کاربرد ویدئو پروژکتور چیست؟

کاربرد ویدئو پروژکتور چیست؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از ابزارهای بسیار مهم و سیستم‌های پخش تصویر در منازل، سالن‌های همایش، اماکن تجاری، فضاهای آموزشی و… ویدئو پروژکتورها هستند. این سیستم‌ها در حال حاضر محبوبیت بسیار بالایی به دست آورده‌اند و با فناوری‌های مختلفی هم ساخته می‌شوند. وضوح تصاویر، روشنایی، نسبت کنتراست و اتصالات از جمله ویژگی‌های این محصولات است. در این مقاله قصد داریم به این مطلب بپردازیم که کاربرد ویدئو پروژکتور چیست.

یکی از ابزارهای بسیار مهم و سیستم‌های پخش تصویر در منازل، سالن‌های همایش، اماکن تجاری، فضاهای آموزشی و… ویدئو پروژکتورها هستند.

ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور که به آن دیتا پروژکتور نیز گفته می‌شود، عنوان دستگاهی است که از آن برای نمایش تصاویر دیجیتالی استفاده می‌کنند. این دستگاه قادر است تصاویر مورد نظر شما را در ابعاد بزرگ و با کیفیت بسیار بالا به نمایش درآورده و آن‌ها را بر روی یک پرده و یا دیوار سفید نشان دهد.

مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون

بسیاری از افراد که قصد خرید ویدئو پروژکتور دارند. از آن به‌ جای تلویزیون استفاده کنند و یا یک تلویزیون خریداری نمایند. این افراد پیش‌ از اقدام به خرید باید به مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون دست بزنند و پس‌ از بررسی مزایا و معایب هر کدام به خرید محصول مناسب اقدام کنند.
در مواقعی که این دو محصول را با یکدیگر مقایسه می‌کنید به شباهت‌ها و البته تفاوت‌هایی پی خواهید برد. این دو سیستم از نظر وضوح تصاویر با یکدیگر مشابهند. اما از نظر ابعاد و اندازه تصاویر و فیلم‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

به‌ نحوی که اندازه‌ فیلم‌ها و تصاویر در ویدئو پروژکتور چند برابر تلویزیون است و لذا این ابزار می‌توانند رنگ‌ها را واقعی‌تر و زنده‌تر نشان دهند و جزئیات دقیق‌تری را به تصویر بکشند. پروژکتورها جابه‌جایی و حمل و نقل بسیار آسانی هم دارند.

بنابراین می‌توانید آن‌ها را به مکان‌های مورد نظر خود انتقال دهید. این سیستم‌ها این امکان را دارند که تصاویر مورد نظر شما را به‌ صورت سه‌بعدی به تصویر بکشند و جذابیت بیشتری به آن‌ها بدهند. نصب آسان از دیگر قابلیت‌های این سیستم‌ها است.

اما مزیت اصلی تلویزیون این است که با استفاده از آن نیازی به تنظیم نور محیط نخواهید داشت. بنابراین می‌توانید در شرایط مختلف حتی در وضعیتی که تمامی لامپ‌ها روشن هستند، فیلم مورد نظر خود را تماشا کنید.  اگر چه نسل جدید ویدئو پروژکتور ها یعنی ویدئو پروژکتورهای لیزری نیز همانند تلویزیون در محیط بسیار روشن تصاویر با کیفیت و درخشانی ارائه می کنند.

قیمت ویدئو پروژکتور

پیش‌ از خرید پروژکتورها باید به قیمت آن‌ها هم توجه داشته باشید. قیمت ویدئو پروژکتور  با در نظر گرفتن چند عامل و یا فاکتور مهم مشخص می‌شود. یکی از مهم‌ترین این عوامل، ویژگی‌های خاص این محصولات است.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به روشنایی رنگ و درخشندگی رنگ سفید اشاره کرد و یا نسبت کنتراست رنگ‌ها را نام برد. میزان وضوح نمایش تصاویر و فاصله پرتاب و یا فاصله تا پرده نمایش نیز قیمت این محصولات را تغییر می‌دهد.

قابلیت‌ اتصال دستگاه به پورت‌های مختلف نیز در تعیین قیمت دیتا پروژکتورها اثرگذار است. ابعاد نمایشی پروژکتور و پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی مختلف نیز عامل مؤثر دیگر در تعیین قیمت این محصول است. فروشگاه آی پروژکتور اولین فروشگاه ویدئو پروژکتور در ایران و مرجع تخصصی در این زمینه است.

ویدئو پروژکتور جیبی

دیتا پروژکتورهای جیبی به گجت‌هایی گفته می‌شود که به‌ منظور ارائه‌ تصاویر فراهم شده و می‌توانید از این محصولات به‌ صورت همراه و یا پرتابل استفاده کنید. این پروژکتورها از ابعاد بسیار کوچکی برخوردار شده‌اند. به‌ نحوی که اندازه آن‌ها از موبایل کوچک‌تر بوده و یا به همان اندازه است. اما اندازه تصاویری که این پروژکتورها به نمایش درمی‌آورند، قابل قبول بوده و گاهی تا ۱۰۰ اینچ هم می‌رسد.

اگر به‌ دنبال خرید ویدئو پروژکتور مناسب برای به اشتراک‌گذاری مطالب خود در حالت پویا و یا زنده هستید پروژکتورهای جیبی گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهند بود. این ابزار از امکان اتصال به موبایل برخوردار بوده و یا می‌توانید آن‌ها را بر روی یک سه‌پایه عکاسی قرار دهید. شدت روشنایی این ابزار از ۲۰ تا ۱۰۰۰ انسی لومن است.

قیمت ویدئو پروژکتور ۴k

برای افرادی که قصد خرید ویدئو پروژکتور۴k  دارند آگاهی از قیمت این محصولات، مهم است. به‌ طورکلی قیمت این ویدیو پروژکتورها نسبتاً بالا است و با توجه به ویژگی‌های این محصولات در نظر گرفته شده‌ است. این دستگاه‌ها به‌ نحوی طراحی شده‌اند که کیفیت تصاویر بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار دهند.

۴k در واقع به تصویری گفته می‌شود که از چیزی در حدود ۴۰۰۰ پیکسل افقی برخوردار شده‌ است. این سیستم‌ها در حالت کلی از ۸ تا ۱۰ میلیون پیکسل استفاده می‌کنند تا یک تصویر را به وجود آورند.
تصاویر حاصل‌ شده از این سیستم‌ها بسیار واقعی و واضح خواهد بود. این دستگاه‌ها از چند نوع و مدل برخوردار شده‌اند. بنابراین نوع این محصولات، در تعیین قیمت آن‌ها اثرگذار است.

در حقیقت تمامی انواع این سیستم‌ها از رزولوشن یکسانی برخوردار نشده‌اند. هرچه پروژکتور، از رزولوشن بالاتری برخوردار باشد قیمت آن‌ هم بالاتر خواهد بود. برند و یا شرکت سازنده این محصولات نیز در تعیین قیمت ویدئو پروژکتور ۴k  اثرگذار است.

یکی از ابزارهای بسیار مهم و سیستم‌های پخش تصویر در منازل، سالن‌های همایش، اماکن تجاری، فضاهای آموزشی و… ویدئو پروژکتورها هستند.

انواع ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتورها را می‌توان از لحاظ کاربرد به ۳ دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از پروژکتورهای جیبی، خانگی و چند کاربره. در مورد ویدئو پروژکتورهای جیبی توضیحات کافی ارائه شد. ویدئو پروژکتورهای خانگی هم محصولاتی بسیار مناسب برای استفاده در منازل مسکونی هستند.

شدت روشنایی این سیستم‌ها در بیشترین حد خود در حدود  ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ انسی لومن بوده و کنتراست بسیار بالایی هم دارند. این ویدئو پروژکتورها در حال‌ حاضر در کیفیت‌های۴k  و فول اچ دی تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردند.

شما می‌توانید یک ویدئو پروژکتور چند کاربره هم برای مصارف خود در نظر بگیرید و برای کاربری‌های متنوع از آن‌ها استفاده کنید. شدت روشنایی تصاویر این تجهیزات چیزی در حدود ۴۵۰۰ انسی لومن و یا بیشتر است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود