در جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه افسری، خودروی آمریکایی موستانگ ماشین عروس شد!

در جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه افسری، خودروی آمریکایی موستانگ ماشین عروس شد!

روز گذشته، یک شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱، مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه افسری امام علی (ع) به مناسبت دهه کرامت برگزار شد؛  مراسمی که به دلیل وجود خودروی آمریکایی لوکس فورد موستانگ گل زده و تزیین شده به عنوان ماشین عروس نمادین با واکنش کاربران در فضای مجازی رو به رو شد.

در این مراسم ازدواج دانشجویی که در تالار میثاق برگزار شد، ۱۱۴ زوج دانشجو به همراه خانواده های خود و جمعی از فرماندهان عالی رتبه ارتش شرکت کردند.

این مراسم به عنوان آیین پیوندهای آسمانی، طرح ۲۱ از مجموعه طرح‌های لبیک یا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) عزیز برگزار شد.

دهه کرامت چه زمانی است؟

دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در ۱ ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای ۱ ذی‌القعده به عنوان روز دختر، ۵ ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

امیر عباس فلاح، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در مراسم ازدواج دانشجویی افسران دانشگاه امام علی ع اظهار داشت:

«همه انسان‌ها به دنبال دستیابی به آرامش هستند و ازدواج یکی از مسیرهایی است که به فرموده بزرگان دین اسلام می‌تواند موجبات آرامش انسان را فراهم کند.»

وی افزود:

«ازدواج مرحله بسیار مهمی از زندگی است که اگر بتوانیم به درستی از آن بگذریم این نهال می‌تواند به یک درخت تنومند تبدیل شده و میوه‌ها و ثمرات ارزشمندی برای ما و جامعه داشته باشد و اگر در این مسیر کوتاهی کنیم ممکن است در آینده جامعه دچار آسیب‌هایی شود.»

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد:

«از خداوند متعال می‌خواهیم که به ما بینشی عطا بفرماید که بتوانیم به درستی و شایستگی در امر تسهیل ازدواج جوانان کمک کننده باشیم تا این سنت حسنه در جامعه ما با قوت بیشتری تداوم یابد.»

امیر فلاح با بیان اینکه جامعه سالم جامعه‌ای است که کانون خانواده در آن از جایگاه مهمی برخوردار باشد، افزود:

«باید تلاش کرد تا خانواده‌هایی با سبک زندگی اسلامی و ایرانی ترویج یابد.»

وی در خصوص معیارهای انتخاب همسر گفت:

«به اعتقاد روانشناسان قبل از ازدواج باید چشمان جوانان باز باشد تا ببینند با چه کسی و با چه ویژگی‌هایی ازدواج می‌کنند اما بعد از ازدواج باید چشم‌ها را بر روی کاستی‌ها و نقص‌ها بست و با نگاه مثبت و با گذشت زندگی را پیش برد.»

وی ادامه داد:

«اگر نگاه مثبت به زندگی و همسرمان داشته باشیم بسیاری از مسائل و اتفاقات در سر مسیر زندگی قابل حل می‌شود.»

معاون هماهنگ کننده نیروی زمین ارتش داشتن زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه را یکی از مهمترین موضوعات در زندگی مشترک دانست و گفت:

«با رعایت اخلاق و شئونات اسلامی می‌توان به یک زندگی مشترک زیبا و آرام بخش دست یافت.»

امیر سرتیپ فلاح جشن‌های ازدواج دانشجویی را یکی از اولویت‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش دانست و گفت:

«برای کمک به زوج‌های جوان فرمانده نیروی زمینی ارتش مبلغی را به عنوان هدیه به زوج‌های جوان در نظر گرفته و ارائه کرده است. بدین ترتیب که افسران در مناطق محروم ۲۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۱۵ میلیون تومان و در صورتی که زوجین از خانواده ارتش باشند این مبلغ دو برابر می‌شود.»

در این مراسم، امیر سرتیپ علی حاجیلو، ارشد نظامی منطقه شمال‌غرب، حجت‌الاسلام غفاری، رییس عقیدتی سیاسی دانشگاه افسری امام علی (ع) و جمعی از فرماندهان یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های مزدوجین، حضور داشتند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

شرایط و زمان پرداخت وام دانشجویی در نیمسال دوم ۱۳۹۹

اگر با معلول ازدواج کنید، از سربازی معاف می شوید اما به یک شرط!

صف میلیونی متقاضیان وام ازدواج و تسهیلات جالب دانشگاه آزاد

دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • داریوش خرداد ۲۴, ۱۴۰۱

    یکیشون بعد از زایمان اومده ،
    خخخخخ

  • مجید خرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    این ازدواج های دانشجویی، اتفاق و رویداد خیلی خوبیه. تا باشه از این خبرا …

  • رامین خرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    اینا هم عقده خودروی امریکایی دارن و همزمان شعار مرگ بر امریکا میدن و البته عاشق گوشی اپل امریکایی و نرم افزار ها و پیام‌رسان های امریکایی هستن!!! خجالت آوره مقامات ارتش که ۴۳ ساله مرگ بر امریکا میگن از خودروی امریکایی تو این مراسم استفاده کردن!! چرا از سایپا و ایران خودرو محصولی نیاوردین؟! شما که این همه ساله مردم ایران مجبور به استفاده از آشغالهای ایرانی و چینی کردین پاش بیفته فقط عاشق امریکا میشید!!

  • جسی خرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    مرگ بر این نظام ظلم