بین بگ چیست و چه مصارفی دارد؟

بین بگ چیست و چه مصارفی دارد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید بین بگ برای شما نام ناآشنایی باشد، اما تقریبا مطمئنیم که همه شما حداقل یک تصویر از این وسیله دیده اید و حتما هم مانند خیلی از افراد دیگر علاقه مند به تهیه یکی از این بین بگ های فوق العاده زیبا و راحت شده اید اما حتی نمی دانستید در اینترنت به دنبال چه چیزی باشید، چه برسد به جست و جو برای راهنمای خرید بین بگ!

در میان انواع مبلمان، بین بگ لقب راحت ترین مبل را به خود اختصاص داده است. این لقب بدون شک به دلیل ساختار متفاوت این مبل به آن داده شده و این نوید را به کاربرانش می دهد تا تجربه ای خاص از نشستن روی یک نشیمن راحتی را تجربه کنند. اولین ویژگی که بین بگ را از سایر مبلمان متمایز می کند شکل پذیری آن مطابق با بدن کاربر است. بنابراین به محض اینکه هر فرد بر روی یک بین بگ بنشیند، لم دهد یا دراز بکشد، این مبل راحتی به فرم بدن او در می آید و در نتیجه حسی منحصر به فرد از استراحت برایش رقم می خورد.

نام های مختلف بین بگ

بین بگ اسامی دیگری هم دارد؛ مثل هپی چیر یا مبل شنی و البته برگردان آن به فارسی که مبل لوبیایی می شود. خرید بین بگ اما می تواند یک خرید چالش برانگیز باشد چرا؟ چون انواع و اقسام این مبل راحتی در فرم ها و کیفیت های مختلف در بازار وجود دارد. در مورد فرم بین بگ در ادامه توضیح می دهیم اما نکته بسیار مهم توجه به کیفیت بین بگ در زمان خرید است. پس برای شناخت دقیق انواع بین بگ و خرید بین بگ مناسب، ادامه این مطلب را حتما مطالعه کنید.

مهمترین سوالات برای خرید بین بگ باکیفیت

ساختار بین بگ در عین سادگی دارای پیچیدگی است. در مقایسه با یک مبل معمولی چوبی، بین بگ هیچ ساختار و کلاف سُلب چوبی یا فلزی ندارد و تمام وزن کاربر بر روی گرانول ها یا دانه هایی از جنس استایروفوم است. تصور کنید اگر متریال بین بگ از کیفیت کافی برخوردار نباشد، در مدت زمان کوتاهی، این محصول انعطاف پذیری و در نتیجه راحتی خود به عنوان بارزترین ویژگی‌اش را از دست می دهد. تولیدکنندگان برتر بین بگ، برای انعطاف پذیری و دوام بیشتر آن، از لایه های اسفنج نیز در ساختار داخلی بین بگ استفاده می کنند.

بین بگ چیست و چه مصارفی دارد؟

مکمل همه این ها، رویه بین بگ است. اهمیت رویه به حدی است که در برخی دسته بندی های این محصول، شاهد تقسیم بندی آن به بین بگ پارچه ای و بین بگ چرم هستیم که هر دو در رنگ های متنوعی عرضه می شوند. بین بگ پارچه ای بیشتر مناسب دکوراسیون خانگی است و مهم است که قابلیت شسشتو نیز داشته باشد. بین بگ چرمی نیز به دلیل جلوه چرم بیشتر مناسب انواع دکوراسیون اداری است.

هر چند الزام قاطعی در این مورد وجود ندارد و سلیقه و نوع نیاز خریدار بیشتر تعیین کننده انتخاب بین بگ است. اما نکته بسیار مهم این است که روکش بین بگ، چه پارچه ای و چه چرمی، قابلیت جداسازی و شستشو داشته باشد. برای این امر یک تولیدکننده بین بگ با کیفیت با تعبیه زیپ امکان جداسازی روکش را به خریدار می دهد.

در ادامه باید به این نکته اشاره کنیم که بین بگ به دلیل حجم زیادی که دارد، تاثیرگذاری بصری بالایی از خود در چشم مخاطب به جا می گذارد که این نکته حساسیت انتخاب رنگ بین بگ را بالا می برد. اما نگران نباشید، کافی است اول به سلیقه و بعد به تم دکوراسیون خود توجه کنید. در بحث سلیقه شخصی که نکته خاصی قابل بیان نیست اما در مورد انتخاب رنگ بین بگ متناسب با تم دکوراسیون به این مورد توجه داشته باشید که بین بگ به عنوان یک لکه رنگی بارز در دکوراسیون جلوه گری می کند. شما دو راهکار کلی پیش رو دارید؛ یا بین بگ را متناسب با رنگ کلی دکوراسیون انتخاب کنید و مثلا اگر دکوراسیونی با تم رنگی کرم و قهوه ای دارید، بین بگ را نیز از تنالیته رنگی سفید شیری، کرم و قهوه ای سیر انتخاب کنید.

راهکار دیگر انتخاب رنگ متضاد است که اگر با دقت انتخاب شود، نتیجه کار دکوراسیونی چشمگیر و جذاب است. مثلا اگر در دکوراسیون، اجزای زیادی به رنگ آبی دارید، به سراغ رنگ متضاد یا به عبارت دیگر مکمل آن یعنی نارنجی بروید. در این صورت بین بگ در فضا بسیار بسیار به چشم می آید و قطعا به عنوان یکی از عناصر دکوراتیو محبوب شما و مهمانان‌تان خواهد شد.

انواع بین بگ از نظر فرمی

مزیت بزرگ بین بگ ها فرم پذیری آن ها است. همان طور که گفتیم، بین بگ ها ساختار سلبی ندارند و به دلیل سهولت تغییر ابعاد و شکل، به شکلی در می آیند که سازنده به آن فرم می دهد. در بین انواع بین بگ، بین بگ گلابی یا Pear یکی از معروفترین و پرفروش ترین ها است. همان طور که از اسم این بین بگ پیداست فرمی گلابی شکل دارد و در پایین چاق و در بالا کمی لاغرتر است و به همین دلیل فرمی دوست داشتنی دارد.

بین بگ Scoop، ساده ترین فرم در بین تمامی بین بگ ها است و شکلی شبیه کُره دارد و در قطرهای مختلف موجود می باشد. همین سادگی باعث شده تا مناسب استفاده در انواع دکوراسیون باشد و در نتیجه نظر بسیاری از افراد را جلب می کند. یکی دیگر از انواع این محصول، نوع Sausage یا همان سوسیسی است. بین بگ سوسیسی نیز برگرفته از فرم استوانه ای سوسیس و به صورت افقی است و ابعاد بزرگ آن بیشتر طرفدار دارد. برخی از انواع بین بگ سوسیسی در انواع دونفره نیز تولید می شود.

بین بگ Triangle یا مثلثی نیز از شناخته شده ترین انواع بین بگ است. که فرمی شبیه یک هرم چهار وجهی دارد. یکی دیگر از معروف ترین انواع بین بگ، بین بگ های تختخوابی شکل است. این بین بگ ها ابعادی مثل یک تخت دارند و بنابراین فرمی مستطیلی دارند و گزینه هایی مناسب برای استراحت های بین روز یا حتی خوابیدن هستند. در فروشگاه اینترنتی اولینو، بین بگ Flamingo و Arlo در این دسته قرار می گیرند. در نهایت باید به بین بگ کاناپه ای شکل اشاره کنیم. بین بگ Fig چنین فرمی دارد و حد واسط کاناپه و مبل شنی قرار می گیرد و بنابراین طرفداران خاص خود را دارند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که پاف، مکمل خوبی برای بین بگ است به گونه ای که برخی افراد ترجیح می دهند تا در هنگام لم دادن روی نیمکت، پای خود را بر روی یک پاف کوچک و نرم بگذارند و در واقع پاف برایشان نقش زیرپایی را ایفا کند.

بین بگ استاندارد چه خصوصیاتی دارد؟

حال این سوال پیش می آید که چه مبل شنی و با چه طراحی می تواند استاندارد باشد و بدن را در بهترین حالت قرار دهد؟ در وهله ی اول باید ببینیم که طرز نشستن خود فرد صحیح می باشد یا خیر، چون برخی از افراد به صورت غیر استاندارد بر رور مبل یا صندلی قرار می گیرند که باید اصلاحاتی را در این امر انجام دهند.

در مراحل بعدی باید مبل استانداردی را تهیه کنیم. مبل هایی استاندارد می باشند که دارای رویه صاف گه وسط آن گود باشد را انتخاب کنید. مبل هایی که شیب هایی در قسمت رویه دارند نامناسب هستند. کمر را در حالت بسیار بدی قرار می دهند.

گود بودن قسمت نشیمنگاه برخی از مبل ها می تواند کمک بسزایی در بهتر قرار گرفتن فرد بر روی صندلی یا مبل، مخصوصا مبل های شنی کند. از دیگر ویژگی های یک مبل شنی خوب که می توان به استاندارد بودن آن مدل پی ببرید این است که بینید دارای تکیه گاه و پشتی می باشد یا خیر، و اگر می باشد استاندارد است یا نه. تکیه گاهی استاندارد می باشد که کمر و بدن را در زاویه ای ۹۰ درجه تا ۱۲۰ درجه نگه دارد.

هر زاویه ای بیشتر و یا کمتر از زاویه هایی که گفته شد باشد غیر استاندارد تلقی می شود و بهتر است از خرید آن ها اجتناب کنید. دیگر ویژگی های تکیه گاه خوب این است که دارای ارتفاع بیشتری باشد و بتواند تا سر و گردن را پوشش دهد تا در صورت لزوم فرد با تکیه دادن سر بر روی آن تکیه گاه و پشتی احساس راحتی بیشتری کند.

برخی از مبل های شنی دارای رویه ی ضد آب می باشند که توصیه ما نیز به عزیزان این است که اگر نیازی به استفاده از مبل خود بر روی آب و یا داخل حمام دارند حتما به جنس رویه ی آن توجه کنند تا ببینند محصول ضد آب می باشد یا خیر. اغلب مبل های شنی که دارای رویه ی ضد آب می باشند از چرم مصنوعی ساخته شده اند که بسیار مقاوم هستند و در هنگام بر خورد و تماس با آب نیز آسیبی نمی بینند.

چرم الیاف بسیار مقاومی دارد که علاوه بر ضد آبی آن ها در برابر سایش و نیز برخورد با اشیاء تیز کمتر آسیب پذیر می باشند و دارای طول عمر بالایی هستند. مبل های شنی که از چرم مصنوعی ساخته می شوند اغلب می توانند فشار بسیار زیاد تری را تحمل کنند و انعطاف پذیر تر باشند. یکی از پیشنهادات ما به خریداران عزیز این است که مبل های شنی را انتخاب کنید که دارای بدنه ی قوی چرمی یا برزنتی را تهیه و استفاده کنند. رویه های مبل های شنی به دو گونه می باشند، برخی از این رویه ها سرخود بوده و قابل جدا شدن با بخش داخلی نمی باشند اما برخی دیگر دارای رویه ی مجزا هستند که می توان به راحتی رویه را از استر داخلی جدا کرده و اقدام به شست و شوی آن کنید.

بین بگ چیست و چه مصارفی دارد؟

اغلب مبل های شنی دارای دری می باشند که گاهی به صورت زیپی و گاهی به صورت نخی و طنابی بسته می شوند. از طریق این دریچه می توان به محتویات داخلی مبل های شنی دسترسی داشته باشید.

این محتویات به با عنوان شن از آن ها یاد می شود در اصل تکه های بسیار ریز یونولیت می باشند. همانطور که می دانید یونولیت یا فیبر یکی از موادی می باشد که بسیار نرم و انعطاف پذیر می باشد و با فشرده شدن به ابعاد کمتری فشرده می شوند و با رها کردن آن به حالت اول خود باز میگردد. یعنی می توان گفت خاصیتی فنری دارند، به همین خاطر یکی از بهترین مواد برای استفاده در مبل های شنی می باشد و در نهایت می تواند نشیمنگاه بسیار نرم و انعطاف پذیری را برای مشتریان فراهم کند.

همچنین شما عزیزان می توانید به راحتی اقدام به تعویض کلی این یونولیت ها کنید و پس از مدتی یونولیت های نو و تازه تری را به آن اضافه کنید. علاوه بر این کار شما می توانید اقدام به شارژ بیشتر و یا کاهش این مواد کنید تا به راحتی ارتفاع مبل شنی خود را افرایش یا کاهش دهید. مبل های شنی در ابعاد و اندازه های بسیار متنوع و گوناگون تولید می شوند که شما عزیزان می توانید طبق سلیقه ی خود یکی آن ها را انتخاب کنید.

جا به جایی بین بگ ها

مبل های شنی را بر خلاف مبل های معمولی می توان به راحتی جابجا کرد و در هر جای خانه از آن ها استفاده کرد. جمع بندی با توجه به مطالب گفته شده در متن بالا بهتر است در هنگام خرید به نکاتی توجه کنید تا در نهایت مبلی با کیفیت و کاربردی را تهیه کنید.

دکوریار به‌عنوان یکی از به‌روزترین و جامع‌ترین فروشگاه‌های آنلاین لوازم خانگی خاص، فعالیت خود را با هدف عرضه کالای باکیفیت به هم‌وطنان گرامی آغاز نموده است. فروش تخصصی دکوریار در کنار محتواهای بی‌نظیر دکوراسیون منزل خواهد بود که شامل اکسسوری ها، پاف، مجسمه، چراغ آویز، بین بگ، مبلمان، کوسن، انواع لامپ، لوستر و میز بوده و به زودی گسترش خواهد یافت. دکوریار با گرد هم آوردن سبد خریدی کامل از بهترین محصولات در خور خانواده ایرانی می کوشد با کمترین هزینه بهترین‌ها را فراهم کند. شما بزرگواران علاقه مند می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکوریار مراجعه نموده و یا با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۳۸۳۲ تماس بگیرید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ریحانه علیزاده مرداد ۳۰, ۱۴۰۲

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    پاف و بین بگ