اولین جست و خیزهای زرافه معلول بعد از بستن آتل طبی + ویدیو

اولین جست و خیزهای زرافه معلول بعد از بستن آتل طبی + ویدیو

بچه زرافه معلول دوست داشتنی برای راه رفتن روی پاهایش یک آتل ساپورت از جنس گرافیت کربن دارد زیرا به دلیل معلولیت، قادر به راه رفتن نبود.

یک زرافه کوچک به نام سیتونی از بدو تولد، پاهایش به شکل اشتباه خم شده و با پاهای ناموزون به دنیا آمده است. حالا او با کمک یک آتل برای درست راه رفتن آماده می شود. او با کمک پزشکان متخصص و این آتل بالاخره توانست اولین قدم های خود را بردارد.

وقتی این زرافه معلول به دنیا آمد، به دلیل معلولیتش، کارکنان باغ وحش چندان امیدی به زنده ماندن او نداشتند زیرا تا کنون با چنین موردی مواجه نشده بودند.

باغ وحش سن دیگو می ترسید که وضعیت کشیده شدن بیش از حد استخوان های کارپی و مفاصل دست باعث شود حیوان ۱.۷۸ متری از شیرخوردن و راه رفتن باز بماند.

سیتونی، زرافه معلول کوچک سه ماهه، با آتل و ساق بندی از جنس گرافیت کربن با طراحی الگوی تقریبا دایره شکل اما شبیه لکه های ناموزون که با خال های روی پوست او همخوانی دارد حرکت می کند.

کمک یک متخصص پارالمپیک

پزشکان امریکایی به این زرافه معلول کمک کردند تا به زندگی عادی برگردد.

آنها از کارشناس آمریکایی آرا میرزائیان، متخصص آتل برای ورزشکاران پارالمپیک ، درخواست کمک کردند تا یک پابند طبی برای او طراحی کرده و بسازند.

یکی از پاهای زرافه با کمک همان ساق بند طبی به طور کامل بهبود یافت. او ۳۹ روز پس از طی مراحل درمان به محل زندگی خودش بازگشت.

او گفت: «باحال‌ترین چیز دیدن حیوانی مثل آن بود که با آتل راه می‌رفت. ماجرا کمی برایم سورئال بود. احساس خوبی است که بدانیم جان یک زرافه را نجات دادیم.»

به گفته کارکنان کلینیک پزشکی، این اولین باری است که این اولین باری است که برای یک حیوان ابزار حرکتی به این شکل طراحی و ساخته شده است. و همین امر سختی روند ساخت را دو چندان کرده بود.

به شما پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

واقعیاتی جالب و باورنکردنی در مورد زرافه ها که شما را شگفت زده خواهند کرد

پژوهشگران دریافته اند که زرافه ها، در واقع ۴ گونه مجزا هستند

پیرترین زرافه جهان به نام «موتانگی» در سن ۳۱ سالگی درگذشت

مرگ دردناک آوریل ؛ زرافه‌ای که پخش زنده زایمانش او را به شهرت جهانی رساند + ویدیو

کشف زرافه های کوتوله برای اولین بار در آفریقا

منبع: thesun
دیجیاتو
بدون نظر

ورود