب نیست که خانه های تحسین برانگیزی انتخاب کرده باشد و با صرف وقت، پول و توجه به جزئیات آن ها را از قبل هم تحسین برانگیزتر کرده باشد.

پیت طی سالیان خانه هایی در شهرهای مختلف آمریکا، فرانسه و جزیره مالورکای اسپانیا خریداری کرده است.

در ادامه به برخی از برجسته ترین خانه های برد پیت بپردازیم که بعضی از آن ها را هنوز هم دارد.

۱۹۹۴

پیت ۳ سال بعد از به شهرت رسیدنش در سینما با بازی در فیلم «تلما و لوییز» (Thelma & Louise)، یک عمارت ۱/۷ میلیون دلاری در شهر لس آنجلس از یک هنرپیشه ی آمریکایی به نام کاساندرا پیترسون خرید. او طی سال های بعدی، ۴ ملک کناری این عمارت را هم خریداری کرد که همگی حالا در مجموع ملکی ۱/۹ هکتاری به ارزش حدوداً ۵ میلیون دلار را تشکیل می دهند. این ملک حالا یک ساختمان اصلی ۶۲۱ متر مربعی، یک استخر بزرگ روباز، یک زمین تنیس و یک پیست اسکیت دارد. به گفته ی پیت، این ملک خانه ی کودکی فرزندانش بوده است.

۱۹۹۸

پیت سپس یک شرکت معماری آلمانی به نام Graft را برای ساخت خانه ای برای او در  تپه های هالیوود به کار گرفت. کار طراحی داخلی این خانه را خودش برعهده گرفت. او در مصاحبه ای درباره ی این تجربه گفته: «فهمیدم که برای رسیدن به هارمونی باید از خیلی از ایده های عالی صرف نظر کنید.» در این خانه برای به حداکثر رساندن فضای نگهداری وسایل و در عین حال به حداقل رساندن شلوغی، قفسه ها و کمدهای مخفی نصب شده است. این خانه پنجره های سقفی متعدد، دیواری از جنس سنگ میکا و کفپوشی از جنس چوب کاج دارد. از قرار معلوم پیت هنوز این خانه را دارد.

۲۰۰۰

پیت اندکی بعد از ازدواج با جنیفر آنیستون یک ملک ۴ میلیون دلاری به مساحت ۱۱ هکتار در نزدیکی شهر سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیا خریداری کرد که رو به اقیانوس است. او هنوز این خانه را دارد. پیت و جولی زمانی که با یکدیگر زندگی می کردند، به همراه فرزندان خود برای تعطیلات به این خانه می رفتند و در آنجا اسب سواری می کردند و از وقت گذرانی در ساحل لذت می بردند.

۲۰۰۱

خانه ی اصلی آنیستون و پیت که آن را با یکدیگر خریداری کردند یک عمارت ۱۳/۱ میلیون دلاری به مساحت ۱۰۳۸ متر مربع در شهر بورلی هیلز در ایالت کالیفرنیا بود. این زوج ۳ سال را صرف بازسازی این خانه کردند که در سال ۱۹۳۴ برای بازیگر قدیمی هالیوود، فردریک مارچ ساخته شده بود. در بازسازی ها، کفپوش ها مرمرین شدند و یک بار و یک اتاق نمایش فیلم هم اضافه شد. پیت و آنیستون پس از جدایی، در سال ۲۰۰۵  این خانه را به فروش گذاشتند که در نهایت یک سال بعد به قیمت ۳۲/۵ میلیون دلار به فروش رفت.

۲۰۰۵

پیت سپس یک خانه ی مجردی ۸/۴ میلیون دلاری در شهر ملیبو در ایالت کالیفرنیا خریداری کرد که در سال ۱۹۶۲ ساخته شده بود. این خانه ی ۳۸۰ متر مربعی، ۴ اتاق خواب، ۴ حمام و دستشویی، یک زمین تنیس و یک خلیج خصوصی دارد. گفته می شود پیت میلیون ها دلار صرف بازسازی این خانه کرد. او در سال ۲۰۰۹ این خانه را به فروش گذاشت. الن دیجنرس، مجری مشهور، در سال ۲۰۱۱ این خانه را به قیمت ۱۲ میلیون دلار خریداری کرد و یک سال بعد با یک میلیون دلار سود، آن را فروخت.

۲۰۰۶

پیت و جولی به خاطر فعالیت های نیکوکارانه ای که به دنبال طوفان کاترینا در شهر نیو اورلئان در ایالت لوئیزیانا داشتند، ملکی در این شهر خریداری کردند (پیت در سال ۲۰۰۷ یک بنیاد خیریه برای کمک به بازسازی خانه ها در این منطقه تأسیس کرد). این خانه ی ۳/۵ میلیون دلاری که ۷۱۰ متر مربع مساحت دارد و در دهه ی ۱۸۳۰ ساخته شده است، دیوارهای گچی به سبک ونیزی، شومینه هایی از جنس مرمر دارد و دارای گچ بری است. پیت و جولی بعد از جدایی، این خانه را به فروش گذاشتند که یک دهه بعد به قیمت ۴/۹ میلیون دلار به فروش رفت.

۲۰۰۷

پیت و جولی در شهر نیویورک خانه ای مجلل خریداری کردند که روشن نیست چه مبلغی برای آن پرداخت کردند اما گفته می شود از جایگاه ویژه ای برای این زوج برخوردار بود چون یکی از اولین خانه هایی بود که زندگی مشترک خود را در آنجا آغاز کردند. روشن نیست پیت و جولی هنوز این خانه را دارند یا خیر.

۲۰۱۱

این زوج طی سال های بعدی خانه هایی در خارج آمریکا هم خریداری کردند. آن ها در فرانسه یک خانه ی ییلاقی را ابتدا اجاره و سپس خریداری کردند. در این ملک ۶۰ میلیون دلاری یک قصر و یک کارخانه شراب سازی است که پیت و جولی با آن یک برند شراب به راه انداختند. مراسم ازدواج این زوج در سال ۲۰۱۴ در همین ملک برگزار شد. با این حال، پس از جدایی آن ها، جولی سهم خود از برند شراب شان را فروخت و پیت که هنوز سهم خود را دارد حالا به همین دلیل از همسر سابق خود شکایت کرده است. پیت در سال ۲۰۲۱ با همکاری یک تهیه کننده ی فرانسوی به نام دامیان کونتارد یک استودیوی ضبط موسیقی در این ملک به راه انداخت.

۲۰۱۶

وقتی پیت مشغول بازی در فیلم «متفقین» (Aliied) بود، در حالی که شایعاتی درباره ی جدایی او و همسرش منتشر شده بود، او و جولی یک ویلای خصوصی ۳/۹ میلیون دلاری در جزیره ی مالورکای اسپانیا خریداری کردند. اطلاعات زیادی از این ملک موجود نیست، جز اینکه ۹۰۰ متر مربع مساحت، ۸ اتاق خواب و یک استخر رو به دریای بالئار دارد. طبق گزارش رسانه های اسپانیا، پیت و جولی در آنجا زیاد باهم دیده می شدند. روشن نیست پیت هنوز این خانه را دارد یا خیر.

پیت و جولی همان سال یک خانه ی ۸ اتاق خوابه در شهرستان ساری انگلیس در نزدیکی رود تیمز به مبلغ ماهانه ۲۱ هزار دلار اجاره کردند. آن زمان پیت در انگلیس مشغول بازی در فیلم «جنگ جهانی زد» (World War Z) بود و جولی نیز بر روی پروژه های بشردوستانه اش در این کشور کار می کرد. این خانه به استخر داخلی و باشگاه مجهز بود. پیت و جولی ۶ ماه در این خانه زندگی کردند و مدتی پس از آن از یکدیگر جدا شدند.

بدون نظر

ورود