کسب و کار پر رونق پرورش الاغ؛ قیمت عنبرنسارا کیلویی ۸۰ هزار تومان!

کسب و کار پر رونق پرورش الاغ؛ قیمت عنبرنسارا کیلویی ۸۰ هزار تومان!

شاید تصور بسیاری این باشد که در حوزه دامداری، گاوداری و مرغداری بسیار پر سود است، اما اینطور نیست. پرورش الاغ یکی از شغل هایی است که امروزه رونق گرفته و درآمد خوبی را برای صاحبان این کسب و کار به ارمغان آورده است. طبق گفته افرادی که در پرورش الاغ دستی دارند، در ایران شیر الاغ به قیمت کیلویی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان به فروش می رود.قیمت عنبرنسارا چقدر است؟اما این همه ماجرا نیست. عنبرنسارا، پشگل یا ماچه الاغ ماده، یکی از محصولاتی است که اخیرا در ایران تقاضای بسیاری پیدا کرده است. گفته می شود هم اکنون هر یک کیلو (۱۲۵ قطعه) پشگل الاغ ماده در ایران با قیمتی بالای کیلویی ۸۰ هزار تومان خرید و فروش می شود. ماه گذشته هر کیلوگرم عنبرنسارا حدود ۶۵ هزار تومان خرید و فروش می شد که رشد ناگهانی چشمگیری داشته است.قیمت عنبرنسارا چقدر است؟احمد رضا شهرکن، دامداری ۱۹ ساله از اهالی روستای نجم آباد، به پرورش الاغ مشغول است. او ابتدا کار خود را با ۳ راس الاغ شروع کرده بود، اما حالا بالغ بر ۷۰ راس الاغ را پرورش می دهد. او مدعی است علاوه بر شیر الاغ، که با قیمتی گزاف خریداری می شود و که در کنار مصارف سنتی آن در تولید محصولاتی مانند صابون، شامپو، لوازم آرایشی و بهداشتی پر کاربرد است، عنبرنسارا هم یکی دیگر از محصولاتی است که قیمت آن رشد چشمگیری داشته است.

موراد مصرف عنبرنسارا

قیمت عنبرنسارا چقدر است؟احمد رضا شهرکن در مصاحبه اخیرش گفت: «پشگل الاغ ماده یا همان عنبرنسا یا عنبرنسارا یا انبرنسارا دارای خواص دارویی زیادی است که تولیدکننده و مشتریان زیادی به‌ویژه در ایران و آمریکا به خود جلب کرده است. از جمله خواص درمانی عنبرنسارا عبارت‌اند از: ضدعفونی‌کننده، ضد سرماخوردگی، ضد بیماری‌های عفونی، درمان گوش‌ درد، کمک به درمان زخم‌ها، درمان عفونت انواع زخم، درمان دندان دردهای ناشی از سرما، درمان عفونت رَحِم، درمان قارچ رَحِم، درمان زخم‌های رَحِمی، درمان انواع بیماری‌های فیبرومی و نیز ضد خونریزی‌های غیر طبیعی رحم که مدفوع این حیوان را ارزشمند کرده است. این خواص و نیز تولید کم‌ باعث بالا رفتن قیمت عنبرنسارا در بازار شده است به طوری که اکنون قیمت عنبرنسارا اصل از کیلویی ٨٠ هزار تومان پایین‌تر نیست.»

طریقه مصرف عنبرنسارا

قیمت عنبرنسارا چقدر است؟شهرکن می گوید: «حالت معمول استفاده از عنبر نسارا، سوزاندن و استشمام آن است. دود ناشی از سوختن آن خواص ضد ویروسی دارد؛ البته روشی که به ندرت انجام می‌شود جوشاندن عنبر نسارا و نوشیدن جوشانده است که برخی پزشکان عقیده دارند برای بیماری‌های روده و معده مفید است. در این زمینه روش‌های دیگری هم وجود دارد مثلا با مخلوط تنباکو در قلیان یا به صورت سیگار و عود که مشتری‌های لاکچری دارد و به‌ مرور زمان بازاری برای خودش ایجاد کرده است».

عنبرنسارای تقلبی

قیمت عنبرنسارا چقدر است؟شهرکن با هشدار درباره عنبرنسارای تقلبی گفت: «متاسفانه دربازار، عنبرنسارا قلابی وجود دارد که چون افراد عادی تجربه تشخیص بدل از اصل آن را ندارند ممکن است آن را خریداری و استفاده کنند. عنبرنسارا مرغوب دارای رنگ قهوه‌ای سوخته مایل به سیاه است و شکلی شبیه کلیه دارد. به جز این عنبر نسارا باکیفیت از الاغی به دست می‌آید که از علوفه‌های مناسب و طبیعت استفاده کرده باشد. الان در بازار عنبرنسارا بدلی وجود دارد که در اصل پشگل الاغ نر یا اسب و قاطر است و هیچ خاصیتی ندارند.»

طریقه نگهداری عنبرنسارا

قیمت عنبرنسارا چقدر است؟احمدرضا شهرکن درمورد نگهداری این کالای عجیب پیشنهاداتی داد. او گفت: «عنبرنسارا را باید در کیسه نایلونی و در جای خشک و خنک نگهداری کرد تا خاصیت‌های دارویی آن حفظ شود. عنبر نسارایی که سالم و شکسته نباشد کیفیت بیشتری دارد، بنابراین آن را باید به گونه‌ای نگهداری کنیم که تحت فشار نباشد و نشکند.»

بیشتر بخوانید:

کسب و کار سودآور پرورش الاغ شیری؛ شیر الاغ کیلویی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان!

شغلی پر درآمد به نام پرورش الاغ شیری در ایران

یک نظر

ورود

  • بازغی تیر ۲۹, ۱۴۰۱

    هرجا بگی من توی کشوری زندگی می کنم که در مورد اصل و تقلبی بودن پشکل الاغ ماده بحث میشه درجا بهت پناهندگی میدن. صد رحمت به جادوگرهای قبایل آفریقایی حداقل مشکلشون اصل و تقلبی بودن دندون تمساح و پای کفتاره نه پشکل الاغ.