نتایج نظرسنجی جدید ایسپا از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران

نتایج نظرسنجی جدید ایسپا از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران

شبکه های اجتماعی طی چند سال اخیر با زندگی و کار مردم عجیب گره خورده و بخش عمده ای از حیات ما را حضور در فضای آنلاین تشکیل می دهد. طبق نظرسنجی ایسپا، سه شبکه اجتماعی واتساپ، اینستاگرام و تلگرام در ایران همچنان محبوب‌ترین‌ شبکه های اجتماعی هستند.

به تازگی موسسه ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران) ، که در داخل ایران فعالیت دارد، نظرسنجی جالبی انجام داده است تا مشخص کند کدام شبکه های اجتماعی در ایران پراستفاده تر هستند.

این نظرسنجی نشان داد هنوز هم مردم با پیام رسان های داخلی کار نمی کنند و بیشترین ابزاری که برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می کنند سه شبکه اجتماعی خارجی واتساپ، اینستاگرام و تلگرام هستند.

در این نظرسنجی، ۱۵۴۱ نفر شرکت کردند و نتیجه آن روز یک شنبه ۲۳ خرداد منتشر شد. بر اساس آمار ایسپا، بیش از ۷۸ درصد از مردم ایران حداقل از یک پیام رسان یا شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

این نظرسنجی نشان داد ۷۱ درصد از ایرانی ها واتساپ، ۴۹.۴ درصد اینستاگرام و ۳۱.۶ درصد شبکه اجتماعی تلگرام دارند.

دلیل علاقه ایرانی‌ها به تلگرام و واتساپ

پرکاربرد بودن شبکه اجتماعی تلگرام در حالی است که این شبکه اجتماعی در ایران حدود ۴ سال می شود که فیلتر است. اما این فیلتر شدن باعث سوق دادن مردم به سمت شبکه های اجتماعی داخلی نشد و صرفا پیام رسان واتساپ را به درجات بالاتری که قبلا متعلق به تلگرام بود ارتقا داد. جالب است بدانید تنها ۵.۷ درصد از کاربران از شبکه اجتماعی «روبیکا» استفاده می کنند.

کاربران ایرانی از پیام رسان های داخلی حتی با وجود امتیازهای متعدد و حمایت‌های حداکثری استفاده نمی کنند و استفاده از این شبکه ها نسبت به پیام رسان های خارجی قابل مقایسه نیستند.

این موسسه اعلام کرد که مردم از شبکه اجتماعی تلگرام نسبت به تیرماه سال گذشته حدود ۹ درصد کمتر استفاده می کنند. طبق گزارش سال گذشته این مرکز، پیام رسان تلگرام با وجود فیلتر بودن، ۴۵ میلیون کاربر ایرانی دارد. این کاربران هر روز ۱۵ میلیارد پیام در این شبکه اجتماعی مخابره می کنند.

بنابر گزارش این مرکز، حدود ۳ درصد از ایرانی ها هم با توییتر کار می کنند. در سال های اخیر، توییتر فارسی هم یکی از اصلی ترین شبکه های پیام رسانی برای انتشار اخبار اجتماعی و سیاسی بوده است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

چرا باید گاهی از شبکه های اجتماعی فاصله بگیریم؟

طرح مجلس برای مسدودسازی شبکه های اجتماعی خارجی؛ از تأییدها تا تکذیب ها

اگر شبکه های اجتماعی از بین بروند چه اتفاقی می افتد؟

شبکه های اجتماعی چگونه نگاه ما به اخبار را تغییر می دهند؟

طرح جدید مجلس برای انسداد کلیه شبکه های اجتماعی خارجی

چرا باید بعضی صفحات را در شبکه های اجتماعی Unfollow کنیم؟!

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود