آیا پس از انقضای ضدآفتاب باز هم می‌توانید از آن استفاده کنید؟

آیا پس از انقضای ضدآفتاب باز هم می‌توانید از آن استفاده کنید؟

تا کنون، مردم در فصل تابستان به طور غیرمنتظره ای با آب و هوای گرم در بیشتر مناطق دنیا متعجب شده اند. اما زمانی که خورشید طلوع می کند گرما خیلی عقب نیست. اگر کرم ضد آفتابی دارید که از سال گذشته برایتان باقی مانده است، بهتر است برای محافظت از پوست خود به آن اعتماد نکنید.

در یک بعد از ظهر معمولی تابستانی، چه خورشید در آسمان صاف بدرخشد یا حتی شاید پشت دیواری از ابر پنهان شده باشد، کرم ضد آفتاب یک ماده ضروری برای این فصل گرم در هر شرایط جوی است؛ چه هوا صاف و آفتابی باشد و چه ابری و بارانی.

بسیاری از ما مقداری کرم ضدآفتاب از تعطیلات قبل یا سال‌های گذشته داریم. شاید از خود می‌پرسیم که آیا هنوز هم می‌توانیم از آن برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده کنیم یا نه.

پاسخ شما اینجاست: شما حتما باید تاریخ انقضای ضدآفتاب را از روی بطری آن بررسی کنید زیرا در غیر این صورت ممکن است تاثیری که می خواهید نداشته باشد.

آیا می توان بعد از تاریخ انقضای ضدآفتاب، باز هم از آن استفاده کرد؟

ذکر این نکته حائز اهمیت است که تاریخ انقضای ضد آفتاب قبل از استفاده مجدد باید بررسی شود.

اگر کرم ضدآفتاب به درستی و در شرایط خوبی نگهداری شود، هنوز تا تاریخ انقضا موثر خواهد بود زیرا وقتی ضدآفتاب در گرما، نور خورشید یا رطوبت قرار می گیرد، می تواند سریعتر تجزیه شود.

با این حال، پس از تاریخ انقضا نباید از آن استفاده کرد، زیرا دیگر نمی توان به ویژگی ضدآفتاب بودن آن برای محافظت از پوست شما اعتماد کرد.

ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته نیز می تواند باعث درد و قرمزی پوست شود.

چرا کرم ضد آفتاب منقضی می‌شود؟

از آنجایی که کرم ضد آفتاب یک محصول موضعی محافظت از نور است، می تواند مانند هر ماده دیگری از رده خارج شود.

ضدآفتاب هم به مرور زمان منقضی می شود زیرا موادی که برای انعکاس نور خورشید و محافظت از پوست شما استفاده می شوند شروع به فاسد شدن می کنند.

در نتیجه، به مرور زمان استحکام خود را از دست می دهد و در اثر گرما این روند می تواند تسریع شود.

علاوه بر بررسی واضح تاریخ انقضا، یک راه آسان دیگر برای اینکه بفهمید آیا ضدآفتاب شما خراب شده است یا نه، نگاه کردن به رنگ آن است.

ممکن است شفاف تر به نظر برسد با قوام شل تر. علاوه بر این، ممکن است بوی متفاوتی داشته باشد و دیگر مانند قبل بوی تازگی نداشته باشد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

محافظت از پوست در برابر آفتاب ؛ هشدار در مورد مصرف ضدآفتاب‌های سرطان‌زا

هشدار! بیشتر ضدآفتاب ها آنطور که در موردشان تبلیغ می شود، کارایی ندارند

اشتباهات خطرناک در استفاده از کرم ضد آفتاب که همه مرتکب می‌شوند

روتین پوستی تابستان

بدون نظر

ورود