داستان جین سیمور و سریال «پزشک دهکده» که زندگی او را زیر و رو کرد

داستان جین سیمور و سریال «پزشک دهکده» که زندگی او را زیر و رو کرد

دهه ی ۹۰ میلادی با اتفاقات مهم زیادی همراه بود. با این حال، بسیاری این دوره را با سریالی به یاد می آورند که از محبوبیتی جهانی برخوردار شد: سریال «پزشک دهکده» که کمک بدون چشم داشت به دیگران را به مخاطبان خود می آموخت.

در ادامه مروری بر زندگی جین سیمور، بازیگر نقش اصلی سریال «پزشک دهکده» یعنی همان دکتر کویین خواهیم داشت.

پزشکی در خونش بود

جین سیمور در سال ۱۹۵۱ در انگلیس متولد شد. مادرش پرستار و پدرش متخصص زایمان بود. سیمور گرچه دنباله روی راه پدر و مادرش در حیطه ی پزشکی نشد اما به نظر می رسد زندگی او با دنیای پزشکی گره خورده بود چرا که یکی از مهم ترین نقش های زندگی اش، پزشکی به نام دکتر کوئین در سریال «پزشک دهکده» شد.

سیمور گفته: «پدرم مرا با باله، اپرا، تئاتر و پزشکی آشنا کرد. خبر نداشت که چقدر به کار دکتر کویین خواهد آمد!»

بازیگر باسابقه و پرکاری است

جین سیمور فعالیت بازیگری خود را از دهه ی ۷۰ میلادی با بازی در فیلم های «تنها راه» (The Only Way) و «فرانکشتاین: داستان واقعی» (Frankenstein: The True Story) آغاز کرد. اما زمانی به شهرت رسید که در یکی از فیلم های جیمز باند به نام «زندگی کن و بگذار بمیرد» (Live and Let Die) بازی کرد. به لطف این فیلم، او به شهرتی جهانی دست یافت.

در سال ۱۹۸۰ یکی از مهم ترین نقش های اصلی رمانتیکش را در فیلم «جایی در زمان» (Somewhere in Time) ایفا کرد. با این حال، او نمی دانست که یکی از بهترین نقش هایش را هنوز بازی نکرده است.

زندگی شخصی اش با دشواری هایی اما یک چرخش سرنوشت ساز همراه بود

زندگی حرفه ای سیمور به خوبی پیش می رفت اما در زندگی شخصی اش شرایط اندکی پیچیده بود. این بازیگر در سال ۱۹۸۱ با دیوید فلین ازدواج کرد و این زوج صاحب دو فرزند به نام های کاترین و شان شدند. اما زندگی مشترک آن ها دوام نیاورد و به جدایی منتهی شد.

جین سیمور در اینباره گفته: «من یک طلاق ویرانگر داشتم که به خاطر آن همه چیز را دست دادم. ۹ میلیون دلار به بانک مقروض شده بودم و از همه ی بانک های مهم شکایت داشتم. بی پول و بی خانمان بودم، با دو بچه. به خاطر همین به ایجنت بازیگری ام زنگ زدم و گفتم هر کاری باشد انجام می دهم.»

اینگونه شد که ایجنت سیمور نقش دکتر کویین را برای او دست و پا کرد. سیمور در اینباره گفته: «ساعت ۱۰ شب فیلمنامه ی سریال به دستم رسید. باید ۱۰ صبح روز بعد خبر می دادم که می خواهم این نقش را بازی کنم یا نه و بعدش ظهر همان روز می رفتم مستقیم می رفتم پیش واحد لباس و ۶ صبح روز بعد هم فیلمبرداری شروع می شد. قراردادم هم ۵ ساله بود.»

هیچکس فکرش را نمی کرد این سریال به موفقیت و محبوبیت عظیمی برسد، اما جین سیمور وقتی به  سر صحنه رفت، فهمید که این پروژه موفق خواهد شد. او در اینباره گفته: «این سریال جادوتان می کند.»

موفقیت سریال «پزشک دهکده»

سریال «پزشک دهکده» در سال ۱۹۹۳ روی آنتن رفت و در نهایت بعد از ۶ فصل و ۱۴۹ قسمت به پایان رسید. این سریال که نامزد دریافت جوایز امی و گلدن گلوب شد، داستان پزشکی را روایت می کند که زندگی راحت و بی دردسر خود در شهر را رها می کند تا در یک دهکده به کار طبابت مشغول شود.

این سریال در آمریکا به موفقیت و محبوبیت زیادی دست یافت و در سرتاسر دنیا مورد تحسین قرار گرفت. این مجموعه تلویزیونی یکی از مشهورترین سریال های دهه ی ۹۰ میلادی و از نمادهای آن دوره است.

حالا با گذشت ۲۰ سال از پخش این سریال، جین سیمور آمادگی بازگشت به نقش دکتر کویین را دارد. او در اینباره گفته: «ما بهترین فیلمنامه را در اختیار داریم و همه چیز برای ساخت دوباره ی این سریال آماده است. داستان را از ۲۶ سال بعد شروع می کنیم و موضوعش برابری زنان است. باید یک شبکه یا کسی را پیدا کنیم که بخواهد انجامش دهد، اما همه مان پای کار هستیم. فکر همه چیز را کرده ایم. بت سالیوان (خالق سریال) این کار را کرده و فوق العاده است.»

خانواده و پروژه های آینده

جین سیمور حالا در ۷۱ سالگی بهتر از هر وقت دیگری است. او مرد زندگی اش را پیدا کرده است، ۴ فرزند و ۳ نوه دارد و خوشحال تر از این نمی تواند باشد. او در اینباره گفته: «همه ی زندگی من این است: خانواده ام و دوستان نزدیکم که حکم خانواده را برای من دارند و تلاش برای تأثیرگذار بودن.» منظور او از مورد آخر یک بنیاد خیریه به نام Open Hearts Foundation است که با الهام از فلسفه ی مادرش آن را تأسیس کرده است. این بنیاد به راه اندازی و رشد نهادهای غیرانتفاعی کمک می کند.

با این حال، زندگی خانوادگی سیمور او را از زندگی حرفه‌ای اش بازنداشته است. سیمور هنوز به بازیگری مشغول است. او در سال های اخیر در آثار زیادی نقش آفرینی کرده است و پروژه هایی هم برای آینده دارد.

منبع: brightside
۲ نظر

ورود