خواهر همسر مصطفی تاجزاده از مواضع فخرالسادات محتشمی پور اعلام برائت کرد

خواهر همسر مصطفی تاجزاده از مواضع فخرالسادات محتشمی پور اعلام برائت کرد

عصمت سادات محتشمی پور، خواهر همسر مصطفی تاجزاده، پس از دستگیری این فعال اصلاح طلب و صحبت های خواهر خود، فخرالسادات محتشمی پور، که در یک لایو اینستاگرامی به بازداشت تاجزاده واکنش تندی نشان داده بود، با نوشتن نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب، از مواضع خواهر خود اعلام برائت کرد.

عصر جمعه ۱۷ تیرماه سید مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح طلب و معاون سیاسی وزیر کشور در دولت سید محمد خاتمی، که پیش از این در سال ۸۸ نیز بازداشت و زندانی شده بود، بار دیگر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی با دستور قضایی بازداشت شد.

در پی دستگیری تاجزاده، همسر او در یک لایو اینستاگرامی به انتقاد از نحوه بازداشت او پرداخت و صحبت‌های تندی کرد. به گفته فخرالسادات محتشمی پور، همسر این فعال اصلاح طلب، تاجزاده ساعت ۱۱ شب و در غیاب او، زمانی که در خانه تنها بود توسط ۱۵ مامور بازداشت و به دادستانی تهران منتقل شد.

عذرخواهی و اعلام برائت خواهر همسر مصطفی تاجزاده از خواهرش در نامه به مقام معظم رهبری

پس از صحبت های همسر تاجزاده، عصمت سادات محتشمی پور، روز گذشته با انتشار نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب، بابت رفتار و گفتار خواهر و شوهر خواهر خود، فخرالسادات محتشمی پور و مصطفی تاجزاده، عذرخواهی و از این دو اعلام برائت کرد. متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

محضر مبارک حضرت ایت ا… امام خامنه ای روحی لک الفداء

اینجانب عصمت سادات محتشمی‌پور خواهر فخرالسادات محتشمی‌پور از اهانت به ساحت مقدس شما و خانواده محترمتان که توسط خواهرم انجام شده است، عذرخواهی کرده و برائت خود و خانواده را از ایشان و رفتار و گفتارش ابراز می‌نماییم.

همانطور که حضرتعالی می‌دانید مرحوم پدرم حاج سید محمود محتشمی پور از یاران قدیمی حضرت امام خمینی (ره) و فداییان انقلاب اسلامی و مریدان و مقلدان و دل باختگان حضرتعالی بودند و همواره از رفتارهای ناشایست خواهرم و همسرش برائت می کردند. خداوند بزرگ سایه پر مهرتان را بر سر ما و همه مردم ایران و مستضعفان جهان مستدام بدارد.

والعافیه للمتقین

عصمت سادات محتشمی پور

عذرخواهی و اعلام برائت خواهر همسر مصطفی تاجزاده از خواهرش در نامه به مقام معظم رهبری

فخرالسادات محتشمی پور کیست؟

فخرالسادات محتشمی پور، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و همسر مصطفی تاجزاده، سیاستمدار و فعال اصلاح طلب شناخته شده ایرانی است. او در پی اعتراضات سال ۱۳۸۸ و بازداشت مصطفی تاجزاده در آن سال که با محکوم شدن به هفت سال زندان روبه‌رو شد، فعالیت زیادی در پیگیری پرونده بازداشت شدگان داشت و از آن زمان نامش بیشتر شنیده شد.

فخرالسادات محتشمی پور یک سال پس از همسرش، در اواخر سال ۱۳۸۹ دستگیر و در سلول انفرادی زندانی شد. او در دی ماه سال ۱۳۹۰ به اتهام سازماندهی خانواده زندانیان در جهت اقدامات اعتراضی، حضور در جلسات مجمع زنان اصلاح طلب و خانواده‌های زندانیان و موارد دیگر به چهار سال زندان تعلیقی محکوم شد.

سید محمود محتشمی پور که بود؟

حاج سید محمود محتشمی پور از پیشکسوتان حزب موتلفه اسلامی و یار امام و رهبری بود که در فروردین سال ۱۳۹۸ درگذشت. او از پیشکسوتان و فعالان نهضت انقلاب اسلامی بود که فعالیت‌های مبارزاتی خود را همراه با شهید نواب صفوی و فداییان اسلام آغاز کرد. ‏‏او همچنین عضو گروه مسجد امین ‌الدوله (بازار دروازه حضرتی) و از اعضای اصلی و موسس جمعیت‌های موتلفه و فعال نهضت اسلامی در بازار تهران بود که بارها دستگیر و شکنجه شد.

عذرخواهی و اعلام برائت خواهر همسر مصطفی تاجزاده از خواهرش در نامه به مقام معظم رهبری

‏‏با اوج‌گیری نهضت امام و هجرت ایشان به پاریس، محتشمی ‌‏‏پور ‏‏برای ‏‏دیدار حضرت امام در نوفل لوشاتو به ایشان پیوست و پس از ورود حضرت امام و تثبیت انقلاب به سرپرستی اموال بنیاد شهید منصوب شد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود