درمان نوین و جدید هوشمند و مبتنی بر فناوری روز سرطان های زنان

درمان نوین و جدید هوشمند و مبتنی بر فناوری روز سرطان های زنان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بر اساس آخرین برآوردهای رصدخانه جهانی سرطان (GLOBOCAN) در رابطه با شیوع سرطان در ۱۸۵ کشور در سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۱.۴ میلیون زن در سراسر جهان مبتلا به سرطان های زنانه تشخیص داده شدند و تقریباً ۶۷۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. سرطان های زنانه سرطان هایی هستند که در اندام های تناسلی زنان ایجاد می شوند که شایع ترین آنها سرطان دهانه رحم، رحم و تخمدان است. خوشبختانه غربالگری‌های منظم زنان برای تشخیص زودهنگام و گزینه‌های درمانی پیشرفته در بیمارستان‌های با تجربه نتایج بهتری را نسبت به قبل تضمین می‌کنند. دانشیار پروفسور دکتر فاروک آبیکه (Faruk Abike) متخصص برجسته زنان و زایمان در گروه مراقبت های بهداشتی آجی بادم ( ACIBADEM) در ترکیه، می گوید که وی از جراحی لاپاراسکوپی و رباتیک برای درمان بیش از ۹۰ درصد از بیمارانش استفاده می کند. داروهای شیمی درمانی هوشمند و دستگاه های رادیوتراپی هوشمند به نتایج موفقیت آمیز نهایی کمک می کنند. با این حال، آگاهی بیمار همچنان قدرتمندترین سلاح در برابر هر نوع سرطان است. در ادامه دانشیار پروفسور دکتر فاروک آبیکه (Faruk Abike) اطلاعات مفیدی را برای زنان در تمام سنین ارائه می دهد.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما ، روی لینک www.acibadem.ir کلیک کنید

مراقب علائم اولیه سرطان های زنان باشید!

هر زنی در معرض خطر ابتلا به سرطان زنانه است. این خطر با افزایش سن افزایش می یابد و می تواند با سابقه خانوادگی، چاقی، یا برخی عادات بد مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی ناسالم افزایش یابد. سرطان های مختلف زنان دارای برخی از عوامل خطر خاص نیز هستند. سویه های مختلف ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نقش مهمی در اکثر موارد سرطان دهانه رحم دارند. اما اگرچه HPV بسیار شایع است، اکثر افراد مبتلا به این ویروس هرگز به سرطان مبتلا نمی شوند. این بدان معناست که عوامل دیگری که احتمالاً به محیط یا سبک زندگی مربوط می شود، در پیدایش سرطان نقش دارند. برای سرطان تخمدان، شروع زودرس قاعدگی یا درمان جایگزینی هورمون می تواند ضروری باشد. اضافه وزن و تغییرات هورمونی مرتبط ،اغلب در بیماران مبتلا به سرطان آندومتر مشاهده می شود.

دکتر فاروک آبیکه می گوید که نوع سرطان هر چه باشد، متأسفانه درمان را در تشخیص دیرهنگام بسیار دشوارتر می‌کند. به همین دلیل غربالگری و معاینه سالانه زنان بسیار مهم است. نسبت به برخی علائم مانند خونریزی غیر طبیعی، نامنظمی پریود، درد لگن و ترشحات واژن، درد یا خونریزی بعد از رابطه جنسی، نفخ معده و روده هوشیار باشید و به موقع به پزشک مراجعه کنید.

اگر چیزی احساس کردی، کاری انجام بده!

اغلب سرطان‌های زنان تا مراحل پایانی که گزینه‌های درمانی محدود و نتایج نامشخص است، شناسایی نمی‌شوند. اعتقاد بر این است که این گروه از بیماری‌ها تا رسیدن به مراحل بحرانی «سکوت» می‌کنند. در مقابل، علائم بسیاری وجود دارد که هرچند به نظر مبهم برسند اما  زنان می توانند آن را مشاهده کنند. توصیه پزشک محکم و واضح است: برای سلامتی خود فعال باشید، آزمایشات معمول خود را انجام دهید و هر زمان که تغییراتی را مشاهده کردید با یک متخصص مشورت کنید. آن روزهایی که مشکلات سلامتی “زیر کمر” شرم آور در نظر گرفته می شد، مدت هاست گذشته است. یک زن باید بدن خود را بشناسد و اگر چیزی غیر طبیعی بود به شهود خود اعتماد کند .

تشخیص زودهنگام سرطان های زنانه قابل درمان هستند و جراحی کم تهاجمی به تنهایی می تواند برای رهایی از این بیماری کافی باشد. این متخصص زنان و زایمان می گوید: «اگر بیمار جوان است و سرطان در مراحل اولیه است، می‌توانیم عمل جراحی کنترل باروری انجام دهیم.

درمان سرطان در بیمارستان آجی بادم

پیشرفت های عظیم در انکولوژی زنان در طول ۲۰ سال گذشته

۲۰ سال پیش، تکنیک های جراحی نیاز به برش های ۲۵ سانتی متری داشت و بستری شدن در بیمارستان به طور کلی ۱۰ روز بود. به دلیل اینکه در حین عمل خون زیادی از دست رفته بود، انتقال خون انجام می‌شد. نتایج زیبایی بعد از عمل بسیار بد بود. در دوره بعد از عمل، بیماران درد زیادی احساس می کردند و خطر عفونت بسیار بالا بود. پروفسور فاروک آبیکه افزود: امروزه استفاده از جراحی لاپاراسکوپی یا رباتیک نتایج قابل اعتماد و در عین حال راحتی را برای بیمار فراهم می کند. جراحی لاپاراسکوپی و جراحی رباتیک کم تهاجمی بوده، زمان بهبودی کوتاه مدتی دارد و نتایج زیبایی بسیار خوب، سه ماه بعد از عمل محل زخم قابل رویت نیست،  ارائه میدهد.  دکتر فاروک آبیکه توضیح می دهد: «ما این کار را با یک دوربین بسیار نازک، مانند یک خودکار، با برش های بسیار کوچک انجام می دهیم. کیفیت دید در حین عمل بسیار خوب است زیرا این دستگاه‌های هوشمند هستند و می‌توانیم زوم کنیم، رگ‌ها را ببینیم، تخمدان‌ها، تمام حالب را ببینیم .همچنین میزان عوارض بسیار کمتر از جراحی باز است. در صورت نیاز به شیمی درمانی یا رادیوتراپی اضافی، به دلیل وضعیت خوب بیمار، می توانیم بلافاصله آن را شروع کنیم. ”

با این حال، همه چیز به تجربه و صلاحیت پزشکان بستگی دارد. این کارشناس آجی بادم ( ACIBADEM)  خاطرنشان می کند: “همچنین، این جراحی وابسته به دستگاه به روز و با کیفیت می‌باشد.” علاوه بر این، داروهای شیمی درمانی در حال پیشرفت هستند. داروهای هوشمندی وجود دارد که می‌تواند سلول‌های سرطانی را از سلول‌های سالم متمایز کند و درمان با عوارض جانبی کمتری را برای بیماران تضمین کند. در صورت نیاز به رادیوتراپی، پزشکان می‌توانند از دستگاه‌های هوشمند برای هدف قرار دادن بافت‌های تومور با حداکثر دقت استفاده کنند، به طوری که بیمار کمتر تحت تأثیر پرتو قرار می‌گیرد. در آجی بادم ( ACIBADEM) ، ما می‌توانیم از آخرین فناوری روز استفاده کنیم و به رادیوتراپی، شیمی‌درمانی، ایمونوتراپی دسترسی داریم. ما می‌توانیم همه درمان‌ها را به طور مؤثر انجام دهیم،» این متخصص زنان اضافه می‌کند.

تجربه و تکنولوژی درمان با کیفیت بالا را متمایز می کند

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مراکز پزشکی با تجربه با تیم‌های چند رشته‌ای به میزان موفقیت بالاتری در درمان سرطان دست می‌یابند. تجهیزات، تخصص، محیط زیست، دسترسی به گزینه های درمانی نوآورانه و رویکرد تیمی از جمله اجزای مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا هستند.

تیم برای جراحی بسیار مهم است. در تیم ما، ما سه جراح انکولوژی زنان  برای جراحی لاپاراسکوپی ، روباتیک و همچنین جراحی باز داریم. در صورت نیاز، رادیوتراپیست، انکولوژیست، متخصص زنان و زایمان نیز در بخش موجود می‌باشد… آجی بادم به پزشکانش معروف است اما در همه بخش ها کیفیت بسیار خوبی ارائه میدهد: پزشکان تحصیل کرده، پرستاران آموزش دیده، پرسنل مجرب در اتاق عمل و غیره. آخرین فناوری و دسترسی به دستگاه‌های مورد استفاده در ایالات متحده آمریکا، کانادا یا انگلیس – امروز می‌توانیم از همان تکنولوژی‌ها و شاید بهتر استفاده کنیم. ما یک خانواده بسیار بزرگ هستیم. پروفسور فاروک آبیکه افزود، بهداشت کامل و استریلیزاسیون برای خطر عفونت مهم است و یک محیط راحت باعث می شود بیماران و بستگانشان احساس کنند که در خانه هستند و استرس ناشی از بیماری را کاهش می دهد. دکتر آبیکه می گوید: «به خاطر همه اینها، آجی بادم یک بیمارستان با کیفیت بسیار خوب برای من و بیمارانم است».

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما ، روی لینک www.acibadem.ir کلیک کنید

چه چیزی یک دکتر را خوشحال می کند؟

دو سال پیش دکتر فاروک آبیکه یک بیمار ۲۵ ساله مبتلا به سرطان آندومتریوئید تخمدان داشت. این یک نوع سرطان است که با اندومتریوز مرتبط است و معمولاً بدخیم و مهاجم است. من عمل جراحی لاپاراسکوپی برای حفظ باروری انجام دادم و یکی از تخمدان‌ها، امنتوم را بیرون آوردم و همچنین با استفاده از لاپاراسکوپی، لنفادنکتومی پارائورت لگنی انجام دادم و برای بیمار شیمی درمانی انجام شد. سال گذشته او ازدواج کرد. امسال لقاح آزمایشگاهی (IVF) انجام دادم و هفته گذشته بچه او را به دنیا آوردم. اکنون او ۲۷ سال دارد. این برای من بسیار خوشحال کننده بود!”

بدون نظر

ورود