شهاب حسینی می گوید پیشنهاد بازی در فیلم «عنکبوت مقدس» را نپذیرفته است

شهاب حسینی می گوید پیشنهاد بازی در فیلم «عنکبوت مقدس» را نپذیرفته است

شهاب حسینی بازیگر و فیلمساز شناخته شده در یک پست اینستاگرامی ضمن تبریک به زهرا امیر ابراهیمی برای دریافت جایزه از جشنواره کن مدعی شد که از سوی کارگردان فیلم عنکبوت مقدس به او پیشنهاد بازی شده اما او این پیشنهاد را رد کرده بود.

شهاب حسینی که پیش از این در سال ۲۰۱۶ جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را برای بازی در فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی کسب کرده بود، در اینستاگرام خود ضمن اشاره به این موضوع، به زهرا امیر ابراهیمی تبریک گفت.

شهاب حسینی بازی در «عنکبوت مقدس» را رد کرده بود

شهاب حسینی بازی در «عنکبوت مقدس» را رد کرده بود

او در این پست در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

سرکار خانم امیر ابراهیمی
لبخند مهربان خداوند به پاداش صبرتان در سختی‌های زندگی و امید و سعی‌تان.
گوارای وجودتان باد.
تبریک صمیمانه بنده را از اعماق قلب، بابت انتخاب شدنتان، در جشنواره فیلم کن را پذیرا باشید.
برایتان ادامه‌ای پر از تعالی و نور آرزومندم.
با احترام
سید شهاب حسینی

شهاب حسینی بازی در «عنکبوت مقدس» را رد کرده بود

شهاب حسینی سپس به رد پیشنهاد کارگردان این فیلم برای بازی در آن به دلیل عدم علاقه به موضوع و نگاه کارگردان آن اشاره کرد و نوشت:

لازم به ذکر است که پیام تبریک بنده مختص به شخص خانم امیر ابراهیمی بوده و به عنوان دارنده این عنوان، این تبریک را به ایشان وظیفه خود می‌دانم؛ لذا هیچ نظر و تاییدی نسبت به فیلم، کارگردان و سایر موارد آن ندارم به همان دلیلی که کارگردان فیلم، زمانی که برای فیلم مست عشق در ترکیه بودم ضمن ملاقاتی بازی در این فیلم، به بنده پیشنهاد دادند که به دلیل عدم علاقه به موضوع و نگاه کارگردان، پیشنهاد ایشان را نپذیرفتم.

شهاب حسینی بازی در «عنکبوت مقدس» را رد کرده بود

واکنش‌ ها در داخل کشور به «عنکبوت مقدس»: توهین به مقدسات

پس از خبر دریافت جایزه جشنواره کن توسط زهرا امیر ابراهیمی، برخی از مسئولین، مداحان و چهره‌ های مذهبی این فیلم را توهین به مقدسات دینی و امام رضا (ع) تلقی کرده و نسبت به آن واکنش نشان دادند.

در همین راستا سازمان سینمایی کشور با صدور بیانیه ای محتوای دروغین فیلم عنکبوت مقدس را محکوم و از طرف خود و سینماگران از این اثر اعلام برائت کرد. در بخشی از این بیانیه، فیلم عنکبوت مقدس «شب‌نامه سخیف سیاسی» توصیف شد که به اعتقادات و ارزش‌های میلیون‌ها مسلمان و جمعیت عظیم شیعیان جهان توهین کرده است.

سازمان سینمایی ایران از کشور فرانسه و جشنواره فیلم کن خواست تا نسبت به احساسات جریحه‌دارشده میلیون‌ها شیعه مسلمان در جهان پاسخگو باشد و این لکه ننگ ضدفرهنگی را از کارنامه حرفه‌ای خود حذف کند.

شهاب حسینی بازی در «عنکبوت مقدس» را رد کرده بود

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد نیز در توییتر خود نوشت:

ایران‌زمین به هنرمندانی افتخار می‌کند که با عشق آل‌الله قدرشناس ایثار حافظان امنیت و سربلندی سرزمین‌مان هستند، هنرمندانی که زرق‌وبرق جشنواره‌های سیاست‌زده و تبلیغات رسانه‌های مزدور اجنبی‌پرست، آنان را در مقابل باورهای بلند ملت قهرمان قرار نمی‌دهد، سلام بر امام مهربانی

شهاب حسینی بازی در «عنکبوت مقدس» را رد کرده بود

آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات هم با انتشار تصویری از حرم امام رضا (ع) و نوشتن یک مصرع شعر به این رویداد واکنش نشان داد.

شهاب حسینی بازی در «عنکبوت مقدس» را رد کرده بود

عنکبوت مقدس ساخته علی عباسی، فیلمساز ایرانی ساکن دانمارک است که در جشنواره کن امسال مورد استقبال قرار گرفت و زهرا امیر ابراهیمی برای بازی در آن توانست جایزه بهترین بازیگر زن هفتادوپنجمین دوره این جشنواره معتبر را به دست آورد و به تنها زن ایرانی دارند نخل طلا تبدیل شود. فیلم عنکبوت مقدس به اتفاقات اواخر دهه ۷۰ در شهر مشهد و قتل زنجیره ای کارگران جنسی این شهر توسط سعید حنایی اشاره دارد.

بیشتر بخوانید:

فهرست کامل برندگان جشنواره کن ۲۰۲۲؛ زهرا امیر ابراهیمی تاریخ ساز شد

سعید حنایی یا قاتل عنکبوتی که قتل‌هایش دستمایه ساخت «عنکبوت مقدس» شد که بود؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • سامان خرداد ۹, ۱۴۰۱

    من کاری به توهین به مقدسات و این حرفها ندارم. برای من هیچ چیز مقدس نیست. فیلم رو هم هنوز ندیدم ولی از خوندن نقدهای فیلم متوجه شدم دیدگاه سازنده فیلم فوق العاده سخیف و غیر واقعی هست و مشخصا جمعیت هدفش منتقدان و جشنواره های غربی بوده. نمایشی که از جامعه ایران نشون داده شاید برای فمینیستهای رادیکال ایرانی ارضا کننده و شعف انگیز باشه ولی فرسنگها با حقایق جامعه ما فاصله داره. البته در اینکه در جامعه ما مشکلات زیادی وجود داره شکی نیست ولی آنطور که در این فیلم مردان ایرانی را تماما (تاکید می کنم تماما) حیوان صفت، هرزه، متجاوزگر و زن ستیز نشون داده که تنها یک قهرمان زن فرشته خو (با بازی خانم امیرابراهیمی) در برابر آنها قد علم کرده و نهایتا جان خودش رو در دفاع از آرمانهایش فدا می کنه شاید برای فیلمهای ابرقهرمانی دی سی و مارول قابل قبول باشه ولی مطمئنا اسمش رو یک فیلم اجتماعی نمیشه گذاشت. درود به شرف آقای شهاب حسینی که خودش رو با بازی در این فیلم بی ارزش نکرد.

  • یه دختر خرداد ۱۰, ۱۴۰۱

    اگه حتی شما چیزی براتون مقدس نباشه و اهمیت ندید بازم نمی‌تونید نسبت بهش بی‌تفاوت باشید. توهین و حتک حرمت در همه جای دنیا و پیش هر انسانی با هر اعتقاداتی کاری پست و کثیفه بالاخص توهین به مقدسات

  • اکرم خرداد ۱۰, ۱۴۰۱

    سعادت نداشتی آقای شهاب حسینی شما فعلا تو فیلمایی بازی کن که نه سیخ بسوزه نه کباب

  • N خرداد ۱۳, ۱۴۰۱

    تبریک میگه برای جایزه بعد میگه با محتوای فیلم کار ندارم معنی میده این کار؟
    دورویی تا کجا