تصاویر زلزله بندرعباس؛ ۵ کشته و ۴۴ مصدوم در پی ۳ زمین لرزه شدید

تصاویر زلزله بندرعباس؛ ۵ کشته و ۴۴ مصدوم در پی ۳ زمین لرزه شدید

در ساعات اولیه صبح امروز استان هرمزگان با سه زمین لرزه شدید بیش از ۶ ریشتری لرزید. اولین زمین لرزه به قدرت ۶.۱ ریشتر رأس ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز منطقه مهران در این استان را لرزاند، زلزله ای که مرکز آن در عمق ۱۰ کیلومتری زمین قرار داشت و باعث ریزش کوه در مناطق مختلفی در محور بندر خمیر به بندر لنگه شد. شدت این زلزله به حدی بود که در بندرعباس، میناب و در مناطقی در امارات متحده عربی نیز احساس شده است. مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در مورد تلفات زمین لرزه هرمزگان گفته است: «۴۴ مصدوم و ۵ فوتی در اثر زلزله در غرب هرمزگان داشته‌ایم که ۲۲ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند و ۲۲ نفر نیز بستری هستند».

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز در این باره می گوید: «وقوع ۳ زلزله بالای ۶ ریشتر خسارات زیادی به روستای سایه خوش که کانون این زلزله بوده، وارد کرده است.  بحمدالله با تلاش عموم مردم و امدادگران، کسی دیگر زیر آوار نیست و اکنون کار توزیع اقلام امدادی در منطقه آغاز شده است». مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز در مورد زلزله امروز صبح هرمزگان گفته است: «شمار فوتی‌های زلزله در بخش مهران استان هرمزگان به ۵ نفر رسیده که شامل ۳ آقا و دو خانم هستند. اکنون ۱۲ بیمار نیز بستری هستند و مابقی مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند».

فرماندار بندر لنگه نیز تعداد فوتی ها در بخش مهران این شهرستان را ۴ نفر اعلام کرد. ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرده است که به دلیل زلزله امروز استان، تمامی ادارات و دستگاه‌ها بجز دستگاه‌های امدادرسان و خدمت رسان روز شنبه ۱۱ تیرماه تعطیل است. کنکور امروز شنبه اما در زمان مقرر برگزار می‌شود. فرماندار بندر لنگه نیز گفته است که عمده خسارات زلزله مربوط به منطقه سایه خوش بود اما زلزله‌های دوم و سوم ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری سبب گسترده شدن دامنه خسارات در منطقه شده است.

آخرین زمین‌لرزه‌های ثبت شده در استان در ساعت ۳:۵۴ و ۳:۵۵ بامداد به ترتیب با شدت‌های ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر به وقوع پیوسته است. این زمین لرزه تا ساعت ۴ بامداد بیش از ۱۰ پس لرزه هم به همراه داشته که شدن بیشتر آنها بالای ۴ ریشتر ثبت شده است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود