مواد غذایی ناسالمی که در حقیقت برای بدنتان مفید هستند

مواد غذایی ناسالمی که در حقیقت  برای بدنتان مفید هستند

دیدن کیک و شیرینی می تواند یک چالش تمام عیار باشد، به خصوص اگر رژیم هم باشید. سخت می شود در برابرشان مقاومت کرد و احتمالاً فکر می کنید که باید خودتان را جمع و جور کنید و از آن کربوهیدرات های شیطانی روی برگردانید. اما حقیقت این است که اگر تعادل را رعایت کنید و یکی دو گاز بیشتر نخورید، رژیم تان به هم نخواهد خورد.

در ادامه از مواد غذایی ناسالمی خواهیم گفت که در واقع مفیدند.

پیتزا

سس گوجه فرنگی حاوی لیکوپین است، یک آنتی اکسیدان قوی که می تواند از شما در برابر بیماری قلبی محافظت کند، به ویژه زمانی که سس داغ باشد. خمیر پیتزا هم به خاطر واکنش های شیمیایی که درون خمیر رخ می دهد، حاوی آنتی اکسیدان است. علاوه بر این، پیتزا همه ی گروه های غذایی را دربر می گیرد. با خوردن تنها یک پیتزا، ۵ گروه غذایی مختلف را پوشش می دهید.

سیب زمینی سرخ کرده

شما می توانید با خوردن مقداری سیب زمینی سرخ کرده به راحتی نیاز روزانه ی بدن تان به پروتئین را تأمین کنید. سیب زمینی سرخ کرده باعث جذب بهتر مواد مغذی به بدن هم می شود و حتی جلوی گرفتگی های عضلانی را می گیرد. جالب آنکه مصرف آن در دوران بارداری، به رشد مغز جنین هم کمک می کند.

دونات

دونات مملوء از ویتامین C و زینک (روی) است و میوه های مختلفی می توان روی آن ریخت. دونات از مافین سالم تر است چون کالری و قند آن تقریباً نصف است. دونات در مقایسه با غلات صبحانه هم گزینه ی بهتری است. چون زمانی که دونات می خورید می دانید که دارید زیاده روی می کنید، به همین دلیل خودتان را محدود می کنید، اما وقتی خوراکی به ظاهر سالمی مثل غلات صبحانه می خورید، ممکن است تصور اشتباهی پیدا کنید.

پاپکورن

مصرف پاپکورن با کاهش سطح کلسترول خون، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. ۳ پیمانه پاپکورن معادل یک پیمانه جو دو سر پرک شده است. این خوراکی فیبر زیادی دارد و به رفع یبوست کمک می کند. علاوه بر این ها، کالری پایینی دارد اما در عین حال، سیرکننده و خوشمزه است.

همبرگر

همبرگرهایی که از گوشت قرمز تهیه می شوند، بهترین منبع آهن هِم (Hemme Iron) هستند. همبرگر خانگی که با گوشت کم چرب درست شده باشد می تواند به جلوگیری از اختلالات عصبی کمک کند و دستگاه ایمنی بدن را تقویت سازد. همبرگر حاوی ۲/۵ میکروگرم ویتامین B12 هم هست و به این ترتیب، ۱۰۰ درصد نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین را در افراد بزرگسال تأمین می کند. شما می توانید با کباب کردن گوشت به جای سرخ کردن آن، همبرگر سالم تری داشته باشید.

کوکی

کوکی هم می تواند با بدن معجزه کند. این شیرینی به دلیل داشتن کلسیم برای استخوان ها مفید است. با اضافه کردن مواد سالم به ترکیبات کوکی خود می توانید فواید آن را دو چندان سازید. مثل میوه های خشک شده که سرشار از آهن هستند یا دانه های چیا که حاوی چربی های امگا-۳ هستند.

هات داگ

هات داگ گوشت گاو ۴ درصد از نیاز روزانه ی بدن به آهن را تأمین می کند. این غذا سرشار از پروتئین هم هست و به همین دلیل، به ترمیم و ساخت بافت های بدن کمک می کند. هات داگ به دلیل داشتن سلنیوم، ماده ای که اهمیت زیادی برای متابولیسم هورمونی دارد، برای سلامت مغز هم مفید است.

کیک

باورتان می شود یا نه، تحقیقی نشان داده یک صبحانه ی ۶۰۰ کالری شامل یک تکه کیک، به کاهش وزن کمک می کند. آن دسته از شرکت کنندگان این تحقیق که از خوردن کیک پرهیز می کردند، احساس سیری و رضایت نمی کردند، به همین دلیل دچار هوس های غذایی می شدند. اما آن گروه از شرکت کنندگان که برای صبحانه کیک می خوردند، تقریباً اصلاً درگیر هوس های غذایی نمی شدند. مخلص کلام آنکه، جلوگیری از هوس های غذایی بهتر از پرهیز از خوردن است.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • علیرضا تیر ۲۰, ۱۴۰۱

    چرت و پرت ها تفت داده که میگن همینه! خب نوسنده این متن با خودش نگفته قطعا این مواد خوراکی بی فایده هم نیستن منتها مسئله مقایسه فایده به ضرر هست؟!

    • رضا تیر ۲۴, ۱۴۰۱

      کاملا با شما موافقم