اسامی داوران جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد؛ علیرضا فغانی و سه داور زن در فهرست نهایی

اسامی داوران جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد؛ علیرضا فغانی و سه داور زن در فهرست نهایی

 فیفا داوران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را معرفی کرد. نام علیرضا فغانی نیز در فهرست داوران این مسابقات دیده می‌شود.

در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال که امسال در قطر برگزار می شود، ۳۶ داور وسط، ۶۹ کمک داور و ۲۴ داور در اتاق ویدیوچک در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سوت می زنند. علیرضا فغانی که در جام جهانی ۲۰۱۸ بازی‌های زیادی را داوری کرده بود نیز در این رقابت حضور خواهد داشت.

این یکی از تاریخی ترین اتفاقات جام جهانی قطر است؛ سوت زدن یک داور خانم فرانسوی برای اولین بار در تاریخ جام‌های جهانی مردان!

شاخص ترین چهره در میان داوران زن « استفانی فراپار » فرانسوی است. او پیش از این بازی‌های سوپرکاپ مردان اروپا را نیز سوت زده بود.

خانم ها یوشیمی یاماشیتا از ژاپن و سالیما موکانسانگا از کشور رواندا نیز از دیگر داورانی هستند که به عنوان داور خانم، این رقابت ها را قضاوت می کنند.

همچنین نام محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری از ایران نیز به عنوان کمک داوران جام جهانی در این لیست دیده می‌شود.

داوران این دوره به شرح زیر است:

بیوگرافی علیرضا فغانی

علیرضا فغانی در اول اردیبهشت ۱۳۵۷ در شهر جابوز (در استان خراسان رضوی) به دنیا آمده است. او داور بین‌المللی فوتبال ایران است که در لیگ برتر خلیج فارس داوری می‌کرد.

فغانی مسابقات مهمی از جمله دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، دیدار فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۵، دیدار فینال فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو، دیدار نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ و دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ را داوری کرده‌ است.

او در ایران نیز پیشینهٔ داوری در فینال جام حذفی و شهرآورد تهران را دارد؛ همچنین در سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین داور آسیا شناخته شد.

نام علیرضا فغانی از سال ۲۰۰۸ در فهرست داوران بین‌المللی قرار گرفت. او برای داوری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از سوی فیفا انتخاب شد و نخستین داوری خود در جام جهانی را در بازی بین تیم ملی فوتبال آلمان و تیم ملی فوتبال مکزیک در ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ انجام داد که با کسب ۴٫۸۴ امتیاز در صدر جدول داوران جام جهانی نشست.

علیرضا فغانی در ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ، برای زندگی و تحصیل فرزندانش به استرالیا مهاجرت کرد و رسماً داور لیگ برتر استرالیا شد.

او برای قضاوت شهرآورد ۹۶ بین پرسپولیس و استقلال در جام حذفی و برای چند بازی آخر لیگ ایران در تیر ماه ۱۴۰۰ به ایران برگشت.

علیرضا فغانی در خانواده‌ای فوتبالی و ورزشی بزرگ شده‌ است. پدرش محمد فغانی، داور فوتبال بوده و برادر او، محمدرضا نیز داوری می‌کند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

علیرضا فغانی هم مهاجر استرالیا شد؛ نمره زبان بالا و سابقه کار خوب، برگ برنده مهاجران به استرالیا

علیرضا فغانی ، داور بین المللی فوتبال به زودی از ایران می رود

وقتی که معاون وزیر، فغانی را نمی شناسد

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود