نشانه های عشق؛ از کجا بفهمیم کسی به ما علاقه دارد یا نه؟

نشانه های عشق؛ از کجا بفهمیم کسی به ما علاقه دارد یا نه؟

وقتی با شخص جدیدی آشنا می شویم، بعد از چند قرار یکی از سؤالاتی که برایمان پیش می آید این است که چطور بفهمیم به ما علاقه دارد یا نه. دلمان می خواهد نشانه های موثقی پیدا کنیم که گویای علاقه ی طرف مقابل مان به ما باشد. شاید همیشه اینگونه بوده که سعی کردید به هر جزئیاتی توجه کنید یا از دوستان مشترک تان اطلاعات بگیرید، اما ما چند راز برایتان داریم. و خبر خوب آنکه فهمیدن اینکه کسی به شما علاقه دارد یا نه، ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.

اگر می خواهید بدانید کسی به شما علاقمند هست یا نه، دنبال این نشانه ها در او بگردید.

۱- اگر کسی به شما علاقه داشته باشد طبیعی رفتار می کند

اولین کار برای فهمیدن اینکه کسی به شما علاقه دارد یا نه این است که به رفتارش دقت کنید. بیشتر آدم ها در کنار کسی که با او احساس راحتی می کنند رفتاری دارند که با رفتارشان در ملأعام متفاوت است. اگر می بینید که طرف مقابل تان در ملأعام خجالتی است اما با شما راحت است و وجه صادقانه تری از خود را بروز می دهد، احتمالش زیاد است که به شما علاقمند باشد.

وقتی وجه صادقانه تری از خود را نشان می دهید، معنایش این است که نمی خواهید دائماً بی عیب و نقص به نظر برسید؛ همه ی پرده ها را کنار می زنید و از اینکه احمق به نظر برسید نمی ترسید. توانایی بیان عمیق ترین احساسات خود هم نشانه ی دیگری مبنی بر علاقه ی شخص مقابل تان به شما است.

۲- در هر شرایطی در کنار هم بهتان خوش می گذرد

یکی از نشانه هایی که باید به آن توجه داشته باشید داشتن اوقات خوش در کنار یکدیگر است. بار دیگر که با شخص مورد نظرتان قرار داشتید، ببینید که با همدیگر بهتان خوش می گذرد یا نه، حتی اگر کار خاصی انجام ندهید. نکته این است که شما می توانید اوقات خوشی باهم داشته باشید و این نشان می دهد که شخص مقابل تان به شما علاقه دارد یا نه.

اگر علاقه متقابل باشد، هر کاری هم که انجام دهید شخص مقابل تان از دیدن شما خوشحال می شود. اگر کسی واقعاً به شما علاقمند باشد، حتی از اینکه در یک پروژه ی کاری، شب تا صبح کمک تان کند هم خوشحال خواهد شد. شاید موقعیت کسل کننده ای به نظر برسد اما شخص مورد نظرتان از کمک به شما و وقت گذراندن در کنارتان خوشحال خواهد شد.

۳- اگر کسی به شما علاقه داشته باشد اشتباهات تان را اصلاح می کند

در پاسخ به این سؤال که از کجا بفهمیم کسی به ما علاقه دارد یا نه، باید گفت صداقت مهم ترین نقش را دارد. اگر کسی واقعاً به شما علاقمند باشد، همیشه صلاح و خوبی تان را می خواهد. یعنی به شما بازخورد مثبت می دهد و اشتباهات تان را به شکلی صحیح اصلاح می کند.

با این حال، دقت داشته باشید که اگر کسی به شما علاقه داشته باشد دائماً با حرف زدن از عیب هایتان به شما سرکوفت نمی زند. او باید بهترین ویژگی های شما را ارتقا دهد و تشویق تان کند که به نسخه ی بهتری از خودتان بدل شوید.

۴- از در میان گذشتن رازهایتان با همدیگر احساس راحتی می کنید

اگر شخص مقابل تان به شما گفت اولین کسی هستید که چیزی را به او می گوید، این هم نشانه ی دیگری است که از علاقه ی او به شما حکایت دارد. راحت و بی پرده بودن با دیگران کار ساده ای نیست. برای اینکه بتوانید رازها، ترس ها و همه ی لحظات ویژه ی زندگی خود را با شخص مقابل تان در میان بگذارید، به مقداری عشق نیاز نیست. اگر هر دویتان از داشتن یک گفتگوی عمیق با یکدیگر احساس راحتی می کنید، ممکن است به این معنی باشید که به یکدیگر علاقمند هستید.

۵- اگر کسی واقعاً به شما علاقه داشته باشد چشم از شما برنمی دارد

بعضی می گویند عشق از چشم ها آغاز می شود. چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که اگر کسی واقعاً به شما علاقمند باشد، سعی می کند بیشتر اوقات با شما تماس چشمی داشته باشد. بار دیگری که خواستید بدانید شخص مقابل تان به شما علاقه دارد یا نه، هنگام صحبت با او به چشم هایش دقت کنید.

اگر به شما علاقمند باشد، بیشتر مستقیم به داخل چشم هایتان نگاه می کند. این به معنای وجود یک ارتباط عاطفی است.

۶- دلش می خواهد جزئی از آینده و خانواده ی شما باشد

یک نشانه ی دیگر که از علاقه ی شخص مقابل تان به شما حکایت دارد زمانی است که او با شما درباره ی آینده صحبت می کند. اگر متوجه شدید که شخص مقابل زیاد درباره ی برنامه های مشترکی که می توانید با همدیگر برای آینده داشته باشید صحبت می کند، مثل رفتن به سفر، اینکه بچه هایتان چه شکلی خواهند شد، یا اینکه می خواهد شما را به خانواده ی خود معرفی کند، معنایش این است که او واقعاً نسبت به شما احساس تعهد می کند.

۷- اگر کسی واقعاً به شما علاقه داشته باشد نظرتان برایش مهم است

اگر واقعاً به کسی علاقمند باشید، آن شخص برایتان مهم است. بنابراین باید همین انتظار را از شخص مقابل تان هم داشته باشید. اگر کسی به شما علاقه داشته باشد، حتی درمورد یک تصمیم کوچک هم نظرتان برایش مهم است. او از شما راهنمایی می خواهد و به نظرتان احترام می گذارد.

۸- همیشه می توانید رویش حساب کنید

اگر کسی به شما علاقه داشته باشد، در موقعیت های دشوار زندگی از شما حمایت عاطفی می کند. معنایش این نیست که همه ی مشکلات تان را حل می کند، اما تحمل آن موقعیت را برایتان راحت تر و رنج آن را کمتر می کند. اگر کسی به شما علاقمند باشد، در بدترین شرایط هم به شما کمک می کند و به شما روحیه می دهد. هر اتفاقی هم که رخ دهد، او در کنار شما و گوش شنوای تان خواهد بود.

۹- تماس ها و پیام هایش زمانی که از همدیگر دور هستید نشانه ی علاقه اش به شما است

اگر وقتی پیش همدیگر نیستید، پیام های زیادی از شخص مقابل تان دریافت می کنید، این هم یکی از آن نشانه هایی است که از علاقه ی او به شما حکایت دارد. اگر واقعاً به شما علاقه داشته باشد، انتظارش را داشته باشید که با تماس ها و پیام هایش به شما بفهماند که دلتنگ تان است.

اما اشتباه نکنید؛ بحث نه بر سر کمیت، بلکه کیفیت است. اگر کسی واقعاً به شما علاقمند باشد سعی می کند از شما باخبر بماند، نه اینکه شما را از حضور مداوم خود اشباع کند.

۱۰- اگر کسی واقعاً به شما علاقه داشته باشد به شما آزادی هم می دهد

اگر کسی به شما علاقمند باشد هر قدر هم که از دوری تان دلتنگ باشد، می داند که باید شما را راحت و آزاد بگذارد. داشتن یک استقلال نسبی جزئی از یک عشق بلوغ یافته است. برای نشان دادن علاقه تان به یکدیگر لازم نیست دائماً در کنار هم باشید.

اگر می خواهید بدانید که شخص مقابل تان به شما علاقه دارد یا نه، ببینید به شما فرصت رسیدگی به کارهای خودتان را می دهد یا نه. یادتان نرود که عشق نباید حس یک قفس را بدهد.

۱۱- شما را به نزدیکان خود معرفی می کند

شما هر کسی را به اعضای خانواده و دوستان نزدیک خود معرفی نمی کنید. این مسأله در مورد شخص مقابل تان هم صدق می کند. اگر به شما علاقمند باشد، دلش می خواهد با کسانی که برایش مهم هستند آشنا شوید. او می خواهد که شما با خانواده و دوستانش ارتباط برقرار کنید تا بتوانید رابطه ی مستحکم تری با یکدیگر داشته باشید.

۱۲- علت علاقه ی شخص مقابل تان به شما ممکن است هوش تان باشد

تعریف و تمجیدهای قابل توجه و ارزشمند هم نشانه ی علاقه ی شخص مقابل تان به شما هستند. اگر خصوصیات تان را تحسین می کند و با تعریف و تمجیدهای قابل توجه، بر شخصیت شما تأکید می کند، مثلاً از هوش تان یا حسی که به او می دهید تعریف می کند، معنایش این است که واقعاً به شما علاقه دارد.

یادتان باشد که شما باید برای درونیات تان تحسین شوید، نه فقط برای ظاهرتان. از کجا بفهمید کسی به شما علاقه دارد؟ از اینکه از شما به خاطر چیزی که نه دیده بلکه احساس می شود، تعریف می کند.

۱۳- اگر کسی واقعاً به شما علاقه داشته باشد، این را در قرار دوم به شما نمی گوید

عشق در نگاه اول چیزی فراتر از یک جذب شدن ساده است. قبل از آنکه بگویید به کسی نیاز دارید که شما را دوست داشته باشد، به این فکر کنید که کسی را لازم دارید که همان هدف های شما را در زندگی داشته باشد. عشق واقعی با کار و تلاش ایجاد می شود. اگر با کسی آشنا شدید و او روز بعد به این نتیجه رسید که دیوانه وار عاشق شما شده، این می تواند یک نشانه ی هشدار دهنده باشد.

کسی اگر واقعاً به شما علاقمند باشد، می داند که عشق یک کار تدریجی است که به تلاش هر دو طرف رابطه نیاز دارد و یک روزه اتفاق نمی افتد. برای صحبت از عشق، ابتدا باید یک رابطه به وجود بیاید، زمان صرف شود، دو طرف احساسات خود را بیان کنند و آمادگی حل اختلافات با یک توافق مشترک را داشته باشند.

۱۴- از رفتاری که پیش تان دارد می توانید بفهمید که به شما علاقه دارد یا نه

اگر هنوز در مرحله ی آشنایی هستید و از خودتان می پرسید که شخص مقابل تان به شما علاقه دارد یا نه، یک ترفند ساده برای فهمیدن آن هست. اگر کسی واقعاً به شما علاقمند باشد و برایش بیشتر از یک دوست معمولی باشید، رفتارش پیش شما عجیب و غریب می شود. وقت هایی که پیش هم هستید، اگر بی دلیل می خندند، خیلی هیجان زده می شود و با بیشتر حرف هایتان لبخند به لبش می آید، معنایش این است که رابطه ی شما یک دوستی ساده نیست.

این هیجان می تواند نشانه ی علاقه ی او به شما باشد. حتی وقتی هم که چیز خیلی خنده داری نمی گویید هم نمی تواند جلوی خنده اش را بگیرد.

۱۵- اگر کسی واقعاً به شما علاقه داشته باشد چیزهای کوچک به یادش می ماند

حتی اگر فقط یک بار به آن اشاره کرده باشید، کسی که به شما علاقه دارد یادش می ماند که کدام طعم نوشیدنی را با غذایتان ترجیح می دهید. مسأله این است که وقتی با یکدیگر صحبت می کنید، واقعاً به شما گوش دهد. گوش دادن و به خاطر داشتن، نشانه ی علاقه هستند.

حتی اگر به نظر خودتان یک موضوع جزئی باشد، شخص مقابل تان آن را جدی می گیرد و به خاطر می سپارد تا بتواند کار ویژه ای برای شما انجام دهد. از فیلم و سریال مورد علاقه تان گرفته تا غذای عجیب و غریبی که عاشقش هستید، اگر کسی به شما علاقه داشته باشد، حتماً همه ی آن ها را به خاطر خواهد داشت.

۱۶- از روی زبان بدن شخص مقابل تان می توانید بفهمید که به شما علاقه دارد یا نه

و بالاخره اینکه اگر کسی واقعاً به شما علاقمند باشد، راز پی بردن به احساس واقعی او در جزئیات نهفته است. اگر کسی به شما علاقه داشته باشد، عشق خود را از طریق تماس فیزیکی نشان می دهد. این تماس فیزیکی اما ویژه است؛ منظور نه در آغوش کشیدن یا گرفتن دست ها، بلکه نحوه ی انجام این کارها است.

اگر وقتی دست تان را می گیرد آن را فشار مختصر خوشایندی می دهد، از پشت شما را در آغوش می گیرد یا وقتی با هم صحبت می کنید پاهایش به سمت شما است، این ها نشانه های کوچک اما صادقانه ای هستند که از علاقه ی او به شما حکایت دارند.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود