سئو تکنیکال چیست؟ معیارهای مهم در این روش بهینه سازی

سئو تکنیکال چیست؟ معیارهای مهم در این روش بهینه سازی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سئو تکنیکال یا سئو فنی یکی از اعضای سئو و عناصر پنهان در افزایش بازدید طبیعی وب‌سایت محسوب می‌گردد. این عنصر علاوه براینکه بر معماری سایت مؤثر است در بهینه‌سازی آن برای موبایل و سرعت بارگذاری صفحه نیز نقش کلیدی را اجرا می‌کند. شاید به این بعد از سئو توجه نگردد اما نیاز است بدانید که سئو تکنیکال از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار است.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه شود:

https://seokar.com/seo

برداشتن گام ابتدایی در پروسه بهبود سئو تکنیکال این است که اطلاعات جامعی از وضعیت حال حاضرتان در دست داشته باشید‌.  در این روند باید عملکرد وب‌سایت را به خوبی بررسی کنید. در مرحله بعدی باید برای رفع  مشکل ایجاد شده که به آن پی بردید برنامه‌ریزی نمایید. در این مبحث به شکل جامع‌تر با سئو تکنیکال یا سئو فنی آشنا خواهیم گشت‌.

سئو تکنیکال چیست؟

 سئو تکنیکال از چه لحاظی دارای اهمیت است؟

شاید به سبب اطلاعات جامعی که از سئو تکنیکال در دست ندارید گمان ببرید حذف یا عدم پرداختن به آن می‌تواند بدون هیچ مشکل و ممانعتی برای سایت شما همراه باشد. اما نیاز است بدانید این بخش از سئو، شاید به صورت پنهان اما نقش کلیدی را در افزایش ترافیک وب‌سایت ایفا می‌کند. در برخی مواقع شما محتوایی را تولید خواهید نمود که از هر بعدی کامل و بدون نقص است اما متأسفانه توسط موتورهای جستجو درک نشده و قابلیت نمایش محدودی را به همراه دارد. توجه داشته باشید در صورت عدم حضور سئو تکنیکال؛ درک محتوای وب سایت شما از سوی موتورهای جستجو ممکن نخواهد بود.

گوگل و موتورهای جستجو سعی دارند تا بهترین پاسخ ممکن را در پروسه جستجو به کاربران ارائه کنند به همین سبب وب‌سایت‌ها را طبق اصول معینی رتبه‌بندی می‌کنند. سئو تکنیکال یکی از اصولی محسوب می‌گردد که حضور آن در وب سایت با کسب رتبه‌ای مطلوب در ارتباط است همان طور که عدم حضورش می‌تواند نتیجه‌ای عکس داشته باشد. وابسته به توصیفات مشکلات فنی جدی در وب‌سایت سبب بلاک یا حذف آن از فهرست نمایه‌گذاری یا ایندکس گردد.

سئو تکنیکال چیست؟

چک لیست تکنیکال سئو

همانطور که اشاره نمودیم رتبه هر سایت بر اساس اصول حاکم در گوگل و موتورهای جستجو معین می‌گردد. سئو فنی هر وب‌سایت نیز یکی از فاکتورهای مهم در حین ارزیابی به حساب می‌آید. در این قسمت به اصولی‌ترین موارد در سئو تکنیکال که شما را به جهت کسب رتبه بالا از موتورهای جست‌وجو اطمینان خاطر می‌بخشد؛ آشنا خواهیم گشت:

  • استفاده از پروتکل امن SSL

باید بگوییم Secure Sokets Layer نوعی فناوری امنیتی به حساب می‌آید که وظیفه ایجاد لینک رمز گذاری شده میان یک سرور و مرورگر را دارا است. با به‌کارگیری اس‌اس‌ال وب‌سایت به جای http:// با https:// آغاز خواهد شد.

در سال ۲۰۱۴ بود که گوگل به وضوح اعلام نمود؛ وبسایت های دارای ssl نسبت  به وب سایت هایی که عاری از ssl هستند در نمایش نتایج با روند بهتری همراه خواهند بود و در ارجحیت قرار می‌گیرند.

  • بهینه سازی سایت برای موبایل

حتماً با گوشتان خورده است که می‌گویند هر سایت باید ریسپانسیو باشد. منظور آن است که قابلیت نمایش در تمامی صفحات را دارا باشد. برای همین نیاز است تا اطمینان حاصل نمایید که وبسایت شما به سبب ریسپانسیو بودن؛ برای همه کاربران موبایل، تبلت و دسکتاپ به خوبی نمایش داده خواهد شد.

  • افزایش سرعت سایت

یکی از موارد اجرایی در سئو تکنیکال افزایش سرعت  سایت است. موتورهای جستجو به سایت‌هایی بهای بیشتری می‌بخشند که در سرعت بالاتری بارگذاری شوند. البته این مورد یکی از فاکتورها در افزایش محبوبیت وب‌سایت در میان کاربران است.

  • پرهیز از محتواهای تکراری

محتوای تکراری نمی‌تواند موجب جلب رضایت کاربران و البته موتورهای جستجو باشد‌‌. به همین سبب بهتر است که به‌هیچ‌وجه در وب‌سایت خود از محتوای تکراری استفاده نکنید. البته در صورتی نیاز است؛ می‌توانید از تگ کنونیال کمک بگیرید و معرف محتوای اصلی را به گوگل باشید.

  • به‌کارگیری AMP

باید بگوییم AMP پروژه‌ای پشتیبانی شده به واسطه گوگل می‌باشد که موظف است  تحویل محتوا در موبایل به واسطه کد ویژه‌ای به نام AMP HTML را تسریع بخشد.

به کمک این فناوری است که صفحات وبسایت شما با سرعت تقریباً بالایی در تلفن‌های همراه بارگذاری می‌گردند. این روند به کمک حذف اطلاعات مضاعفی چون اسکریپت‌ها، نظرات، فروم صرفاً تصاویر، فیلم ها و متن قابل نمایش؛ انجام می‌پذیرد. مطمئناً زمانی که صفحات با سرعت بالاتری بارگذاری می‌گردد؛ امکان مطالعه مطالب به واسطه کاربر چندبرابر خواهد شد.

  • کمک گرفتن از داده های نشانه گذاری یا structure data

داده‌های نشانه گذاری کدهایی می‌باشند که به وبسایت اضافه می‌گردد تا موتورهای جستجو را با درک مطلوب مطالب در شرایط مساعدتری قرار دهد. این نشانه گذاری ها؛ موتور‌های جستجو را یاری خواهند داد تا وب سایتتان به شکل مؤثری ایندکس گردد. در این صورت نتایج با ارتباط جامع‌تری نمایش داده می‌شوند.

  • استفاده از اسنیپت‌ها

اسنیپت ها یا داده‌های ساختاری قطعه کدهایی می‌باشند که قابلیت اضافه شدن به محتوا را دارا هستند همچون ستاره‌ای می‌باشند که در پروسه جستجو برخی از سایت ها قابل مشاهده هستند.

وابسته به آنکه جذابیت بصری دارند؛ اطلاعات با سرعت بیشتری برای کاربران برجسته خواهند گشت‌. از طرف دیگر با افزایش نرخ کلیک؛ ورودی‌های سایت افزایش خواهند یافت و این یعنی، صعودی شدن نمودار بازدید. اکثریت سایت هایی که دارای ورودی خوبی هستند اسنیپت ها استفاده می کنند.

  • ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول یک ابزار کاملاً رایگان می‌باشد که این امکان را برای شما ایجاد می‌سازد را به سهولت مطالب موجود در وب سایت را در گوگل ایندکس نمایید.

بعد از اتمام پروسه طراحی ‌وب سایت؛ نیاز است تا سایت خود را در سرچ کنسول به ثبت برسانید و البته سایت مپ را هم باید در کنسول ثبت کنید تا خزنده‌‌ های گوگل به سهولت قادر باشند که محتوای سایت شما را ایندکس نمایند. لازم به ذکر است که سرچ کنسول شما در شرایطی قرار می‌دهد تا قادر باشید عملکرد کلی وب سایت خود را مشاهده و آنالیز نمایید.

سرچ کنسول با امکانات مضاعف دیگری همراه است که عبارت‌اند از:

  • حذف url های اسپم
  • ایندکس کردن مطالب
  • مشاهده بک لینک ثبت شده
  • ارائه داده ها برای تجزیه و تحلیل از جمله تعداد کلیک، ایمپرشن و …

دیجیاتو
بدون نظر

ورود