نظر جالب کوئنتین تارانتینو درباره فیلم «تاپ گان: ماوریک»

نظر جالب کوئنتین تارانتینو درباره فیلم «تاپ گان: ماوریک»

کوئنتین تارانتینو، کارگردان مشهور، ساخته ی جدید جوزف کوشینسکی و تام کروز، «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) را مورد تحسین قرار داد.

تارانتیو به تازگی در یک پادکست حضور یافته و در آن فیلم «تاپ گان: ماوریک» را یک «نمایش سینمایی واقعی» و وفادار به فیلم قبلی اش توصیف کرده است.

او در این پادکست درباره ی فیلم «تاپ گان: ماوریک» گفت:

«معمولاً درباره ی فیلم های جدید خیلی صحبت نمی کنم چون آنطوری باید یا چیزهای خوب بگویم، یا از کسی انتقاد کنم. که دوست ندارم این کار را انجام دهم. اما در این مورد، من به شدت “تاپ گان: ماوریک” را دوست داشتم. به نظرم خارق العاده بود. من در سینما دیدمش… هم این فیلم هم “داستان وست ساید” اسپیلبرگ یک نمایش سینمایی واقعی ایجاد می کنند، از آن نوعی که تقریباً فکر می کردم دیگر قرار نیست شاهدش باشم. خارق العاده بود. اما در عین حال این جنبه ی بسیار دوست داشتنی را هم داشت، چون من سینمای تونی اسکات را بسیار دوست دارم. کار کوشینسکی فوق العاده بود. احترام و عشق به تونی اسکات در تک تک فریم های فیلم وجود داشت. تقریباً در همه ی تصمیمات بود. همه ی این ها عامدانه در فیلم قرار گرفتند، اما با چنین روش جالبی که واقعاً احترام برانگیز بود. و فکر می کنم این موضوع در تک تک تصمیماتی که تام در فیلم می گیرد، وجود داشت. انگار داریم یک فیلم دیگر از تونی اسکات می بینیم که به شدت هم عالی بود.»

«تاپ گان: ماوریک» دنباله ی درام اکشن سال ۱۹۸۶ تونی اسکات، «تاپ گان» است که از چندی قبل به روی پرده ی سینماها رفته و ۳۶ سال پس از وقایع فیلم اصلی را روایت می کند. «تاپ گان: ماوریک» دومین فیلم از سال ۲۰۱۹ تاکنون است که فروش آن از یک میلیارد دلار عبور کرده و پرفروش ترین فیلم کارنامه ی کاری تام کروز نیز هست. این فیلم با پشت سر گذاشتن فیلم «تایتانیک» (Titanic) عنوان پرفروش ترین فیلم شرکت فیلمسازی پارامونت را هم از آن خود کرده است. سال گذشته، فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) جمعیت بی سابقه ای از مردم را به سالن های سینما بازگرداند. با این حال، فیلم های کمیک بوکی به ندرت برای احیاء یک نوع تجربه ی سینمایی که تقریباً به فراموشی سپرده شده است مورد تحسین قرار می گیرند، چه برسد از سوی سینماگر معتبری همچون کوئنتین تارانتینو.

منبع: screenrant
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • رضا مرداد ۱۷, ۱۴۰۱

    یک فیلم تخیلی که اصلا واقعیت ها را در نظر نگرفته از فیلم هندی هم عبور کرده.
    مثلا جنوب ایران که میخان یک سایت اتمی را بزنند مملو از درختان بلند و برفی نشون داده شده از طرفی اونجاش تخیلیه که فرودگاه را بمباران کرده اند حالا یک اف ۱۴ را در یک باند دویست متری بلند میکنند
    هیچ کدام از موشکهای پدافندی متوجه حضور اینها نمیشوند و فقط هنگام فرار شلیک میکنند که اونم به هدف نمیخوره به شدت فیلم تخیلیه برین از گلوبال هاک بپرسین

    • ابی مرداد ۲۰, ۱۴۰۱

      تو جنگ عراق،امریکا اجازه نداد هواپیماهای عراقی از زمین بلند بشه .به چه چیز کشورت مینازی؟ به قدرت نظامیش که از رده خارجه یا حمایت مردمیش؟در هر دو صورت باختی .برو همون فیلم هندیات رو ببین آقای اف ۱۴ !!!