واکنش تند بهروز افخمی به جنبش «می تو»: «این‌ وضعیت خجالت آور است» + ویدیو

واکنش تند بهروز افخمی به جنبش «می تو»: «این‌ وضعیت خجالت آور است» + ویدیو

بهروز افخمی کارگردان شناخته شده سینمای ایران در گفت‌وگویی که فایل صوتی آن منتشر شده به انتقاد از جنبش «می تو» سینماگران ایران پرداخت.

این کارگردان در مصاحبه با رادیو نمایش درباره روند فعلی جنبش «می تو» در ایران و نام بردن از بعضی بازیگران و متهم کردن آنها به تعرض و آزار جنسی گفت: «این‌ها مسائل خصوصی است که اصلا نباید به محضر عوام کشیده شود.»

انتقاد تند کارگردان مشهور از جنبش «می تو» + ویدیو

او درباره زنان سینماگری که اتهام‌های تعرض و آزار را متوجه مردان سینمای ایران می‌کنند گفت: «خانم‌هایی که این کار را می‌کنند نمی‌توانند ادعای خود را ثابت کنند و غالبا می‌توان علیه آنها شکایت کرد. یعنی کسانی که آبرویشان مورد تعرض قرار گرفته می‌توانند شکایت کنند و شکایتشان قطعا قابل تعقیب است. مثل مورد آقای پورصمیمی که فکر می‌کنم حتما قابل تعقیب است و اگر شکایت کند حتما شکایتش به نتیجه می‌رسد.»

بهروز افخمی گفت: «وضعیت خجالت آوری است و به نظر می‌رسد این بازیگران از اخلاق‌هایی که باید پیشاپیش آموخته باشند فاصله زیادی دارند.»

انتقاد تند کارگردان مشهور از جنبش «می تو» + ویدیو

افخمی درباره توییت علی اکبر رائفی پور، نظریه‌پرداز جنجالی، پیرامون تعمیم جنبش «می تو» به کل سینمای ایران گفت: «وقتی بعضی زن‌های سینمای ایران خودشان هیچ اصولی را رعایت نمی‌کنند و بی‌اخلاقی، حسادت و زیر پا کشی می‌کنند و گیس و گیس کشی به راه می‌اندازند، طبیعتا باید انتظار داشته باشیم که اشخاص دیگری خارج از سینما عصبانی شوند و متلک بیندازند.»

او ادامه داد: «وضعیت از این هم می‌تواند بدتر شود. یعنی با ادامه این وضعیت ممکن است بسیاری از این زنان از طرف خانواده خود یا قانون با محدودیت‌هایی برای حضور در سینما مواجه شوند.»

انتقاد تند کارگردان مشهور از جنبش «می تو» + ویدیو

این صحبت‌ها در راستای ادعای کتایون ریاحی، هنرپیشه زن سینمای ایران که سعید پورصمیمی، بازیگر باسابقه سینما را به تعرض متهم کرده بود انجام گرفت. کتایون ریاحی همزمان با حضور سعید پورصمیمی در جشنواره فیلم کن، در اینستاگرام خود این بازیگر پیشکسوت را به تعرض به خود در ماجرایی مربوط به ۲۵ سال پیش متهم کرد؛ موضوعی که با انتقادات بسیاری ازجمله زنان سینماگر روبه‌رو و منجر به پس گرفتن امضا از سوی برخی از زنان امضاکننده بیانیه ۸۰۰ زن شد. چرا که آنها معتقد بودند در این جنبش نباید نامی از افراد متهم به آزار یا تعرض جنسی آورده شود.

در همین راستا گفته شد سعید پورصمیمی در حال جمع‌آوری مدارک برای تنظیم شکایت از خانم ریاحی است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای اتهام آزار جنسی کتایون ریاحی به بازیگر قدیمی سینمای ایران چیست؟

انتقاد حمید فرخ نژاد، پانته آ بهرام و دو زن سینماگر از جنبش «می تو» زنان هنرمند + ویدیو

واکنش سعید پورصمیمی به اتهام تعرض کتایون ریاحی + ویدئو

توضیحات جدید لادن طباطبایی درباره ادعای تعرض سعید پورصمیمی به او + ویدیو

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود