پنج چیزی که نبود آن‌ها سفر را خراب می‌کند

پنج چیزی که نبود آن‌ها سفر را خراب می‌کند

شرکت گردشگری فلایتیو برای حفظ امنیت سفر، افزایش کیفیت سفر و تجربه بهتر صفحه ملزومات سفر را برای کاربران آماده کرده است. بدترین اتفاقی که در سفر برای شما افتاده را به یاد دارید؟ درباره‌ی بدترین سناریوها و چیزهایی صحبت می‌کنیم که تعطیلات شما را خراب می‌کند؟ چمدانتان دیرتر از شما به مقصد برسد؟ به‌خاطر نداشتن مدارک شما را در هتل راه ندهند. به‌خاطر لباس نامناسب نتوانید از سرما و گرمای زیاد از هتل خارج شوید؟

وارد صفحه ملزومات سفر فلایتیو شوید و از امنیت سفر خود مطمئن شوید.

هنگام آماده شدن برای سفر، ایجاد فهرستی از اقلام مهم ضروری است. به همین دلیل است که فلایتیو به جای شما به آن فکر کرده و با طراحی چک لیست کامل همه‌ی اطلاعاتی که نیاز دارید را در یکجا برایتان جمع کرده است. بنابراین هر جا که می‌روید، برای هر موقعیتی آماده خواهید بود و با رعایت آن‌ها پرواز تا حد امکان راحت و لذت‌بخشی تجربه خواهید کرد.

مدارک شناسایی

شناسنامه، کارت ملی و بلیط پرواز و پاسپورت شما برای سفرهای بین‌المللی مهم‌ترین موردهایی هستند که باید حتما آن را همراه خود داشته باشید. برای اطمینان بیشتر حداقل یک عکس پاسپورت و فتوکپی رنگی از صفحات با خود داشته باشید که در صورت گم شدن بتوانید از آن استفاده کنید. البته این دو را در یک کیف و کنار هم قرار ندهید که در صورت مفقود شدن یکی، دیگری به کمکتان بیاید.

گواهی واکسیناسیون سفر؛ برای ورود به بسیاری از کشورها و شهرهای داخلی هنوز هم باید کارت واکسن معتبر داشته باشید.

5 چیزی که نبود آن ها سفرتان را خراب می کند

وسایل و لباس‌های شخصی برای سفر

بسته‌بندی مناسب چمدان و کیف دستی مهارتی است که تکمیل آن به زمان نیاز دارد. مگر اینکه به فهرست جامع فلایتیو سر بزنید و آن را کامل کنید. صرف نظر از اینکه در حال بسته‌بندی یک کیف دستی، کوله پشتی یا چمدان هستید، آنچه در داخل آن وجود دارد مهم است. بنابراین ما فهرستی از موارد ضروری سفر و چند توصیه شخصی برای شما آماده کرده‌ایم.

در حالی که بدترین سناریو یعنی گم شدن چمدان ممکن است اتفاق بیفتد، بستن کیف دستی مناسب اهمیت زیادی دارد تا حداقل تا پیدا شدن و رسیدن چمدان به دستان بتواند نیازهای شما را برطرف کند.

کیف‌پول، قرص‌های لازم، شارژر،‌ هدفوت،‌ تنقلات، بالش مسافرتی و یک شلوار یا پیراهن ساده،‌ وسایل آرایشی و بهداشتی مانند کرم ضد آفتاب را در کیف دستی خود حتما قرار دهید. چه در حال بستن چمدان‌ها برای یک سفر طولانی باشید و چه به عنوان سفر کوتاه یک کیف دستی که مناسب بسته‌بندی شده باشد، می‌تواند نجات‌دهنده شما باشد.

لباس مناسب فصل

انتخاب لباس وابستگی زیادی به فاکتور آب و هوا دارد، زمستان است یا تابستان؟ آب و هوا شرجی یا خشک است؟ پیش از سفر حتما آب و هوای مقصد را چک کنید؛ ممکن است که آب و هوای شهر و کشور موردنظر با مبدا شما متفاوت باشد. در چمدان خود یک یا دو دست لباس مخالف آب و هوای مقصد قرار دهید. شاید همه‌چی طبق پیش‌بینی پیش نرود و خرید لباس در سفر مقرون به صرفه نیست.

با این حال انتخاب لباس بسیار بستگی به سلیقه‌ی فرد دارد. شاید شما از آن دسته از افراد باشید که شیک بودن در سفر برایشان بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید ست‌های متنوع در سفر داشته باشید،‌ چند لباس با رنگ خنثی در چمدانتان بگذارید که با هر رنگی ست می‌شوند.

به جز کفشی که به پا دارید، یک جفت کفش دیگر هم به همراه خود داشته باشید. کفش راحتی برای پیاده‌روی انتخاب خوبی است. در سفرهای تابستانی صندل راحتی فراموشتان نشود. در سفر به مناطق ساحلی لوازم شنا؛ مایو، کلاه، عینک شنا، دماغ‌گیر و گوش‌گیر یادتان نرود.

در صورتی که ایرلاین چمدانتان را گم کرد، مطمئن شوید که در کیف‌ دستی خود لباس داشته باشید. در هوای زمستانی یک ژاکت های پشمی و در هوای گرم یک ساق شلواری می‌تواند تا یک یا دو روز قبل از بازگرداندن چمدانتان (یا خرید یک کمد لباس جدید) به شما کمک کنند.

5 چیزی که نبود آن ها سفرتان را خراب می کند

وسایل بهداشتی

سفر شما کاری باشد یا تفریحی؟ کوتاه باشد یا بلند؟ هتل می‌روید یا کمپ؟ بهتر است که برخی از وسایل بهداشتی شخصی خود را همراه داشته باشید. با توجه به نیاز خودتان از روی چک لیست زیر می‌توانید وسایل خود را جمع کنید. هرکسی به‌تناسب عادات خود مجموعه‌ای از وسایل شخصی و یا بهداشتی در سفرها به همراه می‌برد.

برای مثال عینک آفتابی، آفتاب‌گیر، کرم ضد آفتاب، دستمال‌کاغذی، دستمال مرطوب، ژل یا اسپری ضدعفونی‌کننده دست، کرم مرطوب‌کننده، پد بهداشتی، ناخن‌گیر و موچین

شامپو، شامپو بدن، لیف و صابون، عطر و اسپری خوشبوکننده، حوله مسافرتی و دمپایی حمام؛ هتل‌ها اکثراً این موارد را دارند. درصورتی‌که در هتل اقامت دارید نیاز به همراه داشتن حوله و دمپایی ندارید. نخ و سوزن؛ شاید فکر کنید که نخ و سوزن در سفر به کار نمی‌آید، اما حتماً در لیست وسایل خود نخ‌ و سوزن را قرار دهید.

لوازم الکترونیکی

لوازم الکترونیکی می‌تواند در سفرها برای پیدا کردن نقشه‌ی راه، پیدا کردن مغازه‌ها و تلفن‌های ضروری به کمک شما بیایند، پس بهتر است که آن‌ها را جا نگذارید. در لیست زیر می‌توانید همه لوازم الکترونیکی موردنیاز در سفر را ببینید و خودتان آن‌هایی را که لازم دارید، در لیست وسایل سفرتان قرار دهید.

تلفن همراه و شارژر، پاوربانک، «اپلیکیشن‌های زیادی هستند که در سفر برای مسیریابی یا انتخاب هتل و رستوران به شما کمک می‌کنند. پیش از سفر اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را نصب کنید.» در صورتی که در سفر بخواهید کار کنید، لپ‌تاپ و شارژر به کارتان می‌آید. همچنین دوربین عکاسی، شارژر باتری دوربین، باتری و حافظه خارجی اضافی برای دوربین.

یاد داشته باشید کارآمدترین راه برای بستن چمدان، نگه داشتن فهرستی از ملزومات سفر است. اگر موردی به نظرتان می‌رسد که ممکن است نبود آن سفر شما را خراب کند، آن را با ما در میان بگذارید تا لیست خود را کاملتر کنیم.

مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود