روایت سارقان صندوق امانات بانک ملی: از خرید اپتیما تا هدیه تولد ۵۰ میلیون تومانی به عمه

روایت سارقان صندوق امانات بانک ملی: از خرید اپتیما تا هدیه تولد ۵۰ میلیون تومانی به عمه

با دستگیری و بازداشت سارقان صندوق امانات بانک ملی خیابان انقلاب تهران و ادامه تحقیقات، از جزئیات بیشتری درباره این دزدی بزرگ پرده برداشته و مشخص شد سرکردگان این باند سرقت، با اموال دزدی حسابی ولخرجی کرده‌اند.

خبر دستگیری عاملان سرقت از ۱۶۸ صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه در خیابان انقلاب در ایران و ترکیه چند روز پیش منتشر شد. اعضای اصلی این باند سرقت ۱۳ نفره، سه برادر به همراه یکی از اقوام نزدیکشان هستند که بامداد ۱۳ خرداد، همزمان با تعطیلی و عدم حضور افراد در بانک، با از کار انداختن دوربین های مداربسته و آژیر خطر، موفق به خالی کردن محتویان ۱۶۸ صندوق شدند.

خانه اجاره ای در پیچ شمیران؛ مکانی که سرقت در آن برنامه ریزی شد

با دستگیری و بازداشت متهمان داخل ایران و اقدامات قانونی در دست اجرا برای بازگرداندن سه متهم فراری به کشور ترکیه، حالا ابعاد تازه‌ای از این سرقت بزرگ فاش شده و تیم پلیسی و قضایی با پیگیری تحقیقات ویژه دریافته‌اند که این گروه مدت کوتاهی در یکی از خانه های اجاره ای اطراف پیچ شمیران زندگی می‌کردند تا به مکان هایی که برای سرقت در نظر گرفته بودند نزدیک باشند.

نقشه‌ای که ناکام ماند؛ سرقت از بانک تجارت در تعطیلات عید فطر

نقشه های سرقت در همین خانه برنامه ریزی شد و ابتدا قرار بود اعضای این باند دزدی در تعطیلات عید فطر اقدام به دستبرد از بانک تجارت بزنند؛ پروژه‌ای که با شکست مواجه شد. یکی از متهمان در تازه ترین اعترافتش گفت: «ابتدا قصدمان سرقت از بانک تجارت بود و این بانک را پس از مدت‌ها رصد، شناسایی کرده بودیم، اما نتوانستیم از آنجا سرقت کنیم؛ چون هم موفق نشدیم آژیر خطر را از کار بیندازیم و هم دستگاه هوابرشی که برده بودیم ایراد داشت و کار نمی‌کرد. از طرفی یکی دیگر از بچه‌ها هم فراموش کرده بود تجهیزات دیگر را با خودش بیاورد و به این ترتیب متوجه شدیم این سرقت عملی نخواهد شد. آن شب سرقت نافرجام باقی ماند و ما به پاتوقمان بازگشتیم تا برای سرقت بعدی برنامه‌ریزی کنیم.»

بانک های مرکز تهران؛ بانک های هدف

این سارق سپس از هدف قرار دادن بانک ملی به عنوان سوژه بعدی سرقت گفت: «پس از جست‌وجو بانک ملی را انتخاب کردیم. معمولا بانک‌های مرکز تهران که به پاتوقمان نزدیک بود را رصد می‌کردیم و هدفمان این بود که محل سرقت به خانه اجاره‌ای نزدیک باشد. سرانجام بانک ملی شعبه دانشگاه برای سرقت انتخاب شد و ما این بار دقیق‌تر و با برنامه‌ریزی قبلی وارد بانک شدیم. این بار تجهیزاتمان کامل بود و پس از سرقت دوباره به پاتوقمان بازگشتیم.»

روایت سارقان صندوق امانات بانک ملی؛ خرید دو خودروی خارجی و هدیه ۵۰ میلیونی به عمه

ولخرجی سارقان؛ از خرید اپتیما تا هدیه تولد ۵۰ میلیون تومانی به عمه خانواده

این سارق که از سرکردگان این باند و یکی از سه برادر سارق است این‌طور ادامه داد: «آن شب از خوشحالی جشن گرفتیم و صبح روز بعد با ۱۰۰ سکه از سکه‌ های سرقتی یک خودرو و با ۸۳ سکه یک خودروی خارجی دیگر خریدیم. یکی از ماشین‌ها اپتیما بود. ۳۰۰ میلیون تومان هم از پول‌ها برداشتیم تا بدهی‌هایمان را پرداخت کنیم. همچنین ۵۰ میلیون تومان دلار و یورو به‌عنوان هدیه تولد به عمه‌مان دادیم.»

روایت سارقان صندوق امانات بانک ملی؛ خرید دو خودروی خارجی و هدیه ۵۰ میلیونی به عمه

انتقال طلاها به ترکیه با همکاری کل فامیل

او گفت: «بعد از آن بخشی از طلاها را برادرانم و همسرانشان و برخی از بستگانمان که عازم ترکیه بودند به‌دست و گردنشان آویزان کرده و با خودشان بردند. قرار بود به‌زودی مابقی طلاها را هم بستگان دیگرمان ببرند و بقیه را هم از طریق زمینی به‌صورت قاچاق از کشور خارج کنیم که نشد.»

روایت سارقان صندوق امانات بانک ملی؛ خرید دو خودروی خارجی و هدیه ۵۰ میلیونی به عمه

نقشه سرقت های بعدی که نقش بر آب شد

این‌طور که پیداست این سارقین نقشه سرقت از بانک های دیگری را نیز در سر می‌پروراندند، زیرا این سرکرگرده باند سرقت گفت: «قرار ما این بود که مسافران ترکیه بعد از سه یا چهار ماه که آب‌ها از آسیاب افتاد به کشور بازگردند تا نقشه سرقت از بانک دیگری را طراحی و اجرا کنیم که این نقشه هم ناکام ماند.»

با همه این‌ها هنوز نکات مبهمی درباره این پرونده وجود دارد، ازجمله دلیل عکس و فیلم گرفتن از اموال سرقتی توسط دزدان، که البته خود آنها ادعا می‌کنند این اقدام از فرط خوشحالی صورت گرفته، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که هدف از این کار تهیه فیلم و عکس برای کسی بود که احتمالا دستور سرقت را به این افراد داده بود.

بیشتر بخوانید:

سرقت بزرگ هالیوودی از صندوق های امانات بانک ملی تهران

جدیدترین جزییات در مورد سارقان صندوق امانات بانک ملی + ویدیو

جزییات چگونگی پرداخت خسارت به مالباختگان صندوق امانات بانک ملی

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • من خرداد ۲۳, ۱۴۰۱

    باید جلوی همون بانک ملی اعدام بشن تا درس عبرتی برای دیگران بشه .

  • پیشگو خرداد ۲۶, ۱۴۰۱

    مجموعه ۴قسمتی«هاتن.گاردن.»از شبکه ۴صدا و سیما جمهوری اسلامی پخش شد ولی در اخبار صدا و سیما روزی ۳بار میگوید ما دزدان بانک ملی خیابان انقلاب شعبه دانشگاه تهران ر ا دستگیر کردیم ولی انگلیس در سال ۲۰۱۵سرقت از صندوق امانات را بعد ۱۰سال ناموفق بود قابل توجه برادران ام آی سیکس در لندن ..خوب در آخر مجموعه میگوید که دزدان هاتن. گاردن .دستگیر شدند و یکی هم در سلول خود مرد و پنج نفر بودند که کلا همگی دستگیر شدند و کلیه اموال به صاحبان آن برگشت داده شد