با «علی طوفانی» آشنا شوید؛ نوجوان معتاد دیروز، ورزشکار و بلاگر موفق امروز + ویدیو

با «علی طوفانی» آشنا شوید؛ نوجوان معتاد دیروز، ورزشکار و بلاگر موفق امروز + ویدیو

حتما این روزها علی طوفانی را در فضای مجازی دیده اید؛ جوانکی که خودش را با چنگ و دندان از دام اعتیاد رها کرده و چند سالی است در رشته پرورش اندام و بدنسازی فعالیت می کند.

شاید بتوان او را اولین معتادی دانست که توانسته این قدر از گذشته تاریک و دوران نوجوانی تباه خود فاصله بگیرد و حالا استوار روی پای خود بایستد و سرش را بالا بگیرد.

بین علی طوفانی با آن ادبیات شیرین و خاصش که در کمپ ترک اعتیاد بود، با علی طوفانی رهاشده از بند اعتیاد یک دنیا فاصله است.

علی طوفانی در مورد ترس و نگرانی خانواده اش نسبت به مطرح شدن قضیه اعتیاد او گفت:

«من هم با وجود مخالفت پدرم که همان روز هم با من بود، خواستم داستان زندگی‌ام را بگویم. پدرم اول گفت نمی‌خواهد این حرف ها را بزنی، اما گفتم بگذار همه بفهمند که من در چه وضعیتی بودم و از کجا ورزش را شروع کردم. خدا را شکر که همان روز در اولین مسابقاتی که شرکت کردم، پنجم شدم و انگیزه‌ام بیشتر شد. بعد که به خانه برگشتیم هم مادرم می‌گفت کاش آن حرف‌ها را نمی‌زدی چون پیش فامیل آبرویمان می رود، اما پدرم بعد از چند دقیقه گفت خوب شد که حرف‌هایت را زدی.»

ناراحتی و پشیمانی از آزار پدر

علی طوفانی بابت تمام آزار و اذیت‌هایی که نسبت به پدرش داشت ابراز پشیمانی کرد. او در ادامه مصاحبه اش گفت:

«من با افتخار می‌گویم پسر محمدعلی طوفانی هستم. اسم پدرم را در مصاحبه آوردم چون خیلی اذیتش کردم. خواستم بگویم هر چه دارم از پدرم است. دورانی که مواد مصرف می‌کردم، سن پایینی داشتم و پدرم خیلی عذاب کشید. حالا وقت این است که برای پدرم جبران کنم. اصلا وارد ورزش شدم که روزی به جایی برسم و پدرم به من افتخار کند.»

اعتیاد در ۱۲ سالگی

او ۱۲ ساله بود که به دام اعتیاد افتاد و حالا به گفته خودش ۵ سال است که پاک است.

«از بچگی شخصیت من طوری بود که رفقایم ۴، ۵ سال از من بزرگتر بودند. همین باعث شد ۱۲، ۱۳ سالگی درگیر اعتیاد شوم. چند بار آمدم ترک کنم، اما نشد؛‌ تا اینکه سومین بار در ۱۷ سالگی یک بار برای همیشه مواد را کنار گذاشتم. چند روزی از تولد ۲۱ سالگی ام می گذرد و چند وقت دیگر هم ۵ سال می شود که پاک هستم.».

محل زندگی ؛ جنوب شهر تهران

«من بچه اسلامشهر و جاده ساوه هستم و در آن منطقه به دنیا آمدم. الان هم در پرند زندگی می کنم. البته اصالتا ما ترک هستیم و به خاطر همین شاید کمی لهجه هم داشته باشم. نزدیک خانه مان باشگاه می روم و مربی من الان حسین کوهی است، اما باید از کاوه درودی که قبلا در فدراسیون هم بوده، تشکر کنم چون بی منت به من کمک کرد.»

پدر علی طوفانی رستوران دار است و کار خرید و فروش زمین هم می‌کند، اما خودش دستفروشی می‌کند. او می‌خواست روی پای خودش بایستد. به همین خاطر، پیش پدرش کار نکرد. او خرج زندگی و باشگاه خود را هم از دستفروشی درمی‌آورم. او ۴ سال است که در پرند کتانی می‌فروشد و از زندگی‌ اش راضی‌ است.

علی طوفانی در ادامه صحبت هایش گفت:

« گذشته من بد بوده، اما الان خدا را شکر همه چیز برایم خوب است. وقتی اطرافیانم و بچه محل‌ها الان مرا می بینند، تعجب می‌کنند و باورشان نمی‌شود من همان «علی» هستم که ۵ سال قبل آلوده بودم. من هدف‌های بزرگی در ورزش دارم. تازه در بدنسازی حرفه‌ای شدم و عزمم را جزم کردم که این رشته را دنبال کنم. الان دیگر به ورزش چسبیدم و انگیزه ام بالاست که قهرمان استان و کشور شوم. مطمئن باشید با این انگیزه ای که دارم به هدف‌هایی که دارم، می رسم.»

اینستاگرام علی طوفانی

علی طوفانی صفحه فعالی در اینستاگرام دارد و در مورد مسائل اجتماعی و اخلاقی ویدیو می سازد. او حدود ۷۹۵۰۰ نفر دنبال کننده دارد و ۱۶۱ پست را تا این لحظه منتشر کرده است. او تابستان سال گذشته ازدواج کرده است و ویدیوهایی که این اواخر تولید می کند با همکاری همسرش زهرا می سازد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود