جاده باستانی پانلانگ چین؛ جاده‌ای مارپیچ شبیه سنجاق سرهای قدیمی و دم اژدها

جاده باستانی پانلانگ چین؛ جاده‌ای مارپیچ شبیه سنجاق سرهای قدیمی و دم اژدها

جاده‌ خطرناک ، شگفت انگیز و پرهیجانی در چین با مسیری شبیه گیره‌های موی سر اکنون به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است: بزرگراه تا ارتفاع بیش از ۱۳۰۰۰ فوت (۴ کیلومتر) بالا می رود و در مجموع بیش از ۲۰۰ پیچ دارد.

مهندسانی که این جاده را طراحی کرده و ساخته اند به وضوح به این جمله اعتقاد دارند که “یک پیچ خوب سزاوار پیچ دیگری است”.

جاده

جاده باستانی پانلانگ Panlong که اخیراً در غرب چین ساخته شده پیچ‌های بسیار زیادی دارد (بیش از ۲۰۰ پیچ) و به سرعت به یک جاذبه گردشگری مبدل شده است.

فتوژنیک ترین بخش این جاده شامل مجموعه ای از پیچ ها و شیب هاست که به سنجاق سر شباهت دارد. این جاده از یک فلات به سمت کوه های پوشیده از برف بالا می رود. مسیر این جاده مارپیچ برای علاقه مندان به رانندگی مثل بهشت است و برای کسانی که از بیماری ماشین رنج می برند مثل جهنم!

جاده

جاده که از هوا دیده می شود، شکلی شبیه اژدها به خود می گیرد و به همین دلیل نامش را از آن گرفته است. پانلونگ یک اژدهای آبزی در اساطیر چینی است.

جاده

جاده پانلانگ دقیقا کجاست؟

این جاده ، با ۷۵ کیلومتر (۴۶ مایل) طول ، بین مردم محلی به جاده آسمان فلات شهرت گرفته و در شهرستان خودمختار تاشکورگان تاجکستان، استان سین کیانگ، واقع شده است.

جاده

هدف اصلی آن ایجاد گذر از میان کوه های کونلون برای کشاورزان و دامداران بومی بود.

این جاده را در جولای ۲۰۱۹ افتتاح کردند. مردم تصاویر آن را با یوتیوبرها، اینستاگرامرها و اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین به اشتراک گذاشتند. آنها مشتاقانه خواستند زیبایی‌شناسی تقریبا غیرواقعی آن را مستند کنند.

جاده

بهشت توریست ها و آفرودبازها

با این حال، وب سایت www.dangerousroads.org، در حالی که این جاده خطرناک را “رویای علاقه مندان به رانندگی” می نامد، به رانندگان هشدار داد که در هنگام بارش باران و برف مراقب بوده و از احتمال وقوع گل و لای در آن آگاه باشند.

جاده

یکی دیگر از جاده های پر پیچ و خم قابل توجه در چین، روستاهای جیسیانگ و جینگانشائو در استان یوننان، در جنوب غربی را به هم متصل می کند.

جاده

این جاده پر پیچ و خم ۶۸ پیچ سنجاق سرمانند دارد که به فاصله ۶.۳ کیلومتر (۳.۹ مایل) در امتداد یک خط الراس کوهستانی می‌چرخند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

با خطرناک ترین و مرگبارترین جاده های دنیا آشنا شوید

با ۱۰ جاده زیبای جهان آشنا شوید؛ از نیوزیلند تا امارات

۱۰ نمونه از عجیب‌ترین جاده‌هایی که می‌توانید در آنها رانندگی کنید

جاده ای در مکزیک که پس از وقوع زلزله نفس می کشد

منبع: dailymail
بدون نظر

ورود